Atom Ant, vagy Cápa legyen?
Szöveges ítélet
A cím a nejem és a köztem lévö vitára utal a név kapcsán.
Az autó elmúlt két hónapos, most jutottam el oda, hogy odalépek neki és már talán van értelme mondani valamit róla. A Renault Thalia mindent tudott, ami alapból kellett, de most úgy döntöttünk, hogy egy kis luxus sem ártana. Elvárásaink innen indultak ennek tükrében a Civic mindent tud.
Megnéztük, kipróbáltuk, kipróbáltunk egy Mazda6-ost is és maradtunk a Civicnél. Ami döntött, az a design és, hogy a Mazdát nagynak találtam.
A Civic olyan, mint a belpolitika. Jól polarizálta a népítélet mezönyt. Próbálok száraz tényekre szorítkozni, de nehéz lesz, mert piszok jó kis autó.
Problémák:
Hátra kilátni, de még hátra oldalra is, csak keveset lehet, sok a holttér, elbizonytalanít.
A navigációs DVD-je nem ismer ösi kultúrnyelveket (pl. magyart sem), söt megáll számára a világ a az EU-15-nél. No, nem mintha eddig kellett volna, csak bosszant (sérti a nemzeti önérzetem, meg végülis mibe került volna Honda-szan?). A navigáció TCM-je szegény csak az alapján dönt, ami infót kap. Így egy dugót kikerülni néha nem sikerül, mert belvárosi dugókról nem volt infója.
Hosszú ideig olvassa az MP3-lemez listáját.
Ha rossz irányból kapja a napot, akkor nehéz leolvasni a müszerfalat.
A telefonkihangosítórendszerének elég sokáig kellett karattyolnom, amíg felfogta a dolgokat, pedig állítólag kiválóan beszélek angolul és a kocsit ott gyártják. Ehhez képest néha olaszra, németre, franciára átállította magát.
Idegesítö, hogy be kell dugni a kulcsot. Ha gombos, akkor legyen gombos, de ne kombináljuk, ha kérhetném, vagy elöbb-utóbb túltekerem a kulcsot.
A futómüve kemény, még így is, hogy 16-os felni van rajta téligumival, mi lesz nyáron, ha visszakapja az eredeti 17-est?
Az esöérzékelöt és a fényérzékelöt összeköthették volna és akkor lehetne esöben is automata lámpa.
Hát ezekre a problémákra szokták mondani, hogy "...te problémáidat szeretném én is..."
A legnagyobb gond, hogy a nejem odáig van érte és ha együtt megyünk vele, ö akarja vezetni...
Jó benne, hogy azt kaptam, amit akartam:
Gyors, ha kell, bár nem sportkocsi.
Csendes, 180-nál kezdem hallani a hangját.
Nem fogyaszt sokat (6,5l/100km úgy, hogy zömmel 150-160 autópálya illetve 40-50 város, télen bejáratósan, nem pörgetve).
Jól néz ki (nekünk tetszik).
Kényelmes, automata klímás, manuálisan állítva viszont kicsit sokat kell babrálni, 8 nyelven beszél, ha kell, ha nem.
Ülése, ülésfütése nagyon jó. Jól elférek benne elöl-hátul (186cm/85kg), nagy a csomagtartó.
Nagyon jó a kormány, bár nagyobbhoz szoktam (még), a hangvezérlés, a két bazi nagy oldalsó tükör.
Kapott tolatóradart, ami türhetö.
A Civic váltója elött nem tudtam, hogy mikor mondhatjuk, hogy van benne nagybetüs "VÁLTÓ". Hát ebben az van.
Van egy rahedli rekesze, pohártartója.
És a tempotmat is klassz benne.
Nem volt gondom a napfényrolós üvegtetövel, nem karcolódik a müszerfal (mondjuk nem is törölgetem ötpercenként), nem recsegnek a müanyagok (egyszer-kétszer gyanús volt, de amikor letekerem a hangeröt, rögtön megszünik. Tehát vagy lelke van és utálja az adott zenét, vagy rossz a felvétel :). Nincs baja a lengéscsillapítónak, záródik a csomagtartó (talán 1-2-szer nem ment elsöre), az eddigi 3-ból 2-re rögtön, egyszer 2.-ra nyílt a benzinsapka.
Utálja a fevörendört, szinte meg kell állnom elötte, különben nagyot üt, amikor átgördül. Hajlamos belengeni elöl, ezért a felhajtóknál, föleg fekvörendör után célszerü megállni, vagy leér az eleje.
Út-, kanyartartása nagyon jó, bár én nem vagyok az a típus, aki megpróbálja a legszélsö lehetöségeket.
Ha több km lesz benne, akad gond, majd kiegészítem. Most, így csak annyit mondhatok, hogy ez az autó ott van a szeren.
(Félreértések elkerülése végett, az autó német, és No.-ban jár-kel, ami a rendszámból is kitünik. Ezért volt többek köz súlyos érv mellette, hogy a tulaj hovatartozását gyári H-betü hirdesse elöl-hátul :-))))
Update: Nyár és 4400km Délnyugat-Franciaország után:
Nyáron visszakapta a 17-es nyári kereket. Jól viseli, nem üt nagyobbat, mint a téli. A C-oszlop néhány kanyarodásnál reménytelenül kitakarja a hátulról érkezöket. A Pireneusokban jól bírta a szerpentint. Nagyátlagban 90Km/h-s átlagsebesség mellett 5,5l evett százon. Egyszer nyikkant a müszerfal, de egy hüvelykujjas nyomásra abbahagyta, azóta se. 6600 km-nél behörpölt egy liter olajat, aztán semmi.
A Navi egyszer bevitt az erdöbe (a szó legszorosabb értelmében), egyszer pedig szentül állította, hogy a 40 km-es utat 40 perc alatt meg lehet tenni, csak azért, mert neki közút volt behúzva 70-es táblával. Valóságban Pireneusok, tehát néha max 25 km/h. Node ennél nagyobbat ne tévedjen. Az összes szállodát, söt néha életmentö éttermeket tudta.
A nejem utálja a váltóját. Szerintem meg nem tudja vezetni :))
Hibalista
- még semmi
Ide hordtam szervizbe
még sehova
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 15600 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Thalia 1.4 RT | Következő autója? | Japán, esetleg svéd |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
