Nem szerettem, de megtanultam nagyon tisztelni
Szöveges ítélet
Az autót újként egy 75 éves bácsi vásárolta Budapesten. Hét év alatt 57 ezer kilométert ment vele, majd megvettem tőle. Az autóban még lehetett érezni az újHonda szagot. A kocsi leköltözött Pécsre. Bejártuk vele Európát Portugáliától az olasz csizma sarkáig többször, mindig, mindenhol megbízhatóan működött. Biztos pont volt az ember életében. Az átlagfogyasztása 6,7 l/100 km volt, hosszabb külföldi utak alkalmával tudott 6-ot is.
A bálna Civic (nem véletlenül ez a beceneve) meglepően tágas. Négy ember nagyon kényelmesen elfér benne és a csomagtartója is elég ennyi embernek. Mi csak hárman vagyunk, úgyhogy tényleg uras volt, aztán amikor a lányom már nem jött velünk külföldre, dőzsöltünk a helyben.
Alapvetően old school felépítésű autó, viszonylag egyenes oldalfalakkal (nem borul annyira rá az emberre, mint a maiakban), nagyok az üvegfelületek, így remek a kilátás a kocsiból. Hátul meglepően nagy a lábtér, a fejtér mindenhol bőséges.
Ami lehetett volna másképp: autópályán hiányzott belőle egy hatodik fokozat, amivel leejtette volna a fordulatszámot, mert óra szerint 130-nál (ami valójában inkább 123) kerek 4.000-et forog. Nem ez a leghalkabb kocsi, na, de legalább nincs ronda hangja.
Elromlott benne az összes ajtózár. Nagyjából 13-14 évesen kezdődött, és néhány év alatt végigment a kór az összes ajtón. Ilyenkor nem emeli ki a kis pöcköt az ajtóban és az érintett ajtó nem nyitható kívülről. Neten rendelhető cseredarab, 6-7 ezer forint darabja. Maga szerelés macerás, ezért kétszer annyiba kerül, mint maga az alkatrész, de még így sem vészes.
Ami tetszett: döbbenetesen megbízható. Ha megkapja a normális minőségű olajat és szűrőket, plusz a többi előírt karbantartást, akkor zokszó nélkül kimegy a világból. Olajfogyasztás közel 20 évesen, negyedmillió km után sem volt.
A motor maga egyszerű, mint a szög, de mivel hondából van, rendesen meg van tervezve, méretezve és jó anyagokból készül. Bár hengerenként négyszelepes a masina, SOHC a lelkem, tehát egy vezérműtengelye van. Semmi VTEC, semmi VTi.
2012-ben 1,4 milláért vettem, 2024-ben kerek 1 misiért adtam el, az ajtózárakon kívül javítani nem kellett, úgyhogy elégedett vagyok.
Hibalista
- Az ajtózárak. Mindegyik szép sorban. Néha egy-egy izzó is kiégett.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 12 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 57000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 180000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | LS430 | Következő autója? | Swace |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
