Megbízható-takarékos-szemrevaló-időtálló-Honda Civic
Szöveges ítélet
2016. december 16-án vásároltam az autót 206 900 kilométerrel, azóta eltelt egy év és 27 000 kilométer plusz is került az autóba.
Rendkívül megbízható autó és nekem erre van szükségem, mert 70-80%-ban ingázom autópályán-autóúton Magyarországon belül és elengedhetetlen szempont volt számomra, hogy egy olyan autóval tegyem ezt, ami a megbízhatóság hírében áll, így esett a választásom erre a Honda Civicre, és egyáltalán nem bántam meg.
Nem egy elromlós fajta autó, és nem is gyakran látogatok szervizt vele (kötelezőkön kívül nem nagyon kell). Viszont, ha valami elromlik és cserélni, javítani kell, akkor annak borsos az ára.
Hat gangos váltó, jól kapcsolható, nincs rá panasz, tipikus hondás váltó. Esetleg a hatodik áttétele lehetne hosszabb, hogy autópályán 136-nál km óra szerint ne forogjon máris 3500-at.
A motort pörgetni kell, hogy menjen, sőt szinte kéri is. 3850-4000-es fordulattól viszont érezhetően megindul és tiltásig szépen gyorsítja az autót, nem fogy el.
Executive felszereltségűt fogtam ki, amit csak ajánlani tudok mindenkinek.
-Fix panoráma üvegtető
-Ülésfűtés
-Nagyon jó fényű xenon fényszórók
-Kétzónás digitklíma
-El.ablak elől-hátul
A fix panorámatetőtől mindenki elájul, aki az autóba ül.
Kategóriájában a legjobban variálható utastérrel rendelkezik és messze az egyik legnagyobb csomagtérrel, így e téren kiemelkedő számomra.
Fogyasztásom kb. 7-7,5 liter között mozog vegyesben (30% város- 70% városon kívül autópálya, autóút).
Mindamellett, hogy rendkívül szeretem az autót és szerintem nincs még egy ilyen jó autó ebben a kategóriában, azért vannak negatívumai.
1)
Autópálya tempónál gps szerint mért 138 km/h fölött már hangos az autó.
2)
Kicsi az üzemanyagtartály: 1 tank 620-650 km-re elegendő.
3)
Futómű: a gyári 17-es felniken pl. Budapesten belül egyenesen fájdalmas az áthaladás, a 16-os ballonosabb téli kerekeken valamivel finomabb a közlekedés.
4)
Beltéri műanyagok minősége: ropognak, kopognak a műanyagok a beltérben főleg a téli időszakban.
Összességében csak ajánlani tudom megvásárlásra ezt a típust, sőt tulajdonképp nem értem, hogy miért nem ilyen van mindenkinek. :)
Ha esetleg megválok majd tőle a jövőben, már most tudom, hogy nehezemre fog esni, de egy autó jöhet szóba, a 8. generációs Honda Accord, abból is a kétezres szívó benzines.
Hibalista
- Fűtőmotor, klíma, akkumulátor.
Ide hordtam szervizbe
Duna Autó Zrt. Honda márkakereskedés és szerviz.
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
Magánszerelő Eger mellett.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 206900 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 27000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Alfa Romeo 147 | Következő autója? | Honda Accord |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
