Japán katasztrófa
Szöveges ítélet
Az autót újonnan 0 kilométeresen, márkakereskedésből vettem. Első körben nagyon boldog voltam, mivel ez volt az első új autóm. Tetszett az 1.8 as 140le motor dinamikája, menettulajdonsága, szép beltér, sportos stb.
Ez a lelkesedés kb 1 évvel később fokozatosan alábbhagyott. Első körben kicsivel több mint 1 évesen, és kb 15 ezer km után a jobb hátsó féknyereg úgy döntött, hogy berohad... megjegyzem a kocsi napi használatban volt, sosem állt 1-2 napnál többet, azt is főleg garázsban. Na mindegy, garanciában kicserélték a féknyerget, meg vele a tárcsákat betéteket mert hullára gyilkolta jobboldalt azt is. Megjegyzem ez a féknyereg probléma kb 3 évente előjött, csak onnantól saját költségen cserélgetve mindent. Márkaszerviz nem tudott rá megoldást... fékolaj, fékcsövek is cserélve lettek azóta többször. MOst járunk a 3. féknyeregnél, és azóta is jobb oldalon jobban kopik a fék. 2 éves korában elkezdtek a műanyagok lötyögni, majd zörögni, kopogni. Márkaszerviz annyit tudott rá mondani, hogy mivel "sport" ezért keményebb a futómű és a rossz utak szétvágják az illesztéseket... Kb ez idő tájt már a váltógombról és a bal első ajtó festett részeiről szépen lekopott a festék... 2 éves autóról beszélünk amiben 30 ezer km van!! azóta a helyzet nem hogy siralmas, hanem egyenesen visszataszító.. Eladás előtt nem úszom meg a váltógomb cserét, balos ajtókárpit cserét, és kormány bőrözést, mert így senki nem hiszi el, hogy 180ezer van benne.. Olyan mintha 380 ezer lenne kb. Szóval kijelenthetjük, hogy a beltér anyaghasználata összeszerelése egy 0. Van a családba suzuki, az nem néz így ki belül... na de térjünk vissza. 3 éves kora óta a klíma kb minden éven szar. Van hogy egy relé kell bele, van hogy gáz megy el, van hogy a vezérlője szarik be, van hogy a nyomáskapcsoló, legutóbb a klíma kompresszort kellett felújíttatni mert szétment a kuplung része. Azt viszont hozzáteszem, hogy 2008-2018 ig sehol nem hagyott ott minket. Viszont a fekete leves csak ez éven kezdődött, Amikor elérte a 10 éves kort és a mostani 180 ezer km-t. Elsőre beszart a központi zár és a riasztó. Nyitotta zárta magát kedvére. Volt hogy bezártam, mire vissza mentem a vásárlásból már nyitva volt :D vagy nem nyílt ki. Volt hogy menet közben, 50 es tempónál elkezdett riasztózni... Ez odáig jutott pár nap alatt, hogy a kocsi letiltott. Nem indult el. Tréler, be a márkaszervizbe. 3 hétig volt ott, 200 ezer ft megint mínusz... kellett bele 1 zár meg vezeték szakadás is volt valahol. Oké semmi gond, ez még mindig belefér. Rá 1 hétre beszart a jobb első ablakemelő is. Még nem vittem el megnézetni, gondolom ha csere akkor az is 100 ezertől felfele indul... Ma reggel lemerült az aksi. BOSCH 5 éves volt mondom itt az ideje cseréljük egye fene. Csak a gond az volt mivel a kis rizsevő ízeltlábúak úgy tervezték meg ezt a rakás sz*rt, hogy ha nincs áram, hiába forgatod te az ajtóba a kulcsot, vagy nyomogatod a gombokat az istenért se bírod kinyitni a kocsit.. Felhívtam a márkaszervízt hogy most mi van ilyenkor... mondták, hogy mivel minden elektromos, a kilincsek mikro kapcsolósak, így nem fogom tudni kinyitni kulccsal se... végül egy traileres ismerősöm nyitotta ki fél óra alatt, úgy hogy benyúlt pálcával az ablakkeretnél mint a kocsitolvajok :D és kipattintotta a motorház tetőt, mivel a belső kilincsek rángatására se reagált mert az is mikro kapcsolós :D :D jól ki van találva... utána már rá tudtunk bikázni és kinyitott, aksit kicseréltük.... Már itt a városban is félve merek vele elindulni, hátha letilt vagy lemerül vagy valami, vagy az ablakot lehúzz spontán. Szóval amilyen jól indult a kapcsolatunk olyan borzalmasan kezd véget érni. Már nézzük az utódot, alig várjuk, hogy elköszönjünk tőle, nem fogjuk megsiratni az biztos :D
Hibalista
- Klíma, hátsó féknyereg, ablakemelő, központi zár, beltér alkatrészei, futómű alkatrészei, kuplung, váltó.
Ide hordtam szervizbe
Márkaszerviz.
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Független szerviz.
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 10 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 180000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | Bora | Következő autója? | még nem tudom |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.9/10) |