A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Civic (2006-2011)

Civic 1,6 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Fürge kanyarcsavargó

Szöveges ítélet

2018-ban vásároltam az autót első tulajdonosától 82.000km-es óraállással. Sok keresgélés után sikerült megtalálni, igazán álomszerűen, idős házaspártól, vezetett szervízkönyvvel, gyönyörű állapotban. Emiatt elmaradt az átvizsgálás, de az eredetvizsgán kiderült hogy minden gyári az autón, remek műszaki állapottal (király).

Ahogy elkezdtem vezetni az autót a kuplungot szokni kellett, hiszen a Hondák amúgy is spéci kuplunggal jönnek, hogy a rutinos vezetőknek is az lehessen az érzésük, mintha most kezdenék róni az utakat, rángat, szaggat, stb. Egy hét alatt sikerült összeszoknunk, onnantól problémamentesen mentek a váltások, gyorsítások.

Az autó váltója rövid, illetve baromira szeret pörögni a motor. Én mondjuk sokat használtam 2000-3000 között, de igazán 4000 körül lehet vele tempósabban közlekedni, amit szeret is főleg a kanyarokban és szerpentineken. Persze ez nem egy 3 literes BMW, de előztem már vele 5-ösben 4 személlyel és nem volt gond. Amikor egy közel derékszögű kanyart veszel be 60-70 km/h között gond nélkül, akkor a futómű biztosan jó. Az autó alacsony, a futómű feszes. A kátyúkat sajnos ez sem szereti túlzottan, a gyári 16"-os felnivel és egy ballonosabb gumival egészen komfortos tud lenni ha nem fújod túl a kereket.
A motorba én végig prémium ENEOS olajat töltöttem, 0W20-as viszkozitással. Sokan mondták (szerelők is) hogy mert nem elég, mert ennyit-meg annyit futott az autó, kell az 5W30-as bele, mert el fogja kezdeni kajálni az olajat. Annyi történt, hogy egyszer, hangsúlyozom EGYSZER volt benne 5W30-as olaj. Nehezebben ment az autó, hülye hangja volt, mintha fulladna, volt amikor alig akart elindulni, stb. Na ekkor vittem vissza, és rakattam bele extra költségen 0W20-as olajat. Az autó a mai napig nem eszik 1 csepp olajat sem 10.000-es olajcsere periódussal. Jó a hangja, megy mint a golyó.
Benzinből az Auchanosat kapja, néha 1-1 tank prémium benzinnel megfűszerezve. Néztem fogyasztás-megtett km adatokat, a prémium benzinnek kb 50-60km plussz mire kigyullad a sárga lámpa (teszt jelleggel csak). Nekem nem éri meg a literenkénti plusz 80Ft-ot az a 60km és pont. Ettől az autónak semmi baja.

Fogyasztásra átlag 6 liter/km. Városban kicsit több, hosszabb távon kicsit kevesebb. 150-es tempóval már inkább 6,5-7 liter/km és a bódé is zajosnak mondható, de abszolút elviselhető. Hangosabb zene megold mindent. 1-2 alkalommal persze én is megtoltam a kicsikének, a 180-as tempónál már figyelni kell mert a fékek nem ilyen tempóra vannak kitalálva. Meg lehet állni vele, de azért itt már nem rizikóznék 1-2 méteren.

Az autó számomra elég tágas volt (180cm magas vagyok), mondjuk mögém inkább egy 160cm körüli ember fért be kényelmesen. Ha 5 személyesként akarod használni az autót, akkor inkább 4 felnőtt és 1 gyerek. Mikor beültek a haverok, télen is le volt húzva a hátsó ablak, mert ha kirakták a kezüket akkor volt még plussz 10-10cm :D :D :D Az egy 10 percen út volt, de elég is volt. Inkább 4 felnőttnek kényelmes az autó. A csomagtér 1-2 személynek elég, családosnak is meg lehet oldani, de kimondom, kicsi. Voltam vele a Balatonon nem egyszer. 4 közepes méretű utazótáska, meg néhány szatyor a csomagtartó, a teljes értékű pótkerék miatt. Így ha defekted van, mehetsz tovább, cserébe kevesebb cuccot viszel. El lehet férni ha akarod.

Teltek az évek, az autó üzembiztos, pöcc-röff gond nélkül. Egyszer csak elkezdett nehezebben indulni, tekert, nem ment. Eljött az akksi csere ideje. Kapott egy normális minőségű akkut, azóta ismét pöcc-röff gond nélkül.

Mivel a kocsit télen is használom ezért felkerestem az egyik ismerősömet, akinél kapott egy teljes értékű alvázvédelmet az autó hiába nem volt csúnya a kocsi alja. Úgy vontam vele, ennyit megér ha már évek óta jó szolgálatot tesz. Persze ez nem olyan mint mikor leviszed és végigfújják valami fekete festékkel. Rendes Dinitrolos alvázvédelemmel, előtte-utána képekkel fogja megkapni a következő tulaj ha eladom. Én sem szeretem a zsákba macskákat :)

Teltek a kilóméterek, kb 165.000-nél tartunk, egyszer csak komolyabb fékezéseknél elkezdett rázni a GYÁRI! fék. Elvittem a szervízbe, megállapították, hogy kb FÉLIG! kopott le a betét és NINCS VÁLLA a féktárcsának sem (Azért valljuk be, 160.000 km gyári fékkel, gond nélkül, hmmm, király :D). Elfogadtam, viszont az autó továbbra is rázott 100 feletti lassításoknál. Vissza szervíz, mondta a hozzá értő kolléga, hogy ez azért lehet mert deformálódhatott a fék, például egy erősebb fékezés után vizet kapott és ezért ráz. Rendben, első szett csere mindenestül, meg ha már ott voltam kapott egy új kuplungot is. Erre azt mondták elment volna még vagy 10-20 ezret (a GYÁRI kuplunk, ismét kiemelném) de így most zsír új a kuplung is.

Most járunk kb 178.000-nél, egyenlőre megtartom a kocsit. Patika állapotban van, a beltérre is igyekszem figyelni. A következő tulaj az autóval szerencsés lesz, viszont az tuti, hogy nem az ársáv aljáról fogja elvinni egyszer:)

Hibalista

- Klíma relé

Ide hordtam szervizbe

Borsod Autó MiskolcRemek szervíz, Kuplunk és első féktárcsa-fékpofa cserére került sor itt. Remek és gyors munka.Illetve olajcserékre is ide járt az autó, mert a Hondánál nem voltak hajlandóak beletölteni a hozott olajat csak extra díjazás fejében, literenként! (Hát persze...)

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Univer Car MiskolcVásároltam bele izzót amikor kiégett. Kciseréltettem mind a kettő tompítottat.Eltelt 1 év, 2 nap különbséggel kiégett mind a 2 tompított (télen, tök sötétben, mondanom sem kell imádtam). Akkor úgy voltam vele, hogy veszek magamnak és belerakatom. Majd erősködtek, hogy az övék ilyen meg olyan, aztán mondtam hogy 2 izzó nem megy tönkre 1 nap különbséggel ha az jó. Így belerakták, kicsit szájhúzva. Természetesen sikerült elállítani a vetítési képet, amit csak én vettem észre, így vihettem vissza.A szelephézagokat viszont normálisan és jól beállították. Szóval összességében nincs rossz tapasztalatom.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2008
Kényelem (8) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 82000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 100000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Civic Következő autója? 6
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Civic 2006 (2006)

További ítéletek (215 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)