A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Civic (2001-2005)

Civic 1.6 Sport 

Az ítélet értékelése
3,7(3 db)

Őszintébe

Szöveges ítélet

Teljesítmény:
D szériás (D16V1), 1.6-os 16v-es, változó szelepvezérlésű (VTEC), egyvezérműtengelyes motor. 110LE csúcsteljesítmény (5200) és 152Nm nyomaték 4300-as fordulaton.
Városi, lassú közlekedésben elég, de semmiképpen sem ideális hosszú utakra. Ha az ember leforgatja 7000-ig és keményen huzatja, a kategóriatársaknál átlagosan nagyobb a teljesítményt tapasztalhat (mint pl: VW 1.6, Opel 1.6, Ford 1.6 stb motorok). ’Nyomatékbetyár’ 1.3-as turbodieselek szépen lemaradnak. Nem érződik erősnek az 1.6-os szívó motor miatt, viszont szép egyenletesen adja le a teljesítményt, ami a végére felépül. Persze az ember nem játszik állandóan ‘versenyzőset’ a hétköznapokon ezért megértem, ha valaki alul is használható teljesítményre vágyik és kevés neki ez a motor. (Ezt tetézi a kuplung, amit szűk tartományban lehet csak csúsztatni és az indulás nem abszolválható olyan simulékonyan, mint a többi autónál-egyébként egy nagyon jól kapcsolható váltó-) Negatívum az autópályázás. 130-as valós tempó (óra szerint 140) ~4000-es fordulat 5-ben. Ez a komfortot is jelentősen rontja és a fogyasztás is felfele mozdul (6.8). Itt már elég nagy menetzaja van a motornak (városban egyébként kifejezetten halk). A váltó tehát rövidnek tűnik, ennek ellenére eléri a 197km/h-s gyári végsebességet, ami óra szerint 220. A 0-100-as sprintre vonatkozóan 10mp körüli adatokat találni. Ezt nem próbáltam, mert idiotizmusnak tartom szegényt álló helyzetből így leterhelni. A fékek véleményem szerint gyengék, de a sebességkorlátokat betartva nincs többre szükség. (ABS hangos) Sajnos a klíma az ilyen kategóriájú motorokon megérződik. Pozitívum, hogy a régebbi Hondákhoz képest használhatóbb nyomatéka van.

Futómű:
Mivel ez gyárilag is sport kivitel, ezért viszonylag kemény rugózásra készülhetünk fel. Ez nem tényleges sportosság, csak annak az érzetét kelti. Az autó inkább alulkormányzottan viselkedik szélsőséges helyzetekben. Én a látvány és a tényleges sportosság elérése érdekében beszereltettem egy Eibach Pro-kit ültető rugó szettet, amely minimális ültetést eredményezett (hivatalosan -30mm), de meglepően sokat javítottak a progresszív rugók a vezethetőségen. A kisebb bukkanókat simábban veszi mint a gyári, mégis kemény kanyarodásnál nem dől annyit a karosszéria. Az orrtoláson is sokat javított. Az érzéshez jelentősen hozzájárulnak a lecserélt kerekek. Nyáron gyári 17"-os Type-R kerekekkel közlekedek 215/40r17-es Dunlop SP9000-el (hangos.nagyon.). Ha véletlenül beletalálok egy nagyobb kátyúba rendesen összeszorul a fogam. Érdekes módon azonban nem rontott sokat a gyári komfortérzeten! (maximum a hangos gumi)

Komfort:
Itt inkább az extrákra térek ki, a futómű karakterisztikáját fentebb már kiveséztem. A sportülések kényelmesek és jó tartást biztosítanak, a kormány fel-le állítható csak, a váltógomb elhelyezése könnyen megszokható és kényelmes (nekem már nagyobb kényelmetlenséget okoz "lent turkálni" másik autókon). A műanyagok kemények és kopogósak, az összeszerelés Swindonban (Angliában) történik, ez néhol meg is mutatkozik. A kormánykerék jó fogású, viszont én magasra állítva nem érem el kényelmesen, lent pedig kitakarja a műszeregység tetejét (~175cm vagyok). Momo gyártmány, viszont nagy negatívum a bőr gyenge minősége, ami rendkívül hajlamos a kopásra (főleg melegben). Az autó valójában 4 személyes, de ha elől nagytermetű ember ül (180cm+), akkor már hátul sem lehet normálisan elférni (kis lábtér). Ez megszokott jelenség 3 ajtós autók esetében. Az ülés egyébként minden irányban állítható (vese- és combtámasz nincs). A csomagtartó átlagosnak mondható. A sport felszereltséghez tartozik automata-analóg klíma, szép piros-fekete ülések és ajtóbetétek, ezüstszínű középkonzol és kapaszkodóbetétek, bőr váltógomb piros varrással (kormányon visszatér), elektromos-fűthető tükör. Azon szűk rétegnek, akit érdekel a hangzás leírom, hogy nem igazán érdemes sok reményt fűzni hozzá. A hangszórók elhelyezése nagyon esetlen, csak az ajtók átfaragásával (hangszórópanellel) lehet kiküszöbölni. A legésszerűbb döntés egy jó Alpine fejegység beszerelése, esetleg egy mélyláda a diszkós rétegeknek. Akit ez annyira nem mozgat annak valószínűleg elég lesz, klasszisokkal jobb így is, mint egy Suzuki. Megemlíteném még, hogy lehet kapni szalonban gyári tükörháromszöget, ami magassugárzó foglalattal is el van látva. Így nem kell faragni, ragasztgatni. Sajnos a zajszigetelés nem olyan jó, mint a németeknél. Autópálya tempónál igen magas a szélzaj és a futóműt is jól hallani dolgozni. Érdekesség a könnyen járó kuplung és a nagy ellenállású gázpedál. A pedálok mozgásával, az üléspozícióval és a sportos futóművel mindig olyan érzésem van, mintha egy igazi sportautóban ülnék, amikor visszaülök egy ‘átlagos’ autóból. Nekem imponál.

Biztonság:
Puha karosszéria (horpadások, karcok könnyen keletkeznek), ABS, 4 légzsák. Kipörgésgátló, ESP nincs az autóban, tehát nem hülyebiztos. Be lehet vele sokalni.

Fenntartás:
Fogyasztási adatok: vidéki város papásan: 6,5. autópálya 130: 6,8. városon kívül 90: 6,4. télen város: 7,5. átlagos városi használat: 7. igen tempósan közlekedve: 8. Ennél több már csak verseny körülmények között.
Alapvetően egy nagyon megbízható konstrukció. Olajat kötelezően 20.000km-enként kér, de ajánlott betartani a 10.000km-es periódust. Természetesen itt is vannak ajánlott szervizek, semmivel sem drágább, mint a legtöbb hasonló autó. Ami drága: féktárcsák, karosszéria elemek, beltér. Ezek ritkábban kopó dolgok.

Típushibák!:
Japán autóknál jellemző a nyelestengelyvezető csapágy. A kuplung gyakran hangos (nyikorog,ropog). Az ablaküvegek zörögnek lehúzott állapotban (volt akinek a fólia megoldotta). Ritkábban előfordul a kopogó kormánymű. Ennek megoldása érdekes, de egyszerű és filléres. Be kell zsírozni a szervóműnél lévő gumiharangokat csatlakozásuknál (Ezeknek szárazon kéne operálniuk alapesetben). A műanyagok télen a hideg okozta ridegség, nyáron a hőtágulás miatt nyöszöröghetnek (én extra allergiás vagyok a legkisebb zajokra, ezért lehet másnak nem zavaró). Minden autónak vannak típushibái, én vettem a fáradtságot és sok felhasználótól összegyűjtöttem őket. Higgyék el, ettől csak rosszabb autók vannak. (Ha csak a BMW,dCi motorok turbóhalálozását említem, vagy a 2.0pdtdi 16v hengerfejét, olajszivattyúját stb.)

Igyekeztem az ítéletet objektívan írni. Talán ennek az eredménye picit lehúzás is lett, pedig egy nagyon hálás autóról beszélünk.

A formája gyönyörködted, amikor tiszta. Ilyenkor büszkén nézek rá, imádom. Nagyon jó kompromisszum a sportosság és gazdaságosság között. Igaz, nem VTi, de élhetőbb autó és nincsenek úgy legyepálva. A fogyasztása a maga kategóriájában a legjobbak között van. A motorja nincs kihegyezve, ezért kimegy a világból. Ha az ember vigyáz rá, alig kell rá költeni. Japán technika. Mondják, hogy olyan a kutya, mint a gazdája. Hát ez igaz az autókra is. A Honda tulajok általában precíz emberek, vigyáznak az értékeikre. Jobb eséllyel fogunk ki ebből a típusból egy karbantartott, jó állapotút. Egyébként elég jól tartják az árukat.

Az autót még nem adtam el. (2011.05.28.)

Hibalista

- Semmi, amit cserélni kellett volna. Típushibák a leírásban!

Ide hordtam szervizbe

Pfeifer Zoltánaki ismeri az tudja...Honda technika nagy tudója! Évtizeden átívelő márkaszervizes tapasztalat, nagyon korrekt hozzáállás, minőségi munka.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2003
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 63000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 22000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? GTV Következő autója? valamilyen Type-R talán :)
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Civic 2001 (2001 - 2005)

További ítéletek (197 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)