Hondab*zi episode 3.
Szöveges ítélet
Hondab*zi episode 3.
Szóval, hogy érthető legyen:
Első hondám: http://www.nepitelet.hu/index.php?op=itelet&cat_id=88745
Második hondám: http://www.nepitelet.hu/index.php?op=itelet&cat_id=93005
Ez meg a 3. A 6. generációs után már majdnem hitemet vesztettem a márkában (vagyis inkább a típusban), egyszerűen nem jött be. Azért emlékeztem első kocsikámra, és bár nagyon félve de ráálltam a 7genre… friss, biztonságos, csendes, jó futómű, nekem még tetszik is, ráadásul ismét megoldható hitel nélkül. Viszont károgtak, hogy „ez már nem is japán autó”. Viszont láttam, hogy aki átült 7genbe, imádta, és pozitív csalódás. Itt már sejtettem, hogy leginkább azok mondják akik még nem próbálták (mint írtam én is féltem tőle, nekem sem volt szimpatikus). Ilyen az ember… sokszor amit nem ismer, attól tart. Ezért ajánlom sokaknak ezt a népítéletet akik szintén kicsit félnek.
Megvallom őszintén, egy kis szaladgálós hétköznapi autót vártam. Friss, biztonságos. Semmi más. Nem ezt kaptam !!!!!!!! Eleinte azt gondoltam, nem tettem meg vele elég km-t igy a népítéletet halogattam, de most már azért van tapasztalat.
Pozitívumok: Sokkal jobb állapotban vannak mint 5-6genek… kevésbé nézik versenyautónak. Ha nem a sport változatot választjuk, akkor pár százezer forintot spórolhatunk, ugyanis SEMMI MÁSBAN NEM KÜLÖNBÖZIK mint, hogy nincsenek rajta a lökhárító toldatok, meg ködlámpa. A 4 toldatot 50-ből megúsztam bontóból ! Első ködlámpa ami mutat is 12 ezer, és hella. Ennyi. A faceliftes verzió sem megoldhatatlan: 4db lámpa + apró belső dolgok. Talán az ülések előnye, valamint az, hogy fiatalabbak.
Kasztni:
Megint csak dicsérni tudom, sokkal stabilabb, gyárilag toronymerevített, erősebb kasztni, egyszerűen nincs bent az a ZAJ. Előző generációkban 130 felett már nem lehetett a másikhoz szólni.
Futómű:
Meglepődtem. Ebben is sokkal jobb, mint a korábbiak. Feszesebb kanyarban, stabilabb, jobban irányítható. Mindennapokban pedig nagyon precíz, és a stabilitása ellenére is kényelmes.
Fékek:
4 tárcsa. Nagyobb fékek. Megint csak meglepetés volt milyen jók. Jól adagolható, pontos.
Biztonság: ABS, 4db SRS légzsák. 2 első, két oldalsó, merevebb karosszéria, fékeket már írtam. Végre tényleg érezhető, hogy masszívabb autó, 4csillag euroncap, és meggyőzött a videó.
Motor:
Eddig is csak dicsérni tudtam az autót, de a legnagyobb shokk itt ért. Miért is ? 6gen coupe 1050kg (előző autóm) 126le vtec stb… 7gen viszont 1190kg, 111le, és a 0-100 sprint is 9,8 sec. Vártam, hogy nesze neked… ez gyengébb. EZ IGY AHOGY VAN NEM IGAZ !
Nagyon sunyik a japánok ! Ugyanis nyomatékot növelték. Nem is akárhogy. Coupe 1.6vtec 130Nm, és az agyondicsért VTI 150Nm. No… 7gen mezei vetési 1.6 vtec egy vezérműtengellyel 154Nm. A gyengébb 1.4 is 130Nm. Nyomatékos. És a mindennapi autózáshoz ez kell. Kellemes nagyon a kocsi dinamikája, 1500 fordulatról gyorsítani lehet, akár előzni is ! Sok időt vett igénybe mire megszoktam, hogy itt nem 2 sebességet kell visszaváltani. A nyomatékcsúcs 4300 as fordulaton jelentkezik. Alul is felül is húz. Végre tényleg minden üzemmódban használható az autó, és nem kell szétpörgetni ha előzésről van szó ! Persze 0-100-ra gyengébb. Van olyan aki vti-ből ült át, és jobban tetszik neki.
Fogyasztás:
7-8 liter. Tökéletes.
VÁLTÓ:
sokat szekálják érte, hogy műszerfalon a váltó !!! Busznak is hívják ez miatt. Megvallom őszintén, mikor kezembe kaptam a kulcsot, háááááát… nem igen tudtam mire vélni „azt ott” a középkonzolon. Mire hazaértem tettem vele egy 120km-t. A végére azt jött le: frappáns ötlet, kézre esik, már csak egy könyöklő kellene. Viszont a helyzetén kívül a másik szembeötlő tulajdonsága: P R E C I Z. Eddigi civicek váltójára sem volt panaszom, rövid úton pontosan jártak. Itt viszont határozottan mint ha egy robot tenné be a megfelelő fokozatba. Élményszámba megy. Ezek után viszont már tuti egy fokozatot sem találnék el az itthoni francia csodákban, ugyanis a többi civic után is büntetés volt azokkal váltani.
Praktikusság: Hozzáteszem, nekem kifejezetten 3ajtóig tart egy autó. Tehát mivel nem taxizom senkit, csak menyasszonyom, így nem kell több. Itt is inkább az előző verziókhoz hasonlítanák, nem a családi egyterű suv megahypervárosiezerrekeszegyembernek kategóriához. Nagyon ötletes pohártartó sofőr kezénél, meleg levegő kormányra fújatása, tili-toli rekesz a váltó helyén ahol 2 üdítő + kacatok elférnek, azt eltolva pedig egy hatalmas kacattár alatta. Ajtózsebek jól használhatók. Anyós ülés mechanikus memoriás. Hátul hangszórók gyárilag.
Hibák:
Nincs tökéletes autó. Ez 17 ezer kilométer után üresen marad. Fékbetéteim kopnak, ki kell cserélni. Cseréltem benne amúgy még ablakmosó folyadékot….
Hopp és egy típushiba: kormánynál van egy rugó, ami bizonyos idő után már nem rugó többé, és zörög a kormány. 1500 forint az alkatrész és állítólag egyszerűen cserélhető. Ezt azonnal megcsináltatom amint márkaszerviz közelébe kerülök.
Ha kényes hisztis újságíró lennék: előző verzióban belül műbőrhatású puha műanyag borította a műszerfalat. Ezt itt lecserélte sima minőségi műanyag. Ez furcsa volt. Tükröknek nagyobb sebességnél hangja van.
Összegzés:
Hiába mendemonda, hogy nem japán autó, vagy, hogy nem jó, és gyenge…. Igen is megérdemli a 7. generációs civic nevét. Nagyon jól megcsinálták, nagyon kellemesen vezethető, alul is jól húz, biztonságos, és ára is baráti. Ajánlom mindenkinek aki a hétköznapokban sokat vezet, fontos neki alacsonyabb fordulattartományban is a rugalmasság. Igaz kevésbé kultusz autó, de ez szerintem csak idő kérdése.
FONTOS KIEGÉSZÍTÉS: Nem versenyautó. Nem luxus autó. Nem légrugós autó. Viszont a maga árkategóriájában évjárat/motor méret/költségek kiemelkedően jó választás ! Tehát nem fogsz vele letolni V6os bömbiket, nem bőrfotelokban ülsz, nem légrugókon himbálódzol, nincs belül bör-fa-fém boritás, se mindent tudó csodakütyük, nem presztizsautó. Ez egy kisautó, viszont nem akármilyen…. Könnyen szerelemmé növi ki magát, jelenleg ugyan úgy rajongom érte mint anno a kis 92es csodámért, szeretek vele néha csak úgy autózni, mert mosolyt csal az ember arcára.
A képet majd cserélem, mivel megvan a 4 gyári toldat és valahol egy hajón úton ide az alufelnik.
Hibalista
- kormáynműben egy rugó. Tipushiba. ~1-2e huf
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 87000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 17000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 96´ Civic coupe 1.6iSR | Következő autója? | Acura RSX ? Civic TypeR ? Accord ? Babakocsi ? :) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.7/10) |
