Gétésített Civic
Szöveges ítélet
1 éve megvan az autó, és nem is tervezem eladni, mert kiszolgálja az igényeinket. A családban ez a 13. Honda, és jelenleg is van 4. Csak Hondákba tekertünk eddig összesen 1.000.000 kilométert. Volt már 7gen Civic 1.6i ES, és szerettük azt is, amiatt vágtam bele ebbe is. Érdemes tudni, hogy aki 2000 utáni nem Japánban gyártott Hondát vesz, az veszi a bajokat is vele együtt. A Brit, a Török sosem lesz olyan minőségű autó, mint a régebbi japán típusok - ezek ilyenek. Van dolgom sok más márkával is, és még így is inkább megbízható a típus. Régóta akartunk ilyet, de mindig más lett helyette. Most épp egy Celicát váltott, mert a derekam nem támogatta a sportautós futóműreflexeket, meg a ki és bemászást. Alapvetően 150 lóerő körüli szívó benzines, 4 vagy 5 ajtós autót kerestünk, nem volt kőbe vésve a márka. Csak külföldi jöhetett szóba, magyarországi autókra rá sem kerestem, jó tapasztalataim vannak a külföldiekkel. IS200, Focus ST170, 7gen Accord, 320i, C180 - néztünk mindent az adott ársávban. Az állapot döntött. 1936-os születésű első tulaj, 126.000 km, végig valós szerviztörténet. A klasszikus utastéri elhasználódási pontokon szinte érintetlen. Ennél a típusnál ez jelent is valamit, mivel a kárpitja, a váltógombja, a multikormánya a sajátja, a típuson belül más motorizáltsággal nem volt elérhető, tehát nem egyszerű cserélni valamit, ha elhasználódott. Így aminek a belseje szép, az nagy eséllyel tényleg a valós elhasználódást mutatja. Igen ritka, egész Németországban 0-4 db van néha eladó. Ahogy felkerült a netre, még éjszaka ment az email az eladónak, másnap indultam érte Nürnbergbe. Nem okozott csalódást, gyönyörű állapotban volt - van most is. 2x cseréltem eddig olajat és szűrőket, egyszer első fékbetétet, vásárlás után hosszbordás szíjat és görgőket. Ezeken kívül egyszerre két baja adódott - kopogásérzékelő és gázpedál állás érzékelő hiba. Mindkettőre check-lámpát gyújtott, de nem állt meg. A TPS miatt volt egy beesés a gyorsításban, és nem igazán volt köztes állás - nem lehetett a gázt adagolni, csak kb ON-OFF állása volt. A kopogásérzékelőre szintén gyújtotta a lámpát, ingadozott az alapjárat, egyenetlenül járt a motor, és nem volt normális gyújtás korrekciója, így például tempomattal is össze-vissza gyorsított és lassított kicsiket. Azt bontás nélkül rémálom cserélni, mert a motorterében semmi hely nincs. Ezeket cseréltem, a hibák megszűntek. Futásteljesítményét tekintve a típusbajok még nem érték utol, de biztosan fog majd kopogni a toronycsapágya, a kormányműve, meg fog dögleni valamelyik ajtózár motorja, meg lötyögni fog a vezetőülése - ezeket ismerem. Általánosan az angolsága ellenére is jól összerakott autó, a futóműve talán egy hajszállal puhább csak a Celicáénál, de az ülés pozíciója meg a tömése miatt barátibb. A VSA észrevétlenül dolgozik, lehet vele tempózgatni, vannak a futóműben tartalékok. Nincs orrtolás vagy bizonytalanság. Benne vannak a Type R merevítői, nagyobb a fékje mint a kisebb motorosoknak. A motorja erős, halad alacsony fordulaton is, de inkább pörgetni kell, hogy jól menjen. Azt viszont szereti, abban partner a váltó is, bár simán elbírna egy 6. fokozatot. Így viszont rugalmas. Fogyasztása így is kellemes, csak városban fogyaszt 'kétliteresen', amúgy inkább mint egy 1.6-os autó. VTEC hangért Type R-t kell venni, ennek nincs semmi hangja, még magas fordulaton sem tolakodó. A fordulóköre akkora, mint a Titanicé. Rendszeresen vezetek mostanában két 5-ös BMW-t is, de az 530da touring fele ekkora helyen megfordul. Aki nem a szomszédnak vesz autót, hanem magának keres valami nem hivalkodó, de típuson belül különleges felszereltségű, jó motorizáltságú ritka autót, amiben van hely, praktikus és kényelmes, annak ez hibátlan.
Hibalista
- Kopogásérzékelő, gázpedál állás érzékelő
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 126000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 14000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Celica T23 VVTi | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
