A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Civic (2006-2011)

Civic 1.4 Sport 5D 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Egy objektív itélet

Szöveges ítélet

Honda Civic 1.4 Sport 5D
Egy objektív ítélet.

Figyelem, hosszú leírás!

Az előző autónk egy végletekig leharcolt 18 éves G Astra volt, ami a maga nemében és felszereltségében simán verte ezt a Civic-et. Pl. az Opel ki tudta írni, hogy ha valamelyik izzó kiégett, vagy a fogyasztás mérésénél elég okos volt ahhoz, hogy álló helyzetben "liter per óra" mértékegységben írja ki a fogyó benzint. Ezeknek híre-hamva sincs a mostani autóban. De az Opelnek ezer más baja volt, így muszáj volt váltani. A családban csak japán autók vannak (egy másik Civic, Corolla és 3-as Mazda), így adott volt, hogy mi is japánt keresünk.

A Hondát 43 ezer kilométerrel 5 évesen vásároltuk első tulajdonosától, aki egy háziorvos, így rövid távokra használta elsősorban az autót. Előnye, hogy mind az utasülésen mind a hátsó üléseken szinte soha nem ült senki, csak a vezető oldalon. Ez meg is látszódott az ülések állapotán -- jó értelmeben véve. Az egész autó nagyon jó állapotban volt, valós kilométerrel, első tulajtól és magyar forgalomba helyezéssel. Minden kifogástalanul működött rajta. Gyöngyház fehér fényezése nagyon szép és ritka is egyben. Ráadásul ez a konkrét autó a széria talán legutolsó gyártású darabja, pár hónappal később már jött a 9. generáció.

Első tankolástól kezdve vezetem az üzemanyag költségeket egy okos kis androidos alkalmazásban (aCar a neve, de időközben már megvette a Fuelly). Mivel sokat használjuk városban, a klíma szinte mindig megy, ülésfűtés ősztől tavaszig szintén, ezért totális átlag 7 liter. Viszont ha lebontom úttípusokra, akkor országúton simán elmegy 5,6 literrel, ellenben városi nagy téli dugóban 9 liter felett szokott lenni. A valaha mért legjobb fogyasztás 4,9 liter volt, ami egyetlen egyszer sikerült és soha többet. A komputer mérése kb. 2 decit csal lefelé. Minden fontos kiadást, szervízt rögzítettem a valoskilometer.hu oldalon, amire minden más autós társamat is buzdítom.

Összehasonlíthatatlanul jobb konstukció, mint az előző autó, a technikai fejlődés nyomán nagyon sok új és jó dolog került be. Például digitális klíma, ülésfűtés, tempomat, tolató radar stb. A motor alapjáraton és alsó-közepes fordulaton csendes, felette viszont már igen hangossá válik. Papíron ugye 1.4-es, viszont csak 1339 cm3, így én általános autós beszélgetésekben mindig csak 1.3-asként hivatkozok rá. Mint minden benzines Honda motor, ez is igényli a pörgetést, persze akkor hangos is lesz, és még cserébe alig megy. :) Előzéseket komolyan meg kell tervezni, itt nem elég az, hogy visszakapcsolok pár fokozatot.

A váltója amúgy nagyon jó, pontos, gyorsan kapcsolható. Nekem kifejezetten tetszik, hogy nincs váltószoknya, ami elkopna, hanem egy műanyag gömb van csak (ez így leírva hülyén hangzik, képen rögtön egyértelmű). A váltógomb teteje viszont már akkor kopni kezdett mikor mi vásároltuk az autót. Azóta szerencsére nem kopott tovább. Valahol olvastam arról, hogy emberi izzadság összetételétől függ az, hogy kormány/váltógomb mennyire bírja a használatot.

A Sport felszereltséghez alu pedálok is járnak, amik szintén nagyon tetszenek. A felszereltség nevében lévő Sport jelző csak és kizárólag optikai tuningra értendő, ahogy fentebb írtam ez az autó ezzel a motorral még csak nem is álmodhat a sportosságról.

Nekem a műszerfal nagyon bejön. Imádom azt, hogy digiálisan írja ki az épp aktuális sebességet. Sajnos ezen műszerfal után átülni egy mai más típusú autóba, minimum 10 év visszarepülés a múltba. A kezelőszervek kézre esnek, minden egyértelmű. Valaki fanyalgott, hogy a slusszkulcsott hagyományos helyen kell betenni, ráadni a gyűjtást, de a Start gomb viszont a kormány másik oldalán van és ez milyen un-ergonomikus. Ez egyáltalán nem igaz, az volna sokkal rosszabb, ha a slusszkulcs köré tették volna valahova a gombot, s keresgélni kellene. A klíma nagyon jól hűt, a párom szerint túlságosan is, ő szinte mindig fázik, amikor nekem még melegem van. (Következő autónál már szempont lesz a kétzónás klíma...)

Minden kötelező szervízt márkaszervízben végeztettem, mivel korábban is vezett szervízkönyves volt az autó, és nem akartam megszakítani, ráadásul így jár rá a 8 éves koráig kitolt extra garancia.

Ha már itt tartunk: egy típushiba mindenképp van, amit meg kell említeni. A kuplung főmunkahenger nyirkos / esős időben nyikorog. Több márkaszervízt is megkérdeztem, hogy lehet-e ezzel valamit csinálni, azt a választ kaptam, hogy ki lehet cseréltetni, de egy idő után ugyanúgy nyekeregni fog a csere alkatrész is. Helyette időnként be lehet fújni egy kis kenőanyaggal, aminek hatására pár napig elmúlik a nyekergés. Együtt lehet élni vele, bár gyakori városi használat mellett időnként az agyamra megy.

A legnagyobb királyság a Magic Seats, amit minden autóban kötelezővé tennék. Aki nem tudná mi ez: a hátsó üléslapokat fel lehet hajtani és rögzíteni lehet őket, ezáltal irgalmatlanul sok hely szabadul fel. Egy kerékpár is simán befér, de sok cuccal történő utazásnál sok plusz bőrönd is elfér. Tudom, ez csak úgy lehetséges, hogy a benzintankot áttették az első üléssor alá, de ez kit érdekel?! A 9. generációs Civicben még megvan ez a feature, sajnos a 10. gen-ben már megszüntették. Az háttámlákat előre is lehet dönteni, ilyenkor a csomagtérrel egysíkba kerül, s bőven egy köbméter feletti hely lesz. A csomagtér amúgy elég nagy, első dolgom volt csomagtér tálcát venni bele. (Ami azóta már többszörösen behozta az árát.) A csomagtér világítás viszont valami félelmetesen rossz. Kevés és gyenge. Tehettek volna mindkét oldalra a világításból. Ebben az autóban még teljes értékű pótkerék van, nem mankókerék és nem is defektjavító készlet. Szintén nagyon jó dolog az is, hogy a hátsó ajtókat szinte derékszögben ki lehet nyitni -- pakolásnál remek.

Nagyon rövid a motortér. Ezt ennyi év után sem tudtam megszokni. Én az ülésből nem látom hol az autó eleje, így amikor már azt látom, hogy nagyon közel vagyok az előttem lévő autóhoz, kiderül hogy még akár méterek is vannak. Ami rossz, hogy a 45 fokos parkolásnál kitolatni egyenlő az öngyilkossággal/orosz rulettel, mivel a C-oszloptól egész pontosan nulla a kilátás. Ha csak lehet, kerülöm a 45 fokos parkolást.

Az alufelni valószínűleg lakkozott, emiatt tisztán nagyon jól néz ki, de sajnos a fékpor már pár kilométer megtétele után (amíg pl. hazagurulok a kézimosóból) újra látszik rajtuk. Több gumis és szervíz állítása szerint ezzel semmit nem lehet tenni, gyakran kell pucolni. Illetve léteznek felnivédő waxok, amik ideig-óráig kevésbé engedik megtapadni a fékport, de hatásuk minimális.

A gyári ablaktörlők szerintem nagyon jók, legalábbis új-újszerű korukban. Nem kisérleteztem soha utángyártott lapátokkal, inkább minden évben megveszem az új gyári gumikat, ami persze nem olcsó (6e Ft egy pár), de egy évre le van róla a probléma, és a jó kilátás (biztonság) nekem simán megér ennyit. Az esőérzékelős ablaktörlő az egyik legjobb találmány, pláne ha még jól is működik. Imádom, soha nem vennék már enélkül gépjárművet. Állítható az intenzitása, nekem 98%-ban a középállás mindig megfelelt. A maradék két százalékban éreztem azt, hogy jobb lett volna már hamarabb törölnie, ekkor intenzívebb állásba kapcsoltam.

Röviden összefoglalva: ha Winkler a 10. generációs 1.5T benzines Civic-re azt mondta "Álllatkodni csak ez kéne", addig erre az autóra azt mondanám "Állatkodni minden, csak ne ez" :) Normális öreguras autózáshoz tökéletes, a többit el kell felejteni.

Hibalista

- Izzók közül kellett cserélni mindkét tompítottat, az egyik fékizzót és az egyik rendszámtábla világítást. - Cserélni kellett mind a négy féktárcsát és fékbetéteket. - És a hátsó lengéscsillapítókat, mivel folyt belőlük az olaj. - Új gyári akkumulátort és fékolajat kapott 80e km-nél.

Ide hordtam szervizbe

Honda CsepelTúl vannak szerintem terhelve, lassú az adminisztráció. A kért szervizeket elvégezték, de fültanúja voltam egy beszélgetésnek a szervízvezető és szerelő között, ami eléggé elbizonytalanított. (A vezető mondja, hogy X km-es szervíz lesz az autón, erre a szerelő visszakérdez, hogy "akkor olaj, olajszűrő, levegőszűrő?" Így lehetséges, hogy felszámolnak olyan tételeket is, amiket amúgy a szervízes kollega el sem végez, de persze ezt csak hipotetikusan írom.) Csak ablaktörlő gumit akartam cseréltetni, de rábeszéltek a komplett lapátok cseréjére (mondván azt úgy illik egyben cserélni), ami persze így több mint kétszer annyiba került. Pozitívum, hogy bent lehettem a szerelőtérben a cserék ideje alatt.

Értékelése: 5

Másik szerelő értékelése

Honda SzallerbeckSokkal gördülékenyebb, flottabb ügyintézés. A szervízvezető nagyon készséges, segítőkész és udvarias. Hátrány, hogy nem lehettem bent a szervízhelységben a munkálatok alatt.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2011
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 43000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Astra G 1.6 Következő autója? Suzuki SX4 S-Cross 1.4T AT 2WD
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Civic 2006 (2006)

További ítéletek (214 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)