A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Civic (2006-2011)

Civic Type-S 1.8 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Érzelemmentes óramű

Szöveges ítélet

A fiam 2015 -ben első autónak mindjárt egy Honda Type-R -t akart volna, vagy 1 év csatározás után végül kiegyezett egy 1.8 Type-S változattal is. Szétnéztünk a neten és pár budapesti csalódás után (az autók és a kereskedők hozzáállása is hagyott némi kívánnivalót maga után) találtunk egy jónak tűnőt egy debreceni kereskedésben. Érdeklődésünkre már levélben is kaptunk egy rakás infót képet az autóról ami alapján ígéretesnek tűnt. Elmentünk és nem bántuk meg, egy kitűnő állapotú németországi példány volt, és a kereskedő is a kifogástalan kategória volt, nagyon kellemesen csalódtunk. A fiam ment egy próbakört és én már tudtam hogy ez lesz az. Így utólag elég felelőtlenségnek tűnik hogy csak körbemérve lett az autó meg egy próbakör volt és semmi más, de szerencsénk volt,az autó nem tartogatott semmi meglepetést. Az elejével koccantak, ez a mérésen is látszott de nem is titkolták, minden más patent állapotú volt.
Mivel a gyerek akkor még nem túl régóta dolgozott így a hitel az én nevemre ment, habár ő fizetett mindent. A kereskedő nagyon sokat segített, gyakorlatilag a második debreceni utunkra már meg is volt minden és vihettük az autót. Eddig minden happy és nem árulok el nagy titkot hogy ez később is így maradt. A km óra állását csak "tájékoztató" értéknek vettük, de nem lennék meglepve ha valós lenne mert a kocsi valóban kifogástalan beltérrel és műszaki tartalommal rendelkezik.
Idén, 3 év elteltével a fiam tovább lépett az áhított Type-R felé így a kocsit én vettem át mert nem volt gazdaságos kiugrani a hitelből, a feleségem ezzel jár munkába.

Na ennyit a történetről, jöjjön a lényeg. Nekem akkoriban egy Fiat Stilo 1.8 autóm volt, így adja magát hogy az autót a két kocsi összehasonlításával mutassam be!

Belső tér és helykínálat: Mind a két autó igen praktikus és igen jó minőségű belsővel rendelkezik, egészen más stílusban de szerintem fogást egyiken sem lehet találni. Amiben a Fiat lényegesen jobb, a puha futóművének hála a belseje még a mai napig is teljesen néma. A Honda a kemény futóműve miatt rossz úton csörög-zörög-nyekereg. A Stiloba normál magasságban kell beülni, a Hondában le kell ülni, ráadásul 3 ajtós ami a hátraszállást sem könnyíti meg és az ajtó mérete is túl nagy ami a parkolós szituációkat teszi nehézkessé. Egy fiatal embernek lehet a Honda a jobb, nálam ezt a versenyszámot egyértelműen a Fiat nyeri.

Extrák: A német Type-S -ben nincs benne a ködlámpa és a klíma is csak egy zónás, ezen kívül minden fontos dolog bent van csak a tempomat hiányzik. A Fiatban ezek megvannak, illetve a ködlámpa helyett xenon a lámpája és még pár apróbb extrája is van pluszban. A gyári hangrendszer az olaszban köröket ver a Hondára. A japánba be kellett rakni egy kis méretű aktív mélyládát és a gyári csipogókat (inkább csattogók) le kellett fojtanom és a kalaptartóba beépítenem egy pár jobb minőségűt ahhoz hogy a Stilo fölé kerekedhessen. Itt is az olasz nyer.

Futómű, kormány, pedálok: Az olasznak egy puha, kényelmes ám stabil futóműve van, a pedáljai vajpuhán járnak és a kormány a city szervóval is jó. Emiatt ezt a kocsit sokkal könnyebb vezetni! A Hondának betonkemény ám atomstabil érzést adó futóműve van, a pedálok nehezebben járnak és a kormányzás is lényegesen nagyobb erőt igényel, habár ez utóbbi ugyan olyan pontos mint a másiké. A váltók kapcsolási érzete gyakorlatilag megegyezik. Ha 20 évvel fiatalabb lennék lehet a Hondára tenném a voksom de nem vagyok így nálam itt is a Stilo nyer.

Motor és fogyasztás: Érdekes módon a picit gyengébb olasz tűnik erősebbnek, de ez csak az érzés. A Stilo motorja is egyenletesen adja le a nyomatékát, de mégis érződnek benne lépcsők. A Honda tök egyenletesen tud mindent, a motorja is halkabb és egyenletesebben jár hidegen és melegen egyaránt, talán ezért van ez a csalóka érzés. Fogyasztásra a Honda normál körülmények között fél, pályán már minimum 1 literrel eszik kevesebbet, habár a váltója is 6 fokozatú. A computer szerint a különbség jóval nagyobb, ám amíg Stilo a valós értéket mutatja addig a Civic 0,7 literrel kevesebbet mutat a valóságosnál. Az olasz stabilan 1,5 dl / 1000 km olajat eszik, addig a japán az első 10.000 km -en semmit, majd utána elkezdi (nem nagyon) de ekkor már letelik az egy év és cserélve lesz az olaj. Mindkettő ugyan azt a gondoskodást kapja, évente az összes szűrő cserélve és 5w40 full synt olaj kerül beléjük. Ebben a számban ha nem is nagyon de egyértelműen a japán nyer.

Megbízhatóság: Itt egyértelműen bejön a papírforma, a japán a jobb. A Hondának eddig a már vásárláskor is meglévő klíma relé hibán kívül semmi más baja sem volt. Csak a kopó/fogyó alkatrészeket és a lengéscsillapítókat kellet cserélni ám ez utóbbi egy kátyúnak és a fiam figyelmetlenségének volt köszönhető. Semmi más. A Fiat sem tartogatott horribilis meglepetéseket, a motor-váltó rész a mai napig bontatlan ám mindig van valami kisebb dolog amivel foglalkozni kell, ami megkeseríti a hétköznapokat. Ráadásul a vezérlés cseréje nem egyszerű, a Honda meg láncos és még a békebeli jó minőségű lánccal ami tényleg kiszolgálja az autót. Szóval ez nem kérdés, megbízhatóságra és fenntartási költségre a japán a nyerő.

És akkor a szubjektív vélemény: Az olasz autó ad egyfajta érzést ami a japánban nincs meg, ennek a kocsinak valahogy lelke van ami megérinti az embert, még akkor is ha a Stilot kimondottan németesre tervezték. Mint mindennapi autó úgy az olasz jobban beválik. A japán egy borzasztóan precíz és megbízható autó, elvisz mindenhová de valahogy nem érzem benne jól magam. Ha húsz éves lennék akkor lehet hogy pont az ellenkezőjét mondanám de most már mások az elvárásaim. A két autó ára között van bő 1 milka árkülönbség, habár ez eladáskor is érvényesülni fog ez nem is kérdés.

Ha lejár a hitel akkor valószínűleg megy a háztól és jön helyette valami kis SUV féle, talán épp a Fiat 500X 1,4 multi-air motorral, vagy valami hasonló, nem feltétlen ragaszkodom már a Fiat -hoz.

Valójában ezt a Honda nem érdemelte ki mert a szó szoros értelmében jó autó, csak nem nekünk készült.

Nos eltelt egy újabb év, a feleségen nagyon szereti az autót és már én is más szemmel nézek rá. Nagyon jó érzés tudni hogy erre mindig lehet számítani, azt hiszem még egy darabig maradni fog. Jelenleg nekem turbós autóm van hasonló teljesítménnyel, nagyon szokatlan a két motor egymáshoz képest. A Honda végig húz ám nem érződik dinamikusnak, a turbós alul-felül nem megy de van egy nagyon erős középtartománya. Tűz és víz de a valós életben ugyan úgy gyorsulnak és egyformán fogyasztanak! A neten találtam pár írást erről a motorról és átálltam a 0w30 olajra, állítólag az jobb ebbe a motorba. Ebból egy picit többet eszik, 3000km/2dl, de döbbenetesen csendes vele a motor. Ez a motor amúgy is valami fantasztikus állapotban van, annyira tiszta és nincsenek benne lerakódások hogy az olaj (az előző is) még 3000 km után is teljesen átlátszó, alig lehet látni a pontos szintet a pálcán! Kezdem megérteni a honda fanokat, ezek a motorok messze jobbak az átlagnál.
Az autó többi része is kiváló állapotnak örvend, szóval elégedettek vagyunk!

Hibalista

- Vásárláskor nem ment a klíma, szerencsére csak a reléje volt hibás. Picit "cicergett" a kuplung hidraulika, csak meg kellett zsírozni a a villa és a munkahenger illesztésénél, ez semmi. M1 kátyú után elment az egyik első lengéscsillapító, párban cserélve és a stabilizátor pálcák is cserélve lettek. 1 év után a pálcák újra kezdenek megszólalni, gondolom nem igazán jó minőségűek lettek berakva, találnom kell valami rendes márkát.

Ide hordtam szervizbe

Öcsémnek műhelye van így szerencsére mindent magunk csinálunk. Olyan probléma még nem volt amit csak a márkaszerviz tud orvosolni.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2007
Kényelem (7) Használati időtartam év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 135000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Stilo Dinamic 1.8 Következő autója? Úgy tűnik ez mégiscsak odébb lesz
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Civic 2006 (2006)

További ítéletek (214 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)