A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Civic (2006-2011)

Civic 1,4 Comfort 

Az ítélet értékelése
4,6(16 db)

A szerethető UFO

Szöveges ítélet

Komment 1.:
A mások által emlegetett nyikorgás, zörgés már nálam is megjelent, vagy két hónapos korában... A csomagtartó felöl úgy nyikorognak a müanyagok rosszabb úton, amikor lassan megyek, mintha egy régebbi kabrióban ülnék. Szóval a Made in England az nem Made in Japan. Vagy csak ilyen rosszak a magyar utak. A tervezőknek üzenném, hogy éjszaka a műszerfal világitás olyan szinten tükröződik a szélvédőn, hogy az szó szerint életveszélyes. Hosszú távon mindig min.-re le kell venni! Egy Saab-os Night panel funkció leegyszerűsitené a dolgot. A másik, hogy az ablaktörlők törlési képe nagyon rossz. Nagyon nagy felületet hagy törletlenül. Az én 184 cm-es magasságomnál, a legalsó ülésmagasságnál is már zavaróan belóg a látómezőbe.
A motorról igazából rosszat nem mondhatok azon kivül, hogy ebbe a kaszniba nem lett volna szabad ilyen gyenge motort beletenni, de ez meg az én problémám, hogy nem a másik két motor közül választottam. Viszont a fogyasztás az nagyon jó, a 6,5 a max volt eddig, ettől csak kevesebbel járok. Igaz már kinöttem a padlógáz, padlófék cimű korszakból és most kis fordulat, korai felkapcsolással megy. Öregszem... Viszont igy a fenntartási költsége az nagyon baráti!!!

Komment 2.:
Jelenleg már 20.000. km-nél tartok, mechanikai hiba eddig még nem volt, ami jó. Rossz, hogy már az első szélvédő környékén lévő egyik müanyag is rendszeresen zörög, igaz még nem tudtam beazonositani melyik (már kétszer volt szélvédő cserélve, lehet, hogy ez az oka elsősorban).
A fedélzeti számitógép egy vicc, már ami az átlagfogyasztást,és az átlagsebességet illeti. a fogyasztásnál, kb. fél literrel mindig kevesebbet jelez, az átlagsebességnél, pedig átlagos használatnál (város,országút vegyesen) mindig 53-55 km/h-t ir ki, autópályázásnál pedig 74-et (kipróbáltam, hogy 130.-nál lenulláztam a számitógépet, majd kb. 100 km-el késöbb megnéztem mit ir ki, és akkor is 74 km-t jelzett, pedig végig 130-al vagy afelett mentem, és meg sem álltam közben. Szóval érdekes a parasztvakitás). Viszont megtehető km-nél már sikerült benzinkútra beérnem hátralevő max 1, és egyszer 0 km-el is. Le is izzadtam addig! :-) Kép mellékelve.
Az első garanciális javitás olcsónak mondható 26.000. ft volt, ami nagyon versenyképes ár ebben a kategóriában.

Komment 3.:
Két éves múlt a vas. Minden ugyanaz mint volt, annyi különbséggel, hogy mostmár gyakorlatilag az autó minden szegletéből megérkeztek a zörgések, a korábbiakat a bal oldali "b" oszlop, a középkonzol környéke és a jobb hátsó ajtó vagy a "c" oszlop és környéke egészitette ki.
Amikor megvettem az autót, azt hittem nagyjából vége annak a korszaknak, hogy 1-2 év alatt a motorháztető tele van kavics felverődéssel, mivel az áramvonalasabb kaszni miatt talán nem csapódik olyan erővel és szögben a kő, hogy kárt tudjon tenni. Tévedtem! A motorháztető olyan mint a hold felszíne, pedig betartom alaposan a követési távolságot, főleg amikor olyan útszakaszon közlekedek, aminél az átlagosnál nagyobb az esély a felverődésre. Rájöttem, itt az is a motorháztetőn landol, ami más kocsinál a hűtőrácsnál, vagy a hűtőben végezné.
Más gondom nincs, alapból jó autó, valószinüleg maradok a márkánál a következő cserénél, és várom az év végi modellfrissitést, bár amióta megláttam és beleültem a még nem is kapható új Accordba, azóta erős késztetést érzek a tulajdonlására.

Komment 4.:
Most múlt hároméves a géperejű, ezért ismét írok.
Az elmúlt egy év alapvetően problémamentes lett volna, amiért köszönet a honda gyárnak. Csak a szokásos zörgések maradtak, vagy inkább erősödtek. Meg a müszerfalon nálam is megjelentek a karcok. Ez van, ezzel kell élni.
Közben elkezdett érdekes hang jönni a jobb első futómű felöl is (igaz csak a nyári gumiszettnél vettem észre), azt hittem csapágyas a jószág, de aztán kiderült, hogy köszönhetően a jó magyar utaknak, kissé elment a futómű, ami megkezdte a gumit is már,és a gumi adja ki a fura, kissé búgó hangot...
A 3 éves szervíz az ismerősömnél kevesebb mint 26 000 pénzbe fájt, úgy hogy minden szűrőt kicserélt (még az egy évvel korábban cserélt, de amúgy csak kétévente cserélendő pollenszűrőt is, meg a még eredeti levegőszürőt, amit a hondában nem cseréltek, mondván az még kibír egy évet), Honda logo van rajtuk, úgyhogy valószinüleg nem noname gyártó terméke,hanem valamelyik hivatalos beszállitóé, valamint komoly olajat tettek bele, meg futóművet állitottak. Szóval Nekem nagyon baráti ceruzát tartanak fenn a számoláshoz:)

Komment 5.
Négyéves múlt a szekér, nagyon jól muzsikál, már együtt élek az apró zörgésekkel, ez legyen a legnagyobb baja. A futómű kezd "széthullani", ami nem autóhiba, hanem magyar út hiba (pedig rengeteget közlekedek Ausztriában is, tehát időnként van szerencséje az autónak a jó minőségű utakhoz is).
Az előző olajcserekor kicsit túl lett töltve motorolajjal (és sűrűbb került bele, mint amit kértem), de ez orvosolva lett közben, viszont a mostani olajcsere óta olyan fogyasztási eredményeket produkál az autó, amit még én sem akarok elhinni, pedig látom a megtett km-ek mennyiségét, meg a beletöltött benzin literek számait is. Ilyen nincs, le sem merem írni, mert azt a választ kapom, hogy termeli. (fotót teszek fel, ez tudom nem reális - és több is kicsivel a hosszútávú átlagfogyasztás-, én sem tudom, hogy történt, bár az is lehet, hogy csak az osztrák benzin másabb valamivel - de ennyire?).
2 égő égett ki négy év alatt, de nagyon gyorsan ki lehetett cserélni őket.
A gyári fékolajat három éves korában kell cserélni a szervízkönyv szerint, emiatt a márkaszerviz érthetően nem is cserélte két évesen, az ismerősöm szervize pedig 3 évesen azért nem cserélte, mert azt gondolták, hogy páros évente kell cserélni, és egy évvel korábban ez már megtörtént. Nem is bukott volna ki a dolog, ha télen két szervizidő között pont félúton, -5° alatti hidegekben hidegindításnál minden alkalommal nem írja ki 1 mp-re, hogy fékhiba van (gondolom viszkozitási gondjai voltak már az öreg olajnak). Cserével elmúlt a dolog.

Komment 6.
Ötéves múlt az autó, igazából unalmasan telnek az együtt töltött napok, én tankolok, ő meg hiba nélkül kimegy a világból. A fentebb irt fékhiba kijelzés az fékolaj csere után az első hideg időben előjött, azóta időnként ismét feltűnik (csak indításkor és csak teljesen hideg motornál, hűvös időben). Az újabb fékolaj csere sem oldotta meg a problémát, de legalább ismét át lett nézve a fékrendszer, és minden hibátlan, úgyhogy együtt élek ezzel a problémával.
Az elmúlt egy év alatt kiégett egy tompított égő, illetve a rossz utak miatt elállítódott futómű miatt fűrészesen koptak meg a nyári gumik, azért olyan hang jön, mintha csapágyas lenne a kerék. Ezt a szezont lefutja így az autó, tavaszra úgyis új gumik kellenek, a téli garnitúra váltás előtt meg elviszem futóműveshez beállítani. Tehát alapvetően ez sem autó hiba, hanem a jó magyar úthálózaté.
Viszont érdekesre sikerült az ablaktörlő lapátok cseréje, mivel kiderült, hogy a legjobb (és valószínűleg a legolcsóbb megoldás) a csak a márkaszervizben rendelhető eredeti lapát vagy él megvétele. Viszont itt derült ki, hogy nekem 12 cm-el rövidebb a vezető oldali lapát, mint amit a rendszer feldob akár évjáratra, akár alvázszámra. Még csak az sem lehet, hogy a jobb oldali van fent a bal oldalon is, mivel az pedig a gyári jó méret, és kisebb is a bal oldalinál. Így viszont az első kommentemben említett rossz (alacsony) törlési kép is értelmét nyerte, hiszen a katalógusban szereplő gyári lapát már rendes magasságig töröl.
A másik dolog, amit még a második kommentemben írtam, hogy csal a fedélzeti számítógép: idén nyáron ezt megcáfolta, miközben olyan eredményt jelzett, amit én sem akartam elhinni. Közel 4.000 km-t megtéve, időnkénti klíma használattal, néhány 1.000. méter feletti hegy megmászásával együtt az autó 5.0 literes átlagfogyasztást jelzett, ami egy 1.200. kg-os alsó közepes benzines autónál elég jónak számít. Mivel indulás előtt teletöltöttem a tankot, ezért a túra végén ismét így tettem, és legnagyobb meglepetésemre a közben beletankolt üzemanyagokkal együtt a kiszámolt átlagfogyasztás nálam is 4,99-re jött ki, ami azt jelenti, hogy vagy nagyon öregurasan vezetek, vagy tényleg ilyen jól fogyasztó autóba sikerült beleülnöm (fotó erről is mellékelve). Az autó egyenlőre marad, pedig már elég erősen vágyódom egy hibrid, vagy egy dízel automata autó után.

Komment 7.
Hat éves múlt az autó, igazából nem tudok mit írni: gond nélkül átment az aktuális műszaki vizsgán, cserélni kellett az első és a hátsó fékbetétet, illetve kiégett a jobb első tompított izzó. A fogyasztása még mindig a hihetetlen kategória, a legutóbbi több mint 8000 km-es túrát 5,1-el abszolválta... Azt hiszem erre mondják, hogy no comment!
Ja, és napokon belül kap egy új akkumulátort, nehogy a hidegek megtréfáljanak, mert az első októberi mínuszos reggeleken már pár tizedmásodpercnyi gondolkodási időt kért az aksi.
A családi döntés pillanatnyilag az, hogy a gép mindenáron marad, max a másik autó mehet a háztól, ha már nem bírom tovább az "új" autó utáni vágyamat csillapítani, ez pedig első számúból második számúvá hátrébb lép a rangsorban.

Komment 8.
Elérkezett az autó hetedik születésnapja, nekem pedig a nyolcadik bejegyzésem. Rájöttem az autó talán legnagyobb hibájára: nem lehet tőle racionális érvek mellett megszabadulni. Egyszerűen megy és az üzemanyagon, kopó alkatrészeken kívül nem kér semmit. Az előző bejegyzés óta annyi történt, hogy az autó kapott négy szép új nyári gumit (made in Hungary). Ezen kívül csak a szokásos izgalom: Éjjel megállít az osztrák rendőr, és felhívja a figyelmemet, hogy nem világit az egyik tompított fényszóró. Megköszöntem, elgondolkodtam az elmúlt időszakon és rájöttem, hogy csak a szokásos éves égő kiégés esete. Másnap világosban 2 perces rutinművelet során kicserélve. Ez már csak így megy. Beszédes adat, ha egy autó fenntartásának legnagyobb költsége a fél-egy évente kiégő első fényszóróizzó. Hát ezért nem tudok/akarok megválni tőle, pedig otthon asszonypajtással ez már időről időre felmerül.
Fentebb már írt, fékhiba jelzés továbbra is megvan, csak most már random jelleggel bukkan fel. Van amikor hetekig nem mutatkozik, van, hogy a reggeli első induláskor, és aztán olyan is, hogy üzem meleg motornál, pár perces állás utáni újbóli indításnál. Én azt szoktam mondani, minden ember egy kicsit flugos, és ez az autóra is igaz, igaz ő bug-os. De ettől nagyobb baja ne legyen!
A már korábban említett akkucsere csak most vált aktuálissá, a régi kibírt még egy telet, és mindig indult, igaz 1-2 alkalommal volt egy gondolatnyi (meg néha két gondolatnyi is) hatásszünet az indítógomb megnyomása és az önindító megmozdulása között, ezért nem gyilkolom a rendszert tovább, már megvan az új akku, és az autó újra gond nélkül kezdi a napi munkát.
És a legfontosabb, a fogyasztás: mit mondjak, vagy én tudok laboratóriumi körülmények közötti fogyasztást produkálni, vagy az autót gyártották az olajlobbi ellenségének. Természetesen van egy fotóm (mellékelek, a legutolsó a sorban), 10.000 km alatt 4,9 literes fogyasztást produkált. Egy benzines autó! Ebben benne van a teljes nyár klímázva, megpakolva, sokat pályázva idehaza és külföldön, néhány pesti dugóval, rengeteg bécsi araszolással.
Most már csak azért is kellene egy hibrid, hogy ott mennyit hoznék ki belőle:)
Viccet félretéve, most már a kocsiról teszek fel egy külső képet is. Nem dicsekvésként, hanem mert úgy gondolom, hogy ez az ítélet elég szépen követi az autó életútját, szerintem hitelesnek is mondható, de valahogy a Heti merítésbe soha nem bír belekerülni. Talán majd ezek után sikerül:D

Komment 9.

Ismét itt vagyok, 8,5 fél éve együtt. Hogy ez nálam mekkora idő, azt jelzi, hogy ezen idő alatt a feleségem és a lányom is a második autóját nyúzza.
Sok izgalomról nem tudok beszámolni ezúttal sem. A legnagyobb probléma a hibalista végén szereplő, szervizlyuk fedelét tartó 5 csavarból kettő fejének beszakadása olajcserekor, de mint ott is írtam, ettől nagyobb baj ne legyen az autóval.
Ettől függetlenül hamarosan szerelőhöz megy az autó, mivel autópályán néha a jobb hátsó futómű felől ciripelő, zörgő hang hallatszik, ami fékezéskor elmúlik. Mivel hasonló már volt a fékbetét csere előtt, ezért gyanítom, most is ott elehet valami baj. A fék hibajelzés megszűnt, már nem is emlékszem, mikor volt utoljára, de kb. az előző ítélet írása óta elmaradt (nem is baj, tudok nélküle is élni). Viszont ami maradt, az a félévente kiégő első égő, plusz pár hónapja a kesztyűtartó égője és az egyik még nem cserélt gyári rendszámtábla megvilágítás égője adta meg magát, amivel kb. 5-6 perc alatt el is boldogultam. Ma a másik hátsó rendszám megvilágító égőt cseréltem, plusz kiégett az egyik hátsó szélső helyzetjelző égő. Na ezt egyenlőre nem sikerült cserélni (nem a bonyolultsága miatt), mivel olyan égő van oda gyárilag szerelve, amilyet még nem is láttam soha (csak kisebb egyszálasban hasonlót). Hétfőn beszerzek egyet valahonnan és a szervizlyuk felfogatásával együtt ki is cserélem.
Most próbaképpen a japán Eneos olaj van az autóba töltve, de valószínűleg visszatérek a nem sokkal drágább Castrolhoz, bár negatívumot nem tudok erre sem mondani. Viszont fékolajból utána kellett töltenem vagy fél decit, de ez gondolom a kopó fékbetétek miatt van.
Szóval ennyi jelenleg a helyzet. az autó még legalább 10 éves koráig marad, aztán meglátjuk, hogy családi második autóvá lép egyet hátra, vagy más sors vár rá. Most még tökéletesen működik, remélem marad is minden így!

Hibalista

- - 0 km-nél már nem szólt jól a jobb első hangszóró. Torzitott, egy héten belül megjött az új, amit gariban cseréltek /a régin sem látszott membránsérülés, úgyhogy lehet, hogy csak a csavarok nem voltak jól meghúzva???/ - - kb. egy éves kora óta koppan valami a hátsó futómű irányából (tudom, hogy az első szériánál volt visszahivás a futóművel kapcsolatban, de az enyém állitólag már módositott - szerintem pedig nem), akkor a szerviz nem talált meghibásodást. Most a két éves szerviz alkalmából újra megnézettem, de csak annyit tudtak megállapitani, hogy valóban koppan valami a bal hátsó futómű felöl, de egyenlőre nem tudták beazonositani a hang forrását, mert minden jól működik... (nem baj, majd igy kapják vissza, amikor beszámittatom a következő autóba:) - - A kézifék kar nem romlott el, de visszahivási akcióban kicserélték. Én hülye kértem a cserét - ami a tájékoztató levél alapján nem kötelező, ha megfelelően van használva -, az új kar úgy sz*r ahogy van. Lötyög és lóg az első kattanásig, olyan mintha egy játékautó alkatrésze lenne. A szalonban mondták, hogy sok a panasz az új karra, de nem tudnak vele mit tenni, ilyen konstrukció. Aki még nem cseréltette ki annak tanácsolom, ne is akarják!!!! - - 3,5 évesen kiégett az egyik hátsó rendszám megvilágító lámpa égője, 4 éves korában pedig az egyik tompított. A tompított cseréjekor felkészültem a legrosszabbra, meg vagy másfél órás munkára, de végül kb. 3 perc alatt sikerült mind a két oldalit kicserélnem (egységes típusú és fényerejűre). 4,5 évesen kiégett a másik oldali tompított égő is, majd pár hét múlva az egyik ismét kiégett. Ezt megunva a drágább árkategóriából (valamint nagyobb fényerejű lett beletéve) vettem hozzá egy garnitúrát, ami közel két évet kibírt, amíg pár napot nem kellett az ország olyan szegletében eltölteni, ahol látványosan nem költ a helyi közút a méterenként termű tankcsapdák betömésére, így egy első tompított égő ismét megadta magát. - - A futóműben itt-ott koppan valami (de ez igazából nem az autó hibája, hanem a jó minőségű magyar utaké), de eddig egy szerelő sem találta meg a hiba igazi okát, rázópadon, futóművesnél hibamentesnek nyilvánították. - - 3,5 éves kora óta hideg indításkor - eleinte mínuszos időkben, azóta viszont már plusz fokban is - időnként kigyullad 1-2 másodpercre a fékhiba jelzés (fék ellenőrizve lett, jó minden, ezért a fékolaj viszkozitási gondokra gyanakodtunk, ami miatt azóta már kétszer cserélve lett a fékolaj, de a jelzés időnként ugyanúgy bevillan indításkor). Most már nem igazán érdekel, valószínűleg valami hibakód bent ragadt az agyában. A jelzés most 6,5 évesen is megvan időnként, majd ha lesz időm, meg Honda szerviz közelében járok, akkor majd kiolvastatom, és kiüttetem. Igazából nem zavar, mert a fékrendszer kitűnő állapotban van. - Az első fékbetétek 86.000. Km-nél lettek cserélve, igaz még párezer km benne volt, mert még a "hangvillát" nem érte el a kopás, de inkább cserélem, mint megvárjam azt, amikor már hanghatása is van a féknek. Viszont pár nappal korábban érdekes ciripelő hang kezdett hallatszani a jobb hátsó futómű felől, elsősorban akkor amikor nem volt terhelés azon az oldalon (pl. jobb kanyarban), ezért az első betétek cseréjekor a szerelő ránézett a hátsó részre is, és kiderült, hogy a hátsó fékbetétek jobban el vannak kopva, mint az elsők (ráadásul nem a "hangvillával" ellátott belső oldali betétek, hanem a külső, hangjelzésre alkalmatlanok), és valami oknál fogva az egyik betét kissé mozgott is a helyén, és beleért a tárcsa "vállába" és ettől a laza érintkezéstől ciripelt a hátsó futómű. Pár nap múlva a hátsó betét is cserélve lett, de még azért előtte való napon a bal hátsó fékbetétnek sikerült megszorulnia és a tárcsának nyomódva kissé megpörkölődnie... - Az alulról beborított motortér szervizlyuknál lévő lemez (aminek eltávolítását követően lehet az olajat leereszteni, az olajszűrőt cserélni) 5 felfogató csavarjából kettő feje beleszakadt a csavart felfogató lemezbe, mivel elrohadtak. Most ideiglenesen van felfogatva, de autópálya tempónál hallhatóan zörög, napokon belül lesz hozzá gyári csavar és felfogató menet, úgyhogy ez sem nagy probléma. Talán a következő 8 évben sem zavar, ha csak ennyi a baja.

Ide hordtam szervizbe

Good Motors Szombathely Semmi gond velük, készségesek rendesek alapvetően, bár picit hülyének akartak nézni a hangszórónál, mert meg akarták magyarázni, hogy a hatig tartó skálán az 5-ös erősségű bass már sok, és azért torzit... Mégha 78 éves lettem volna, akkor talán megettem volna... Olcsó volt az első éves garanciális szerviz, a megbeszélt időben nekiálltak az autónak, és kb. háromnegyed óra alatt végeztek is vele, 26 000.- Ft-ért. A második garanciális szerviz is olcsónak mondható, 34 000 lett kedvezménnyel (amúgy 36 000 lett volna), kb. egy óra alatt kész lettek vele, csak utána még kb. egy óra volt, mire kicserélték a kézifék kart, illetve amig keresték a hátsó futómű felöl érkező hangot. Most sem sikerült a forrást fellelni, de mondták, hogy ha le tudom tenni az autót pár órára, akkor utána járnak alaposabban a hibának. Az elöző itéletkor még 9-es pontszámot adtam nekik, ezt most módositom. Hogy miért? Akkor jöjjön a kritika: Történt, hogy a kétéves szervízt a Honda megcsinálta, melynek során kicserélték visszahivás keretében a kézifék kart, ami lötyögött, és azt mondták ez ilyen konstrukció. Pár héttel később külföldre mentem, és használtam a navimat, amikor a világ végén járva észrevettem, hogy a szivargyújtóból nem tölt a navi, és lemerülés szélén van. Szerencsére az uticélomig kitartott a szufla benne, de az kiderült, hogy a garanciális szerviz elött még müködő szivargyújtó már nem jó, pedig a biztositékok rendben voltak. Hazaérve a feleségem egyik nap a Hondával ment el otthonról, és benézett az ő autójának a szerelőjéhez, aki szétszedte a középkonzolt, hogy a szivargyújtóhoz hozzáférjen, és kiderült, hogy a csatlakozót nem dugták vissza. Ez volt a kisebbik hiba, a nagyobbik az volt, hogy a kézifék kar cserekor a bovdent nem tették vissza valami vezető árokba (vagy minek hivják) és emiatt már a bovden úgy kidörzsölődött, hogy majdnem elszakadt. 3 drótszál tartotta már csak. Utána érdekes módon az a szerelő megtudta csinálni, hogy ne lötyögjön az állithatatlannak mondott kar! A másik a kopogó futómű, amire a márkaszervíz azt mondta, hogy nem találják a hang forrását... Most az ismerősöm szervizében észrevették, hogy az egyik szilent kissé lóg hátul, és az is látszott a csíkkban ráragadt porból, hogy oda fújtak be valami anyagot korábban (a Hondában amikor nézték a futómüvet, akkor láttam az egyik szerelő kezében egy WD40-et de azt nem gondoltam, hogy azzal orvosolják a meg nem találtnak mondott hibát). Szóval, ahelyett hogy szoltak volna, hogy sz*r az egyik szilent, inkább játszották a tudatlant.

Értékelése: 5

Másik szerelő értékelése

Ismerősöm márkafüggetlen szervize. Jól dolgoznak, mindig találnak nekem egy soronkívüli időpontot (nem könnyű, mert rengeteg munkájuk van, mert tényleg nagyon jól dolgoznak), ráadásul számomra nagyon vékony ceruzával történik a számolás, mivel gyakorlatilag csak az anyagköltséget fizetem ki (abból is megkapom az ismerősöm beszállítói kedvezményét). Azt hiszem a Honda szervizt hanyagolom a továbbiakban, hiszen már nincs rá garancia sem, meg a legutóbbi ténykedésük elvette tőlük a kedvemet...:) A hároméves átvizsgálás során kicsit túltöltötték az olajszintet, ráadásul nem is az általam kért 5W-40-es olaj került bele, hanem sűrűbb, úgyhogy sajnos az előző bejegyzésnél írt 10 pontot kissé le kell húznom. Pedig az árak tényleg nagyon jók, de nekem az ilyen hibák nem igazán nem megbocsájthatóak. Négyéves és az ötéves szervizt már a feleségem autójának szerelő ismerős végezte, a megbeszélt időben, a megbeszélt dolgokat beszerelve, gyorsan, jól és nagyon baráti olcsó áron. Ő jelenleg 10 pontos, remélem az is marad!A hatéves szervizt és a fékbetétek cseréjét egy másik szerelő csinálta már, mert az előzőnél sajnos bizalmatlanság lépett fel (szereti az "a" betűvel kezdődő folyadékokat), mert az időközben elvégzett fékolajcsere során csak azért nem kaptam vissza laza légtelenítő csavarral a kocsit, mert megkértem, hogy mutassa meg, hogy hol lehet a fékrendszert légteleníteni, és akkor vettem észre, hogy az utoljára légtelenített féknél a zárókupak nincs visszatéve, ami után kiderült, hogy meghúzva sem volt... Persze az ok az alánézésnek az volt, hogy Zwack bácsi mással össze nem téveszthető illatú italának illata csapott képen, miközben hoztam volna el a kocsit.Szóval a legutolsó szerelő pillanatnyilag 10 pontos (vagyis inkább kilenc egész kilenc tized), mert minden mozdulatsort egy rövid sztori elmesélésével fűszerez, ami a félórás műveletet is legalább egy órásra nyújtja:)

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2006
Kényelem (9) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 140000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Citroen: soha többé francia!!! Következő autója? dizel automata MB C-Classe, vagy S80 Volvo, esetleg Lexus ct 200h
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Civic 2006 (2006)

További ítéletek (213 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)