Hocika
Szöveges ítélet
Kapcsolatunk nehézkesen indult. Kereskedésből vettem, a piaci ár alatt. Tudtam, hogy ennek ára lesz, az autókereskedők többségére nem jellemző a szamaritánus hajlam, magas szintű valóságszámítás esetén is alacsony a matematikai esélye annak, hogy pont a megérkezésem pillanatában megszállta a jótét lélek vagy a zen buddhizmus okozta teljes megvilágosodás állapotában, őszintén feltárja előttem az autó hibáit és a várható javítási költségeket levonva adja el a Hondát. Nem így történt. Úgy történt, hogy az első út során az MO-ás körgyűrűn, a leengedett első ablakot, az erős légáramlás miatt fel akartam húzni. Emelkedett is szépen az üveg. Azonban nem állt meg ott, ahol meg kellett volna, hanem az ablak keret felső ívén túl , az Orion csillagképet megcélozva haladt a metagalaktikus végtelen felé. Rögtön nem lett alacsony a vérnyomásom. Te jó szagú...a végén még elszáll... Az ablakemelő gombot megnyomva megállítottam a meglepő folyamatot. A megérkezést követően, többszöri kísérletezés során, sikerült a megfelelő "útvonalra" visszaterelni a renitens ablakvezető gumit.Ne legyek túlzóan igazságtalan az eladóval szemben, említette, hogy az első futómű "minimális" javításra szorul, valamint esetleg az első fékbetét kopott. Vásárló nyelvre lefordítva ez annyit jelent, hogy az első futómű komplett felújítása, a lengéscsillapítóktól kezdve ( lásd lent az "ezek romlottak el rajta " rubrikában ) az alsó gömbfejig bezárólag. Hasonlóképpen az első és hátsó fékbetétek és féktárcsák is teljesen elkoptak.A minimális próbakör során a hibákat csak részben vettem észre, sejtettem, hogy valójában több probléma lesz, nem véletlenül annyi az ára amennyi. Persze alaposabban meg kellett volna nézni az autót és ezt a gyors és "felelőtlen" autó vásárlást senkinek nem ajánlom...irgum-burgum. Szóval ilyen-olyan okból kifolyólag vállaltam a kockázatot.Természetesen ennek meg is fizettem az árát. Nem képletesen, hanem ténylegesen egy autószervizben. Az összeg magas volt , de nem kerek. Egy dologra viszont figyeltem. A karosszéria épségére . Az autó soha nem volt törve, a fényezés még az eredeti. Apró karcok, kavics felverődések már voltak rajta, de semmi komoly. És attól kezdve ,hogy a pénz és a szerelő verítéke által a hibák orvosolva lettek, kezdetét vette az amerikai álom.Bár azt nem tudom az milyen, de ha jól sejtem probléma mentes életet (is ) jelent. Tehát ezt követően szűk három esztendőn keresztül, amit egymásban ( én benne ) töltöttünk, két izzó cserét leszámítva csak a kötelező szervizelés során találkoztam szerelővel, aki nem talált hibát.
Az általam (is ) tapasztalt típushibák:a vezető ülés hajlamos a "lötyögésre". A kuplung pedál időnként nyikorog ( nálam évente egyszeri Wd-40 megszüntette ). A sebességváló az egyest és a hátramenetet időnként nehezen vette. Az autópályán a motor hangos. Szintén autópályán, tartós 4000-es fordulaton az olajat "csipegeti".
Pozitívum: ez a széria már önmagától nem rozsdásodik, ha rendben tartják, a szükséges szervizelést megkapja, akkor még idős, sok kilométert látott példányok is "kimennek a világból ", magyarán megbízható, lehet rá számítani.
Hibalista
- stabilizátor bekötő,alsó gömbfej, lengőkar szilent,lengéscsillapító,féktárcsák, fékbetétek, műszerfal izzók, ablakvezető gumi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 211000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.5/10) |