Szerény Hős
Szöveges ítélet
Barátságunk nem kezdődött zökkenőmentesen. A vásárláskor már tudtam jó pár hibájáról azonban a kis huncut nem engedte, hogy ezek zömével foglalkozzak. Az első bő fél év a hirtelen előbukkanó hibák kijavításával telt. A fékek beragadtak, az első felfüggesztés megadta magát, még szerencse, hogy ezek előtt a check engine-től megtudtam szabadulni.
Szerencsém is volt elsőre találtam egy jó szakit, aki minden találkozás után tudott javítani kicsit az autó teljesítményén. Egy év után sikerült a legtöbb hibáját kijavítani, egyedül a küszöböket kell megcsináltatnom. Valamelyik előző gazdi fennakadhatót valahol, ez nem is csoda mert jóval kisebb gumik voltak az autón, mint ami egészséges lett volna.
Szépen lassan lenyűgözött a kitartása a kis autónak, bár sorra jöttek elő a hibák mégsem hagyott ott sehol. Ezt én természetesen megháláltam, hiszen cserébe azonnal vagy amint lehetett megcsináltuk az előbukkanó hibákat, és az olajcseréket is időben megkapja.
1.4 lettére autópályán simán tartja a tempót, sőt hegyre fel sem kell a kapaszkodósávba hajtanom, sőt nem egyszer fordult elő, hogy a belső sávban emelkedőn, hegyre fel gond nélkül előzgettem. Ez egy hasonló motorral rendelkező más márkánál nem feltétlenül jellemző. Elősorban városi autókázásra vettem, ennek ellenére elég sokat mentünk vele városon kívül, autópályán, sőt fél évi aktív ingázásra használtam, ami napi bő 100km jelent.
Bár a betér sem rendelkezik semmi luxussal, meglepődtem, hogy egy teljes nap aktív vezetés után sem fájt a hátam vagy kényelmetlen lenne benne ülni. (400km megállás nélkül autópálya/autóút) Az utastérben akár táncolni lehet, mind elől mind hátul rengeteg hely van benne. A hátsó ülések bár nem olyan „mágikusak” mint a jazz-ben, itt is majdnem síkba lehet dönteni és elég rendesen meg lehet pakolni. A belsőre úgy általában azt tudom mondani (mind az ülések mind a műszerfal tekintetében) hogy még mai szemmel is igazán vállalható és elfogadható a kialakítása.
Nagyon meglepett mire képes, és bár nem vártam tőle sokat, annál többet adott. Két év alatt nagyon megszerettem és bár érződik, hogy nem mai csirke ennek ellenére nagyon szerethető.
Hibalista
- Zárak 10e
- Motor hiba 40e
- Fékek 45e
- Futómű 85e
- Futóműállítás 16e
- Szíj 10e (szereléssel borravalóval)
Ide hordtam szervizbe
Honda specialista szaki. Jó munkát végzett.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 260000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | S40 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
