Jó ECO autó: 9.2 gyorsulás, 8.2 fogyasztás, 195 végseb.
Szöveges ítélet
Röviden: Szerintem ez az autó alapvetően ECO autónak készült. Amikor vettem akkor még nem így gondoltam, de rá kellett jönnöm, hogy a 7+ gen. Civiceknél jelenleg egyetlen motor van, amit a teljesítmény jegyében készítenek: a K20-asok. Ebben pl. nincs is valódi VTEC váltás. Úgy tudom, hogy a VTEC-E vezérléshez hasonló van benne, 2200-2500 környékéig 12 szelepes (hengerenként 1 szívó szeleppel). Ez persze jót tesz a fogyasztásnak, de pl. négyen, teli csomaggal, bekapcsolt klímával horror az araszolgatás.
Mindenesetre én is azt gondolom, mint többen itt, hogy kategóriájában gyakorlatilag a legjobb. A 2001-es szedánok még japánban készültek és ez a motor a legerősebb az 1.6-os 7.gen Civicek között. 10.4-es kompresszióval gyorsabb, erősebb, mint az angoloknál készültek. A fordulatszámot érdemes a 3800-5700-es tartományban tartani, akkor kellemesen gyorsul. (A piros sajna már 6300-nál elkezdődik.) :(
A futómű is elfogadható, bár engem zavar, hogy kicsit tolja az orrát a régebbiekhez képest butított (mek-a-perszon) első futómű miatt. A gyári 14"-es felnik kicsit vicc kategória, 16"-oson 205/50-es gumikkal sokkal élvezetesebben vezethető.
Az összeszereléssel nekem nincs gondom. Rosszabb utakon elöl zörög az egyik kisebb műanyag elem, de nem izgat különösebben.
A címben írt számok gyári adatok, viszont ezeket valóban tudja is. A 8.2-8.5-es városi fogyasztás mellett országúton, 100-110 körül valahol 6 alatt eszik - bár pontosan sosem mértem.
Negyedikben szépen húz 160-ig, majd ötödikben szépen lassan éri el a végsebességét, óra szerint kb. 200-205 körül. 160-ról 190-ig még nyugodtan lehet vele előzni autópályán. Mindezeket persze csak a vezetővel, kevés teherrel értem. 4-5 fővel kicsit megfontoltabb lesz az ember és ha ezek mellett még a klímát is bekapcsoljuk, akkor jobb a külső sávban maradni! ;)
Ezalatt az 1 év alatt gyakorlatilag nem romlott el semmi. Én márkaszervizbe vinni soha nem fogom. Remélem nem is kényszerülök rá! Ha valami komolyabb baja lenne, akkor is inkább keresek egy jó hondás szerelőt!
Összességében szerintem ez egy nagyon jó autó. Megérte azt a +2-300 eFt-ot, amivel többért vettem, mint egy Focust/307-t/Golfot vehettem volna. Ezt az összeget azonban nem kell javítgatásokra költenem!
Mostani fejemmel még gyűjtögettem volna +3-400 ezret és vettem volna egy régebbi VTI Civicet. :)
Hibalista
- Kopó alkatrészeken kívül eddig semmi különös.
- Kuplung pedál zsírozgatás.
- Hátsó ködlámpa kontakt hiba - valszeg beázás miatt.
- Valami nyiszog a kormányban hideg időben. Javítás után leírom mi volt (remélem csak valami apróbb gumi vagy műanyag cucc)! ;)
Ide hordtam szervizbe
Ismerős szaki
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 125000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Swift | Következő autója? | K20A2 swap vagy 5.gen VTI Civic vagy MG ZS 180 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |
