Ha tudna f?zni, feleségül venném
Szöveges ítélet
Az autó vásárlása el?tt - az olaszokat kivéve - minden a kategóriában lév? autót - még a franciákat is - megnéztem, többet kipróbáltam, de ez mindet ütötte. Igen jó felszereltség, kultúrált m?ködés és a márkakeresked?vel kialakított kedvez? vásárláskori feltételek. (Az aktuális 400eFt-os kedvezménnyel azért már jobban jártam volna...)
Az Autó nagyon korrekt, a motorja 1,6-os méretéhez képest sok új, er?sebb európai 1,8-ast is megizzaszt, nem beszélve pl. a VW, Opel 1,6-osokról, melyek teljesítmény-karakterisztikája tapasztalataim szerint szánalmas. A gyorsulás már 2000-es fordulatszámról meggy?z?, csak 5500 felett érezni kis visszaesést, de laszabályozásig vidáman forgatható. A 9,9-es 100-ra gyorsulást nem csak a gyári pilóták tudják, pedig másodikban 96-nál leszabályoz, így szükséges váltani a harmadikat is. A kuplungja vajpuha, a váltó m?ködése - bowdenessége ellenére - patent, rövid úton, gyorsan, pontosan kapcsolható, bár a hátramenet esetében kell néha többször kell próbálkozni.
Piros lámpás nekilódulások során szinte verhetetlen, a futóm? kanyarzabáló, közúton még nem sikerült még csak megcsikorogtatni sem, nem hogy megcsúsztatni. Sima úton a gördülés szinte zajtalan, rossz úton eléggé pattog, de még elviselhet?. A 16"-os felnikre szerelt 205/55/R16-os Bridgestone Potenza gumik tapadása tökéletes, azonban az autót a hosszanti útegyenetlenségek megvezetik, folyamatosan korrigálni kell a kormányon, ez hosszú id?n keresztül a karoknak igen fárasztó.
Az autót nagyon szeretem, hogy szerelem lesz-e az még elválik, de már vannak jelei. ;)
Természetesen - mint minden autónak - vannak apróbb hibái, gyengeségei. Az autó legnagyobb hibája, hogy Angliában készül. Ebb?l fakadóan rossz úton az ajtókárpitok kicsit zörögnek. A bejáratási id?szakot követ? végsebesség tesztek során derült ki, hogy a szélvéd? hanyag ragasztása miatt 180 km/h felett sípol, berezonál az üveg. A hibát a márkakereskedés elismerte, javította. További hibaként jelentkezett mindkét ajtó ablaküvegének zörgése - lehúzott állapotban. Ezt els?re az ablakvezet? gumik WD-40-es(!) kezelésével, majd a hatás elmúltával az ablakvezet? gumik cseréjével orvosoltak 2 hónapja. Azóta a múlt héten a vezet?oldaliban újra "elengedett" vmi, mert az ablak lehúzott állapotban kézzel 1,5-2 cm-es úton könnyedén mozgatható, így nem csoda, hogy menet közben is zörög. Ez a hiba jelenleg is fennáll, csakúgy mint a kuplungpedál kinyomása közben - id?szakosan - hallható ropogás. Ez utóbbi azért már kezd kicsit aggasztani...
-------------
A fentiekben leírtak óta az ablaküveg mozgását a teljes emel?szerkezet cseréjével orvosolták, a kuplung ropogásán egy kis zsírzással segítettek. Ehhez hozzá kell tennem, hogy 2 hét múlva ismét elkezdte, de most már megvárom a februári éves szervízt. A hideg beállítával újabb elemek kezdtek mocorogni, így az utasoldali légzsák fedel, a bal oldali visszapillantó bels? takaróeleme. Harmadszor jelentkezik az ülés kilazulása és mozgása, mostanra er?sebb kanyarban nyekergésbe kezdett.
Hogy jó dolgokat is írjak - mert az autó azért továbbra is meg vagyok elégedve - a fogyasztás mind városban, mind országúton 0,3-0,4l-t csökkent, az eltelt 11e km alatt az olajfogyasztás 0
2005.11.02.
-------------
Az autó használatával kapcsolatban az alábbi észrevételeim vannak:
+ a motor alapjáraton észrevehetetlen, m?ködésére a fordulatszám mér?n kívül semmi nem utal, semmi motorzaj, semmi remegés, vibrálás,
+ remek gyorsulás, közvetlen gázreakciók
+ alacsony fogyasztás (város: 8,2, országúton, autópályán: 7,1 - mindkét adat klmímával)
- járó motorra rá lehet indítani (a gyújtáskulcsban nincs ráindításgátló),
+ a szépen varrott sportülések kényelmesek, igen jól tartanak,
- kizárólag az anyósülés hajtható el?re, de az sem talál vissza eredeti állapotába, mindig az alapállapotot veszi fel,
+ a fékek kiválóak, normál használat között fáradékonysának nyoma sincs,
- csak a vezet?oldali ablak automata,
+ jó úton csendes suhanás
- rossz úton kicsit zörg? ajtókárpitok, pattogó futóm?,
+ belülr?l is aktiválható közp-i zár
- az ajtónyitó kar a zárt ajtót nem nyitja ki automatikusan, ahhoz el?bb külön gombbal ki kell nyitni a közp-i zárat,
+ szerintem feketében gyönyör?,
- a színéb?l fakadóan gyorsan koszolódik, minden meglátszik rajta,
- a fényezés sérülékeny, kizárólag igényes kézi mosó javasolt, saját, vagy gépi mosás felejt?s.
Hibalista
- Szélvéd? szigetelés
- Oldalablak-vezet? gumi
- Vezet? oldali ablakemel? szerkezet csere
- Kuplungban vmi
Ide hordtam szervizbe
Honda Szabó - XVI. ker.
Alapvet?en korrektek
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Honda Szallerbeck
Megfelel? hozzáállás, segít?készek, a javítás maga kicsit lassú
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 8500 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Samara 1,3 3a. | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
