Maradjunk a ráncfelvarrottnál
Szöveges ítélet
Pár éve Integrát kerestem. Nem találtam. Találtam viszont egy gyönyörű, ugyan nem sérülésmentes, de ettöl eltekintve kifogástalan 2002-es évjáratú CTR-t. Megvettem. Kár volt. Integrát kellett volna, most már tudom. CTR-ből CSAK ráncfelvarrottat!
De még is szerettem...
Lehet hogy kicsit empirikusnak fogok tűnni, de tényleg a megismerés után derült fény az igazságra. Küllemre tetszett és most is tetszik a CTR. Hallottam korábban is hogy az Integra jobb autó minőségileg, de nem foglalkoztam vele. Csak szétbarmolt darabok voltak eladók így maradt ez.
Az első 120 km-en nem jelentkezett semmi furcsaság. De ahogy többet és többet használtam, jött a megismerés és a hiba hiba hátán.
Az autót angol barátaink gyártják. Ezzel van a legnagyobb probléma, és ez a baj a 8. gen Civiccel is. Hanyag munkamorál, szar minőségű anyagokat használnak. Nem értenek hozzá.
Először az első futómű kezdett zörögni. Pontosabban erre lettem figyelmes. Csere a ráncfelvarrottéra márkaszervizben, már is megjavult. De még sem. Ismét zörejeket hallottam előröl, kiderült, a kormánymű is cserés lesz.
Itt már tudtam, várnom kellett volna az Intire(100% japán Suzuka összeszerelés, hibamentes).
Megtörtént ez a csere is szintén a ráncfelvarrott alkatrészek, ez a hibaforrás is kipipálva, egész más lett a kormány viselkedése, érezhetően jobb lett az autó futása, irányíthatósága, közvetlenebbé vált.
Ezután egy darabig egész jól viselkedett, majd jött a kuplung munkahenger. Mielőtt eladtam kellett volna teljes kuplungszerkezetet cserélni, már szinte teljesen megadta magát, pedig nem használtma durván az autót.
Ezek a hibák szinte kivétel nélkül, konstans kapcsolódnak minden ráncfelvarrást megelőző, tehát a 2001.-2003. évjáratokhoz. Nagyon kevés a kivétel ahol nem jelentenek gondot ezek az alkatrészek.
Több barátom mérette le teljesítménypadon az autóját: akinek ráncfelvarrást megelőző modell volt, 180 lóerő körüli teljesitményt kapott gyári állapotban, hasonló problémákkal küszködött, ő 0. km-en vette az autót. A ráncfelvarrott (2004-2006) már gyárilag teljesíti a 200 lóerőt (199,1 le). Valószínűleg sokan nem nézték jó szemmel az első modellek csalóka teljesítményét Európaszerte így kénytelenek voltak lépni ez ügyben is a modellfrissítéskor.
Az autó egyébként egyfajta átmeneti stádium egy versenyautó és egy hétköznapi autó között, formailag nem az a sportos design, viszont menetteljesítménye, autózhatósága versenypályára szánt technikát takar. Nagyon jó, kiváló fékek, iszonyat lassulás, nem melegszik el, mindig meg lehet vele állni. A 205/45-ös gumik nagyon jól megtartják az úton.
Hogy az autó angol összeszerelésű és ennél fogva rossz minőségű, tipikus kauzalitás ennél a modellnél.
Az ajtók, kárpitok zörögnek, sosem lehet tökéletesen megcsinálni bármit cserélsz benne ki. Persze ez már nem az a fajta zavaró tényező mint pl. a kormánymű. De van, és tudomást kell róla venni. Vagy éppen nem, és elviselni.
Összességében nem rossz autó, a ráncfelvarottal meg igazából már semmilyen gondok nincsenek a kopóalkatrészeken kívül, kevesebbet is fogyaszt, és az iszonyat rövid váltóáttételeknek köszönhetően ersőebb autókat is meg fog vele az ember, nagyon lendületes, főleg ha már mozgásban van, kevés az ellenfél. Az LSD - amit a japán belpiacos CTR-ek persze kaptak - nagyon hiányzik belőle.
Szerettem is meg nem is. A megszokott Honda minőségtől alulmarad. Újra nem venném meg.
CTR-ből kizárólag ráncfelvarrottat. Az már rendben van.
Hobbyautózáskor most egy S2000-ben ülök. Ég és föld, de hiányzik a CTR mindennapi használhatósága, az S2000-el kiszorulok a teljes hobbyautózás szintjére, míg a Type-R-el a hétköznapokban is lehetett gond nélkül közlekedni.
Hibalista
- Futómű elöl (gömbfejek), kormánymű, kuplung
Ide hordtam szervizbe
Honda Flick
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 50000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 17000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Honda S2000 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
