A szerethető nem hibrid hibrid - csak ismerd meg
Szöveges ítélet
Nagy szívó benzinest cseréltem le a hondára, színtisztán anyagi megfontolások végett (22 literes téli fogyasztás városban). Prius II és e között tépelődtem, míg végül a honda győzött azzal, hogy ez legalább autónak nézett ki.
Korához képest nagyon alacsony futással sikerült megvenni, az előző tulajdonos családjánál az anyuka használta, gyereket vinni oviba (ami mint kiderült, utcán belül volt). Ez szép és jó is lenne, de foglalkozni se foglalkoztak sokkal többet vele, így tiszta szerencse, hogy a náluk lévő 3 év alatt mindössze 17e km-t tettek bele.
Vétel után kapott egy teljes generált, váltóolaj csere, stb, amit meg is hálált, a nálam lévő 3 év alatt egyszer sem hagyott ott sehol - leszámítva amikor a kisakksi lemerült, de egy akksi csere pár tízezer forintos tétele azért nem a világ vége.
Használata:
Teszi a dolgát, elvisz A-ból B-be. A hybrid rásegítés miatt inkább érződik egy szívó 1.6-osnak, mint 1.3-asnak, de ezzel a hondával nem leszel se kúpkirály, se a dobogókői szerpentin ura.
Városban tökéletes elegendő az ereje, de a kedvenc terepe az országút, ott kényelmesen lehet vele közlekedni.
Ha nagyon sokat pályázol, nem ez a te autód, de évenkénti pár utazást ugyanúgy meg tudja tenni, mint bármi más.
Horvátország, lengyelország gond nélkül hozható volt vele.
Fogyasztás:
Ahogy fentebb írtam, kedvence az országút, ott jó időben, vitorlázgatva eszméletlen jó fogyasztásokat el lehet érni (pl 4.2 liter / 100km Dél-buda -> Dunabogdány -> Dél-buda).
Városban sok múlik a külső hőmérsékleten, nyáron 5.5, télen 8 liter is tud lenni.
Pályán pedig a fő szempont a sebesség és a klíma használata. 110 km/h tempomattal klíma nélkül 5.2, klíma felviszi 5.8-6 liter környékére, ahogy a magasabb sebesség is. 130 körül inkább 6-6.5 körül érdemes számolni.
Kényelem:
Az autó alacsony, főleg a mostani SUV-os világban, így a beszállásnál is elég alacsonyra kell ülni. Ez párommal számunkra nem volt gond, de amikor idősebb rokont vittünk, neki azért segíteni kellett ki- és beszállni.
Ezzel szemben, miután beszálltál, teljesen kényelmes, ülései tartanak, de nem túl kemények, van lábtér is elegendő. Extra pont amiért a hátsó sornál egy síkban van a lábtér, nem töri meg az alagút, így ez csomagok/vásárlás pakolásánál sokat segít.
Apropó csomagok. A csomagtartó mérete átlagos, viszont a sín belelóg a csomagtérbe, így az hasznos helyet vesz el, pakolásnál érdemes figyelni hogy ne rakjunk magasat a két szélre.
Hybridsége:
Erről is muszáj beszélni, mert ez a fő ok amiért valaki ezt a típust nézegeti.
A Honda saját hybrid rendszere van az autóban, amit ha be kéne sorolni valahova, akkor inkább egy erősebb lágy-hybridnek tudnám mondani, mint valódi, full hybridnek.
Ami persze a legészrevehetőbb, hogy ha féken van a lábad, akkor 12 km/h alatt lekapcsolja a motort teljesen, és az utolsó pár métert leállt motorral teszed meg pl a lámpáig. Ahogy leveszed a lábad a fékről, azonnal beindul a motor.
Viszont ha már használod egy ideje az autót, és kitapasztalod azt, hogy melyik milliméteren hogyan reagál a gázra, egész jól el lehet vitorlázni árammal - merthogy az autó képes arra, hogy leállítsa az üzemanyagbefecskendezést a motorba, így hiába "jár" a motor, de benzint nem fogyaszt. Érdemes figyelni az aktuális fogyasztás és energiahaszánlati kijelzőket, és megtapasztalni milyen amikor 2-4 csík áram van használatban, nulla benzin mellett.
Hogy negatívat is mondjak - márpedig muszáj -, itt nem cserélhetőek a nagyakksi cellái, csak egyben, így ha megadja magát a hybrid hajtás, akkor teljes akksicsere szükséges. Van rá szakosodott magyar vállalkozó, neten könnyen megtalálható, de erre figyelni kell.
Miért cseréltem le:
Céges hybrid autó érkezett, így feleslegessé vált.
Összegzés:
Ugyanaz érvényes rá, mint nagyjából minden autóra. Ha figyelsz rá, és időben megkapja a kötelező szervizeket, akkor sok gondod nem lesz vele.
Hibalista
- - 102e km: Váltó alatti gumiharang csere - - 130e km: tanksapka ajtó Y bowden
Ide hordtam szervizbe
Honda Éles
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 102000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | S80 3.2 | Következő autója? | Arkana |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.6/10) |
