Igásló
Szöveges ítélet
Üdv!
Az autót 2018 januárjában vásároltam meg egy kereskedésben 184ezer kilóméterrel. Hogy valós e vagy sem, sosem tudjuk meg, alvázszám szerinti keresésnél nem talált semmilyen eredményt az autóról. Szépnek tűnt kivűl-belül, megalkudtunk, elhoztuk. Kellett egy autó munkába járáshoz.
Első látásra szerelem volt. Fekete színű, háromajtós, igazi fiatalos forma. Pirosat és szürkét is néztem akkor, már bánom hogy nem azt vettem, ezt két naponta lehetne mosni. :)
MOTOR
Ez az 1.4-es 90 lóerős D14Z6 kódjelű motor, nem tépi le az aszfaltot, de amire kitalálták, városi cirkálásra bőven elegendő, hosszabb utakra már nem ilyennel mennék, nem csak a menetdinamikája miatt. Főleg előzéskor érzem, hogy elkélne még pár lóerő. Ha ezeket félreteszem és ész érveket nézek, rájövök hogy egy igáslovat kapok. Akár -17°C-ban, akár 1 hónapos állás után is (igen, ilyen is volt sajnos) pöcc-röff az autó, soha, sehol nem hagyott még az út szélén. A-ból B-be közlekedésre több, mint tökéletes opció, némi kompromisszummal (erről lejjebb).
FUTÓMŰ
Hát az viszont kemény, mint a tarzan sarka. Ezért is írtam a kompomisszumot. Szinte az összes bukkanót, kátyút, vasuti átjárót megérzed vele. Ellenben feszes és határozott a kanyarokban, jókat lehet vele autózni, ha jó az út :D Nem gondoltam volna, hogy ilyen lesz a mindennapokban, de elfogadtam. Inkább a megbízhatóságra mentem rá.
PRAKTIKUM
Nem gondolná az ember, három ajtós autó létére bőven elférek elől, sőt mögöttem is elférnek. (4 személy max). A családban van egy Megane 2 Grandtour, abban szűkösködök, amikor vezetem. Egyedül a könyöklő hiányát érzem. (Hozzászoktam :) ) Csomagtartó is vállaható, belefért 2 szett 16"-os kerék, igaz lehajtott ülésekkel. Ez a rész nem igazán volt kihasználva sosem.
ANYAGMINŐSÉG
Ezt a Hondát Angliában gyártották, ami meg is látszik sajnos a minőségen. Kopogós ajtókárpitok, kicsit nyöszörög itt ott belül, (pl kuplungpedál) azért az ajtó sem úgy csukódik mint egy korabeli Accordon. Lötyögős ablakok.
ANYAGÁRAK, JAVÍTÁS, BALESET.
Sajnos történt egy vadgázolásos balesetem 2019 januárjában. Erről csak annyit szeretnék írni, hogyha karosszériaelem törik, az drága lesz, és nehezen beszerezhető. Nem volt egy komoly téma, sárvédő-fényszóró-hűtőrács-klímahűtő kombó kellett + 2 elemet fényezni. Ez mindösszesen 290ezer ft-ot emésztett fel. (Ezért állt az autó 1 hónapot egy parkolóban, mire mindent összeszedtem, és mehetett javításra).
VÉGSZÓ
2020 júniusban eladtam az autót. Azóta a Megane-val járok. Következő autót még nem tudom, de valamilyen szívóbenzinest szeretnék újra.
Hibalista
- Középkonzol (gomb) világítás, féltengelycsukló. A többi inkább kopó fogyó alkatrész (gumi, fék, futómű alkatrészek). - Vásárláskor klímát kellett tölteni.
Ide hordtam szervizbe
AutoKlub Zalaegerszeg
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
A másik autószerelőmet nem publikálom, de ő kiválóan végezte a munkáját :) Bár sokszor szerencsére nem találkoztam velük :)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 184000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 21000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Megane 2 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.1/10) |
