A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Civic (2006-2011)

Civic 1,8 Comfort 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Dizájn-elem

Szöveges ítélet

Első ítélet (~6000 km):
Az autót júniusban vettem át, igazi villantós autónak számított még akkor is. Eltartott pár hétig, amíg a mellettem ülők nem azt számolták, hogy egy piros lámpánál hányan nézik egyszerre a gépet. Azóta hihetetlen mennyiségű fut belőle az utcán. Dolgom végeztével a parkolóhelyen sokszor két Civic áll egymás mellett, pedig én csak egyet hagytam ott. (...pedig ittasan az autó közelébe sem megyek) Korábban nem tapasztalt kellemes élmény, amikor néhány típustárs üdvözlésképpen rávillog az emberre, bár ezt csak a fiatalabbak teszik. Rendkívül sok 50 feletti vezetőt (főleg hölgyet) látni az új Civic-ek volánja mögött.

Hihetetlen kezesbárány, hatalmas élmény vezetni, még fél év távlatában is. Megunhatatlan. Nagyon gyorsan reagál a kormánymozdulatokra, jól gyorsul, de a fékhatás szerintem csapnivaló egy ilyen lendületes autóban. Erről bővebben is írok. "Satufék"-nél nem érezni a remélt lassulást. Ha pedig az ABS is bekapcsol (száraz úton) olyan, mintha a fék csak lassulás céljából lenne, nem a járgány megállítása miatt. Elsőre nagyon meglepő, bár hozzá lehet szokni. A fékek hangja kívülről szokatlanul "gagyizós". Mintha smirlglipapírral fát csiszolna valaki. Még nem hallottam ennyire hangos fékű autót, pláne nem vadonat újat. Ezzel túl is vagyunk az autó legkritikusabb egységén. Az apróságok, mint zörgés, műszerfal karcosodás, a francia autóim tapasztalata után, igazáből annyira nem idegesítenek. A műszerfal plexijének cseréjétől egyelőre húzódozik a kereskedés, de remélem belátják majd, ha ilyen filléres garanciális cserét nem végeznek el szó nélkül, nem számíthatnak újabb vásárlásra. Elvégre teljesen mindegy melyik kereskedésben veszi meg az ember néhány év múlva a következő kiválasztott példányt... Ahol szőröztek, ott biztos nem.

Ami nagyon jó: beltér dizájn, variálhatóság (bár a "karakuri" ülés felhajtott állapotban teljesen kitakarja a hátsó szélvédőt). A váltó puhasága. Hatékony légkondícionáló. Nálam egyáltalán nem "eszi" a motor az olajat. Nagyon precízen kell bejáratni az első 3000 kilométeren!!! Nem éri meg padlógázzal gyorsulni náhány száz kilométeres korában! Hihetetlenül jól van bebugyolálva a motortér, még alul is! Semmi kosz a motortérben!

Csalódottság: az ajtókon lévő háromszög alakú műanyag borítások hajlamosak becsukáskor az ölben landolni. Lendületesen hajtva (távolról sem versenyautó stílusban) simán 9,5 literre ugrik a vegyes fogyasztás, ami meglepő egy takarékosnak hirdetett autó esetében (...úgy megy mint egy 2 literes, de úgy fogyaszt, mint egy ezerötös, ez igaz, csak NEM egy időben)! Ja, és a fogyasztásmérő pofátlanul csal, hozzá kell adni fél-háromnegyed litert százon. Elszabott csomagtartó borítás (a szövet). Megfejthetetlen zörjek a hátsó ajtók szerkezetén belül.

Amire fel kell készülni vásárlás előtt: rendkívül alacsony hasmagasság, a méret miatt drága gumiabroncsok.

Korábban francia mini autóim voltak. Imádtam a méretüket, fogyasztásukat, de állandóan a szervízben voltam velük. A japán autó más... gondoltam. Gondolom, és remélem 3 év múlva se bánom meg a választást. Újabb beruházásnál a korábbi (öreg) autó emléke, tapasztalata a döntő... ezt sok márka és kereskedő figyelmen kívül hagyja.

-------------

Második ítélet (~10000 km):
Ahogy azt pár hónapja reméltem, megtörtént a karcos műszerfal garanciális cseréje. Türelemjáték volt, de megérte. Ráadásul az új egységet beszerelés előtt megkaptam, hogy elvihessem egy fóliáshoz, így remélem nem lesztöbbet karc probléma. :)
Az autó továbbra sem fogyasztott el egy fél deci olajat sem, a nívópálcán ugyanott van az olajszint, mint egy évvel ezelőtt. Azonban meg kell jegyezni, hogy gyakorlatilag hétvégi autózásra, utazásra, és nem dugóban ácsorgásra használom a járgányt... arra ott a kerékpár.
A szervízben két hét agymunka után, de sikerült kitalálni, hogy miért zörgött a hátsó fejtámla az ülésben. Probléma megoldva.
Mindenképpen megjegyzem, hogy habár hagyományos szerelésre (motor, futómű, stb.) nem volt szükség, a tökéletes üzemállapot fenntartásához már nagyon sokszor üdvözöltük egymást a szervízzel.

-------------

Harmadik ítélet (~22000 km):
Immár két éve használom a járgányt. Szigorúan külvárosi és hosszabb távú közlekedésre. Összességében továbbra is elégedett vagyok az autóval. A beltéri zörgések egyre szaporodnak, lassan utánanézek a már sokak által említett szivacs tömítéseknek, hátha azzal megszüntethetőek a nyöszörgések. A hátsó ülések/kalaptartó felől jövő konstans nyekergés ismét előjött, és nem tudok rájönni, honnan jöhet a hang. :( A váltókar környéki műanyag borítás is nyekereg sajnos.
A motorra nagyon vigyázok, ennek köszönhetően az olajfogyasztás nulla. Nagyon erős az 1,8-as benzines, és sikerül 4,5 (a fél literes számítógépes csalást hozzáadva: 5) literes átlagfogyasztást produkálni 125-130-as tempóval autópályán (két személlyel, némi csomaggal), úgy gondolom, nincs létjogosultsága a dízel verziónak, az árkülönbözetet érdemes másra költeni.

Nálam abszolút bevált a garanciás csere intézménye. Az ügyintézést ezúttal is köszönöm a résztvevőknek (munkafelvevő és forgalmazó)! A "customer care" gyümölcse is meglett, azóta egy másik Hondát is beszereztünk tőlük.
Egy dolgot sajnálok mindössze: a fekete színű kárpitozás. Ha napon áll az autó hihetetlenül megába szívja a meleget, már-már éget. Ha most rendelném az autót, akkor a bézs színű kárpittal tenném.

Hibalista

- Belső burkolati egységek estek le, de garanciális a csere.
- Karcos műszerfal csere (garancia).
- Eltört pohártartófül csere (garancia).
- Tanksapka fedél nyitójának módosítása (visszahívás).
- Szélvédő és karosszéria közötti tömítés csere (visszahívás).
- Kézifék reteszelő csere (visszahívás).
-

Ide hordtam szervizbe

A Honda Grohoczky-hoz hordom az autót, a munkafelvevő kollégák állják a sarat, minden felvetésemre találtak megoldást. Dícséret érte!

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2006
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 22000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Twingo Következő autója? Valami, ami már nem kőolajszármazékkal megy.
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Civic 2006 (2006)

További ítéletek (215 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)