A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Civic (2001-2005)

Civic Type-R 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Maradjunk a ráncfelvarrottnál

Szöveges ítélet

Pár éve Integrát kerestem. Nem találtam. Találtam viszont egy gyönyörű, ugyan nem sérülésmentes, de ettöl eltekintve kifogástalan 2002-es évjáratú CTR-t. Megvettem. Kár volt. Integrát kellett volna, most már tudom. CTR-ből CSAK ráncfelvarrottat!
De még is szerettem...

Lehet hogy kicsit empirikusnak fogok tűnni, de tényleg a megismerés után derült fény az igazságra. Küllemre tetszett és most is tetszik a CTR. Hallottam korábban is hogy az Integra jobb autó minőségileg, de nem foglalkoztam vele. Csak szétbarmolt darabok voltak eladók így maradt ez.
Az első 120 km-en nem jelentkezett semmi furcsaság. De ahogy többet és többet használtam, jött a megismerés és a hiba hiba hátán.

Az autót angol barátaink gyártják. Ezzel van a legnagyobb probléma, és ez a baj a 8. gen Civiccel is. Hanyag munkamorál, szar minőségű anyagokat használnak. Nem értenek hozzá.

Először az első futómű kezdett zörögni. Pontosabban erre lettem figyelmes. Csere a ráncfelvarrottéra márkaszervizben, már is megjavult. De még sem. Ismét zörejeket hallottam előröl, kiderült, a kormánymű is cserés lesz.
Itt már tudtam, várnom kellett volna az Intire(100% japán Suzuka összeszerelés, hibamentes).

Megtörtént ez a csere is szintén a ráncfelvarrott alkatrészek, ez a hibaforrás is kipipálva, egész más lett a kormány viselkedése, érezhetően jobb lett az autó futása, irányíthatósága, közvetlenebbé vált.

Ezután egy darabig egész jól viselkedett, majd jött a kuplung munkahenger. Mielőtt eladtam kellett volna teljes kuplungszerkezetet cserélni, már szinte teljesen megadta magát, pedig nem használtma durván az autót.

Ezek a hibák szinte kivétel nélkül, konstans kapcsolódnak minden ráncfelvarrást megelőző, tehát a 2001.-2003. évjáratokhoz. Nagyon kevés a kivétel ahol nem jelentenek gondot ezek az alkatrészek.

Több barátom mérette le teljesítménypadon az autóját: akinek ráncfelvarrást megelőző modell volt, 180 lóerő körüli teljesitményt kapott gyári állapotban, hasonló problémákkal küszködött, ő 0. km-en vette az autót. A ráncfelvarrott (2004-2006) már gyárilag teljesíti a 200 lóerőt (199,1 le). Valószínűleg sokan nem nézték jó szemmel az első modellek csalóka teljesítményét Európaszerte így kénytelenek voltak lépni ez ügyben is a modellfrissítéskor.

Az autó egyébként egyfajta átmeneti stádium egy versenyautó és egy hétköznapi autó között, formailag nem az a sportos design, viszont menetteljesítménye, autózhatósága versenypályára szánt technikát takar. Nagyon jó, kiváló fékek, iszonyat lassulás, nem melegszik el, mindig meg lehet vele állni. A 205/45-ös gumik nagyon jól megtartják az úton.

Hogy az autó angol összeszerelésű és ennél fogva rossz minőségű, tipikus kauzalitás ennél a modellnél.
Az ajtók, kárpitok zörögnek, sosem lehet tökéletesen megcsinálni bármit cserélsz benne ki. Persze ez már nem az a fajta zavaró tényező mint pl. a kormánymű. De van, és tudomást kell róla venni. Vagy éppen nem, és elviselni.

Összességében nem rossz autó, a ráncfelvarottal meg igazából már semmilyen gondok nincsenek a kopóalkatrészeken kívül, kevesebbet is fogyaszt, és az iszonyat rövid váltóáttételeknek köszönhetően ersőebb autókat is meg fog vele az ember, nagyon lendületes, főleg ha már mozgásban van, kevés az ellenfél. Az LSD - amit a japán belpiacos CTR-ek persze kaptak - nagyon hiányzik belőle.

Szerettem is meg nem is. A megszokott Honda minőségtől alulmarad. Újra nem venném meg.

CTR-ből kizárólag ráncfelvarrottat. Az már rendben van.
Hobbyautózáskor most egy S2000-ben ülök. Ég és föld, de hiányzik a CTR mindennapi használhatósága, az S2000-el kiszorulok a teljes hobbyautózás szintjére, míg a Type-R-el a hétköznapokban is lehetett gond nélkül közlekedni.

Hibalista

- Futómű elöl (gömbfejek), kormánymű, kuplung

Ide hordtam szervizbe

Honda Flick

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2002
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 50000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 17000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? Következő autója? Honda S2000
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Civic 2001 (2001 - 2005)

További ítéletek (197 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)