A nagy megosztó
Szöveges ítélet
Hol is kezdjem... Annyi ellentétes véleményt lehet olvasni, tulajdonképp én is azért ragadtam billentyűzetet, h színesítsem az irományok táborát :)
Ne felejtsük el, ez alsó-közép géposztály (C4, Xsara, Megane, Golf, Astra, Corolla, Focus, Almera stb.), ezekhez kell mérni. Talán néhányan az ultramodern külső meg a nagy felhajtás miatt túllőttek a célon, az elvárásaikat tekintve.
Ja, VAN ilyen autónk :) Gépet tulképp csajom hajtja, karácsonykor vettük át. Régi Civicre gyúrtam, jó ára volt, de addig-addig folyt a tökölődés mindenfélén, hogy közben befutott az új, és 4M helyett 5ért jó választásnak tűnt, erősebb motor, új modell, jobb értéktartás, vagány, stb. Én 7végén vezetem főleg, meg néha játszásiból.
Tán sorra veszem a témákat, amikről sok szó esett.
ÁR
Kereken 5 misiért (alku nélkül, mert kb. fél évre előre volt eladva minden), ilyen motorral, ilyen felszereltséggel nemigen kapsz konkurenst, olcsóbban semmiképp. Írjon, aki tud! Minden benne van, ami kell, kivéve tolatóradar. Meg Xenon, de legalább kímélem a szembejövőket. Dízel már drágább (~5,7M), de én amúgy sem csipázom, más modellekben is drágább a csettegő, tisztább üzemű a benzines és elég az a 140 benzines ló, bőven.
Talán azért TŰNIK kicsit drágának, mert 1,8 a minimum, és itthon egyhatos a megszokott. 1,4es gyenge lesz, viszont olcsóbb - ez van.
Vki írta, hogy dízelt hozott be 6,5-ért + helyi szivatások, de ezt nem értem. A legjobban feszerelt dízel (üvegtető, xenon...)lett volna itthon asszem 6,3, ha jól emlékszem, de az a jelenlegi kínálat non plus ultrája.
HELY
Röviden: csoda. Hosszabban: hihetetlen. Ezek tényleg fejlesztenek, nem csak új lámpákat aggatnak a 20 éves kasztnira. Elférek elöl (180+), magam mögött URASAN (ha megkérdem utast, elfér-e, általában értetlenkednek), és jókora csomagtartó. Orra nagyon rövid, gépészet minimális helyen. Üléslehajtás olyan egyszerű és praktikus, hogy érthetetlen, miért csak most találták ki, ha már 69-ben a Holdon jártunk... Talán nem is voltunk fent?
DESIGN
Külsőhöz méltóan modern belső! Végre. Összhang. Szép anyagok, kormányt 3-4x ilyen drága autókban se láttam szebbet-jobbat. Minden túlzás nélkül. Ülés-kartámasz anyaga szuper puha fekete szövet, na ez mondjuk tönkre fog menni valszeg, de hát első széria, majd rájönnek. Addig meg fincsi. Nekünk semmi gond se a műszerfal láthatósággal, se egyebekkel. Van pakolóhely is elég, Citromot hajtok, abban fele ennyi se. Kesztyűtartó + kartámasz rekesz nagyon nagyok, előbbi hűtött, és jól! (Na ez nem design, mindegy.) Tényleg szupermodern megjelenés, de hát ha vki nem szereti, ne vegyen ilyet. Viszont parkolóban nem kell keresgélni, a tömeg fele kell elindulni :) Hátra nem lehet kilátni, de megszokható, sok új autó ilyen. Tükrök nagyok, a modern műszerfal pedig remekül használható is egyben, áttekinthető, satöbbi. Napfényben full fényerőn jól látható, óra szem előtt.
EGYEBEK
Futómű nagyon kemény (225/45, 17 colos könnyűfém GYÁRILAG), de Japánban sztem nem is gondolják, hogy az ajropúnóban vannak még ilyen utak. Cserébe stabil. Egyetlen komoly gond, h lapos a gép: padka, földút - örök ellenségek.
Uccsó 7e km-en csajom alatt 8 az átlag, stabilan, elég sok város. Alattam lenne kb. 9, szerintem ez nagyon jó (én szeretek gyorsan menni és feleslegesen gyorsítgatni). Haladni meg halad!
Kormány és kormányzás remek, élvezet tekergetni. Nem egy sportautó, ebben igaza van az orthodox hondásoknak, de már az előző bálna Civic se volt az, és hát meg is kell élnie vmiből egy autógyárnak, főleg, ha független is szeretne maradni. Úgy látszik, így többet lehet eladni. Könnyen elfogadható kompromisszum, végül is én se vagyok versenyző.
Motor egynyolcasnak tökéletes, alul is nyomatékos - no nem dízel, de cserébe tiszta üzemű, nem büdös, nem kerreg, nincs korom, olcsóbb, és a pörgetéssel (amit szeretek) behozza a kisebb nyomatékot. Majd´ 7 ezerig pörgethető, hadd szóljon! Remek, hogy teljesen kikapcsolható a kipörgésgátló (merthogy 5Mért az IS széria).
Váltó remek. 6. lehetne hosszabb, gyors autópálya menetekre, de bőven belefér. Nem ártana egy fokozat-visszajelző, én néha elkavarodok a hat fokozat között, de a működésre nem lehet panasz. Talán TÚL puha és finom...
Tényleg nem nagyon tudok komoly hiányosságot említeni, pedig szeretnék tárgyilagos maradni. Nekem tetszik, egy év múlva pedig gondolom nyoma sem lesz az előszériás bakiknak.
Sokak által sorolt hibák nálunk nemigen jelentkeztek, ha így lesz, akkor majd viszem szervízbe, 3 év garancia... És merem ajánlani a Honda DRM-et Veresen.
NEGATÍVUMOK
Nem sok van, és NEM vagyok Honda mániás. Picit talán több a zaj, mint várnám (hátulról jön vmi tompa dobogás olykor, meg kicsit mintha ciripelne a műszerfal, de hát Pesten??), ugyebár vadiúj széria, angol gyártás - és istenkém, 15 éve Ladával járt a fél ország. A másik fele Trabival. Klíma nagyritkán magas fokozaton sivít kicsit, de ez esetleges, és emiatt nem volt még kedvünk szervizzel bajlódni, majd a kötelezőn. Gondolom vmi filléres apróság.
Jut eszembe, Casco drága rá (mármint a Honda Civicre általában), akinek ez számít, kalkulálja bele.
Ja, és Pestre kár új autót venni, de ez nem Honda-specifikus.
Hibalista
- Eddig semmi. Néha nagy fordulaton sivít a klíma, de egyelőre lusták voltunk csak emiatt szervizbe cipelni.
Ide hordtam szervizbe
Honda DRM, Veresegyház
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Xsara 1,6 benzin | Következő autója? | Vmi japán, esetleg BMW, mert az rulez. De sztem használt. |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
