ideális családi autó japános előnyökkel és hátrányokkal
Szöveges ítélet
Japán autót vettünk mert a barátnőm megbízható autót akart. Így használtan kb fél millióval drágább egy Civic (meg más japán is), mint hasonló paraméterekkel egy Astra, Focus, Xsara, stb. Ebből kiindulva azt gondoltam, ennyivel jobb is lesz, de sajnos a tapasztalatok vegyesek.
Külső
Szubjektív, nekem tetszik, ki-ki döntse el maga.
Belső
Bár 120e kmrel vettük az autót, és az előző tulaj láthatólag sose takarította, egy alapos belső tisztítás után a beltért újszerű, az üléshuzatok alig kopottak (szüleim Astrájában 70e km után rosszabbul néztek ki). A kialakítás logikus és letisztult, de nem túől igyényes anyagokból építkezik. Az ajtócsapódás pedig egyenesen horror, annyira zörög, hogy mindig azt hiszem, kiesett az ablak.
Az utastér hihetetlenül tágas mind elöl mind hátul (főleg más alsó közepeshez képest), 4 felnőtt ember kifejezetten kényelmesen elfér hosszú távon is. Ülések szerintem kényelmesek, bár van aki szidja őket; gerinctámasz azért néha hiányzik. Csomagtér mérete megfelelő, és az 5 ajtós kiképzésből adódóan praktikusan bővíthető.
Motor
Az 1.6-os motor kellemes karakterisztikájú, már kis fordulatról is jól húz (nem úgy mint más 16 szelepesek), ahogy nő a fordulat egyre erősebben; de az 1200 kilós önsúly miatt azért sose válik belőle versenyautó. 1.4-es motor szerintem ekkora súlyhoz kevés, ha városon kívül is sokat használja az ember. Fogyasztása megfelelő, városban 8,5-9, városon kívül 7,5; hozzáteszem nem nyomom ki a szemét.
Nekem az első 5e km alat megevett egy liter olajat, szerintem ez sok, de elvileg a gyári tűrésen belül van.
Menettulajdonságok
Ez az egyetlen dolog, amiben úgy tűnik, hogy a japánok elfelejtettek feljődni. (Volt egy 96-os Corollám, és nem sok különbséget tudok találni.) Ugyanis a futómű elég rázós (bár kiválóan fekszik az úton, ez igaz), de ez még elmenne (csinálják meg az utakat, nyugatra ez ugye sikerül), viszont ami kifejezetten idegesítő benne, hogy ZAJOS! Nincs kiugró zajforrás, hanem egyszerűen nicsen rendesen leszigetelve az autó, 100 km/h-nál már nem hallani a rádiót, amit a városi sebességre állítottam be. Bejön a gördülési zaj, szélzaj, motorzaj; még a mellettünk elhaladó autók hanga is annyira, mintha le lenne húzva az ablak... Ezt igazán nem várná az ember egy 2001-es konstrukciótó, ami ráadásul újonnan jó egy misivel drágább, mint bármi más nem japán. Gondoltam ez feltűt a mérnököknek is, de nem barátnőm szüleinek facelift utáni ugyanijen Civic-je is ugyanennyire hangos.
Emiatt hosszú távon elég fárasztó benne utazni, meg beszélgeni sem nagyon lehet.
Összességében ár-érték aránya nem rossz, főleg mivel a magasabb árát eladáskor is tartja. Alkatrészek lehet kicsit drágábbak, cserébe nem kell venni belőlük.
Sok lelkes Honda-fan ír lírákat itt az autójukról, de kevesen térnek ki a negatívumokra. Lehet a japánok a legtartósabbak, de máshol pedig feltalálták a kényelmes és csendes autót is. Érdemes összehasonlítani a kategóriatársakkal, mielőtt megveszi az ember.
Hibalista
- Akksi (még a gyári volt)
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 122000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Astra | Következő autója? | Peugeot 307-esbe oltott Honda Civic, majd ha lesz ilyen |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |
