A nagy vörös H
Szöveges ítélet
- a harmadik Hondám, bár megvettem volna az előző CTR-t, de így alakult, sosem bánom meg
- pattog az úton, mint kecskesz... a deszkán, forszírozott kanyarban - pl. éles visszafordító második telin - elég egy úthiba és a hátulja akár fél métert is ugrik, volt úgy, hogy a másik sávba
- urasan könyökölni a szélvédő mellett nem túl szerencsés, mert egy döccenőtől vagy letépem a fülem, vagy állon vágom magam, ha valmi a szemembe megy, inkább megállok kipiszkálmi, minthogy kiszúrjam :o)
- a gyári bridgestone-t a felnivel már lecseréltem, az új gumi jóval jobban tapad és bár elöl kicsit kilóg a kerékjárati ívből, kevésbé orrtolós, nem kell annyit játszani a gázzal, hogy kihúzza az orrát
- imádom a hangját, amihez állandóan pörgetni kell, meg rugdosni a gázpedált, meg motorfékkel fékezni, de ez olyan, mint a drogosnak a napi adag, muszály
- városban elég szomjas, 10,5-13,8 liter a kedvemtől, a hangulatomtól, meg az asszonytól függően, bár jobban meggondolva a 10,5-t, ekkora motortól ez nem is annyira sok
- hangos, 160 fölött már emelt hangon kell diskurálni, viszont egy gyalgos tutira nem lép elém váratlanul, mert már jó előre hallja, hogy jövök
- nem vezetten se VTi-t, se Integrát, se EP3-as CTR-t, amikben ahogy olvastam, jóval erősebben érezhető a VTEC váltási pont, de olyat tol 8600-ig, hogy minden egyes utazáskor legalább egyszer muszály megcsinálni
- ha a fordulatszámot megtartom 6000 környékén és lemezig taposom a pedált, érezni lehet, hogy erőben nincs híján
- több, mint 20000 km-t mentem vele külföldön, sokat autópályán, kellemes, gyors, szédületesen tapad az útra, kiautóztam az elméleti végsebességét is, de a szervó "felkeményedése" miatt hosszú távon popeye-i alsókarokat kíván
- legkevesebb fogyasztás a norvég utópályán tartós 100-as (!!) tempóval, ami tízzel több, mint a megengedett (asszony + kétheti motyó) 6,9!, amire a szervízesek is elismerően csettintettek
- az ülés pazar, baromira jól tart és a tömésének hála az úthibákat nem vezeti el a gerincig, a belső tere megunhatatlan, megosztja az emberek véleményét, mint egy plasztikázott cickó, egyszerre komoly és játékos (főleg amikor a váltásra figyelmeztető LED-ek vörösbe váltanak)
- hiányzik belőle a diffi, nem mindig fogja meg az elektronika szépen a kipörgő kerekeket, de kanyarban a VSA nagyon hasznos dolog, kis feleség szokott játszani azzal, hogy "nyikorog" egy-egy kanyarban, de amikor tényleg gyorsan kanyarodtunk, úgy feszített az összes végtagjával, mint pók a lucernásban
- a csomagtartója óriási, jóval nagyobb, mint a kategória átlaga, mi mindig autóval nyaralunk, ki is használjuk rendesen (mindig púpig van pakolva szajréval) a síkba dönthető hátsó ülésnek hála kicsi feleségem még aludni is tud benne
- a kabinban is elegendő rekesz van, a könyöklőben még a régi 828-as Sony-m is elfért egy kisebb kupac fontos dolog tetején, a hűtött kesztyűtartó meg isteni adomány
- hátul vittem már nem egy 185 centinél magasabb barátomat és bőséges lábterük volt, csak az erősen felfelé ívelő hátsó ablak zavarta őket, lemértem a mögöttem ülőnek jutó helyet a Civicben és apósom ML-jében és alig hittem a szememnek, a Honda majd 10 centivel nyert
- vicces, hogy a forgalmi szerint 5 személyes, de csak négy öv van
- a parkolóhelyeket mint az úri dámák, válogatjuk, a 10 centis járdára még csak-csak felmegy, de letolatva karcolja az alját
- a váltó precíz, apró fémes kattanással ér a helyére, ezt minden Hondámban imád(tam)om, kár hogy a kettes nem hosszabb egy picivel és százig szúrni kell a hármast
- majd mindennap megtalál néhány önkéntes schumacher, kipufogó tuningos hangos autótól 1.0-ás (!) suzin át volt már szinte minden, ilyenkor jön valami kényszer, hogy megmutassam, nem csak egy hüje matrica van a hátuljára ragasztva
- a kormány már-már gonoszul közvetlen, holtjáték nulla, balról jobbra kicsivel kevesebb, mint 2 és fél fordulat, a fogása és a kis átmérője isteni
- a kényelmi extrákból pont elég van benne, bár gyárthatnának végre egy olyan Hondát, amiben a középső szellőzőket le lehet zárni, ez még az új CRV-ben sem sikerült
- a kasztni hibája, hogy tolatáskor emlékezni kell a hátuljára, a jó formájú és hasznos hátsó szárny előnye, hogy a hátul jövő lámpája nem világít a tükörbe, viszont a szárny alatti ablakocska esőben átláthatatlan lesz
- költség csak kötelező két szervíz, némi plusz olaj, mert tartósan sokat pörgetve illik cserélni, meg az üzemanyag
- kevés van belőle, kicsit még unicum, nem úgy, mint pl. a 3-as bömös, és mindig megbámulják, még külföldön is
- hátrány, hogy kevés van belőle, mert bár kicsit drága, meg ráz, meg csak háromajtós, de van benne valami a démoni, dögös az első lökös, szépen fut végig az az él, ami a hűtőmaszk aljától egész a hátuljáig tart, szebb így a két csíkszerű első lámpa, mint a többi változaton (szerintem) nap mint nap el tud varázsolni, még akkor is, ha csak a 300 méterre lévő közértbe ugrok ki tejért
- tiszta vicc, de több nyugdíj közeli polgár veszi, mint fiatal, külföldön az általunk becsült átlag bőven 50 fölött van, mintha gellert kapott volna a józan eszük és ez tetszik, ja és állandóan villognak, meg integetnek, meg dudálnak egymásnak a "hüje" hondások, és ez is marha jó
-hú de imádom
-phil-
Hibalista
- a rádiókijelző műanyag ablaka nyiszorgott
- elállítódott a kerékösszetartás (demszkynek hála)
-
Ide hordtam szervizbe
Honda éles
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 36000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Honda Civic | Következő autója? | tuti, hogy japáni, |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
