A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Civic (2001-2005)

Civic 1.6i LS Sedan 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Gazdaságos sportoló - akár egy ironman

Szöveges ítélet

A szüleim 1995 és 2000 között Honda márkakereskedést üzemeltettek, így már fiatalon be lettem oltva a "H" betűvel (84-es vagyok). Ezt csak azért írom, hogy lásd, elfogult véleményt fogsz olvasni!

Míg kereskedésük volt, állt a család garázsban két újonnan vásárolt béka 1,5 iLS szedán (egy ezüst és egy grafit), néhány kis töréssel vett, aztán megjavított 1,4-es (három-, négy- és ötajtós is). De a csúcs egy könnyű töréssel, 5000 km-rel behozott Integra Type-R volt. Az a kocsi két évig volt meg és 4 nappal azután vették meg, hogy meglett a jogsim - sajnos sokat nem élvezhettem belőle a bal egyben. Ez a szerelem még mindig tart, egy kell majd a gyűjteménybe, de nem első autónak.

Viszont most nem ezekről lesz szó.

Első autóm. Legszívesebben 2005 utáni benzines Accordot vettem volna, de anyagilag nem engedhettem meg magamnak, nagy hitellel pedig nem akartam eltemetni magamat. Civicek közül is széles volt a skála, hogy milyeneket nézegettem. Elsősorban attól függött, hogy épp milyen lábbal keltem fel. Nézegettem 1.7-es, ötajtós dízelt, egy másik pillanatban pedig majdnem megvettem egy utolsó szériás szedán VTi-t. Mivel főleg hosszabb távokon, nagyjából 60%-ban autópályán járok, ezért ez utóbbi lehetőséget inkább kilőttem, a dízeles gondolataim pedig szerencsére csak eltévelyedések voltak - abszolút szubjektív véleményem szerint az üzemanyag neve benzin.

A döntés, hogy ilyen lesz és a vásárlás között nagyjából másfél hét telt el – viszonylag hirtelen jött, hogy autóvétel lesz. Többet is megnéztem. Az egyikben 123e km volt óra szerint, amiről kiderült, hogy két éve 200e felett volt benne. A másik órájában 140e volt, arról meg kiderült, hogy 2008-ban a Honda Hungary 396.000-et regisztrált - ez a tartósság szempontjából megnyugtatott. Kicsit kezdtem elszontyolodni és úgy voltam, hogy elegendő lesz az 1.4-es is, ha nincs normális 1.6-os. Aztán 2011 március közepén az egyik péntek délután feltették Őt, szombaton letisztáztam, beszéltem az előző tulajjal, mert megadták a számát (reklám: 3G Autó, Nyíregyháza, nagyon korrekt kereskedés). 16-án szerdán pedig (tehát a következő munkanapon) már utaztam is Vas megyéből a Nyírségbe.

Második tulajos volt az autó, egy újabb szedánba lett beszámítva - az előző tulaj azt mondta, hogy ez barátságosabb volt. Törésmentes, 99%-ig biztos 151e km-rel. Tökéletes belső állapot, friss műszaki, szervizkönyv, "használati útmutató", ez utóbbiak a gyári, műbőr Hondás mappában. Szóval kifogtam!

Vásárlóknak javaslat: ha valamit régóta hirdetnek, az nem véletlen! Mindennap használtautós oldalak nézegetése és a jó ajánlatra gyorsan lecsapni! Azt ugyanis hamar elviszik! És legyen egy Honda klubos ismerősöd, aki le tud kérdezni legalább kötelező szervizeket alvázszám alapján. Ez lehet az egyik módja a visszatekerős kamusok elkerülésének. És ha lehet magánszemélytől vedd vagy kérd el az előző tulaj telefonszámát! Ha nem adja meg, fordulj sarkon és keress másikat. Ne légy madár!

Jöjjenek a szubjektív és az objektív adatok!

Futómű: szerintem sportos, bár ez már azért erős kanyarban könnyedebben tolja az orrát a korábbiakhoz képest gyengébb futómű miatt. Azért nem kell megijedni, ahol mások még fékeznek, Te már nyomhatod neki!

Váltó: no komment. Csak ülj be próbáld ki! Szerintem nincs még egy ilyen precízen kapcsolatható váltó a kategóriában. Az UFO váltója gyengébbnek tűnt, igaz csak álló helyzetben kapcsolgattam. Cimborám remélem nem haragszik meg ha leírom: 2000-es évjáratú 330Ci váltója ehhez képest egy katasztrófa, pedig ott kétszer ennyi lóerő van. Ez még igazi japán! (A választás során később azt is számításba vettem, hogy még igazi japán gyártású legyen a Honda, ezért estek ki a három és öt ajtós modellek.)

Motor: dinamikus, pörgős, aszkéta. Ez sem a korábbiak mintájára készült! 1500-től már húz, én nyugisan közlekedve kicsivel 2000 felett el szoktam váltani és így is lehet tartani a forgalom tempóját. 100-nál már 3000-et pörög (130 – ~4000), ehhez képest alig eszik. 125 és 135 között van valamilyen rossz rezonanciája a motornak (itt egy kicsit búg), alatt és felette azonban rendben van. Persze efölött a tempó fölött már hangoskodik. Fogyasztás minimum eddig 5,9, maximum 8,5. (Folyamatos autópályás közlekedésnél, 3-4, néhol 5 személlyel, 140-150 között 8 liter evett.) Átlagban 6,5 és 7 között járok vele (főleg város és autópálya 130-ig). 6500-nál szabályoz, 4000 környékén kezd el sírni a VTEC, innen eszeveszetten húz a lökettérfogatához képest. A gázpedál nagyon érzékeny. Általában gázfröccsel szoktam visszaváltani, elég, ha odapöccintek neki egy pillanatra. (Ezt pl. páromék 1.4-es Megane-jával nem tudom megcsinálni, mert annak speciel baromi érzéketlen az első pár centin a pedálút.) Persze 4 személy plusz klíma esetén nem kell majd a csodát várni itt sem.

Belső tér: szerintem puritán, de nekem nagyon tetszik. Hátul is hatalmas a hely, a lábtérre sem lehet panasz, köszönhető a kardánalagút hiányának. Extrák közül 4 elektromos ablak, elektromos tükrök és tükörfűtés van az enyémben. A csomagtartóba ledöntött ülésekkel befér egy országúti bringa a kerekek kivétele nélkül, a fedél zsanérjaira kell csak vigyázni, mert azok belógnak a térbe.

Összességében imádom az autót. Március óta 13.000 km-t tettem bele. A visszahívásokat nem csinálták meg az előző tulajok, ezeket én rendeztem. Világításkapcsoló csere, üzemanyagcső rögzítő bilincs, illetve jobb oldali légzsákpatron csere. Előbbi okozott riadalmat, mert egy alkalommal elkezdett füstölni a kormányoszlop alól. (Ekkor már a szalonban meg volt rendelve minden alkatrész, csak időpontot nem tudtam egyeztetni velük.) Szóval ajánlom, hogy ezeket nézesd meg, ha ilyet vásárolsz, illetve kérdezz utána, hogy adott típusnál volt-e visszahívás! Amit tudok még, hogy az előző tulaj a hátsó teleszkópok felújítását elvégeztette, illetve 100e-nél fékbetét csere volt.

Említettem még az ítélet elején, hogy a Honda vírust én már régen elkaptam. Ezért eszembe sem jutott más márkákat nézegetni, amikor már a konkrét autóvásárlás lehetősége felmerült. Elfogult vagyok, viszont nem ajánlom mindenkinek az autót. Nem tökéletes és szerintem lehetnek olyan tulajdonságai, amiket valaki nem tud megszokni.

Azoknak ajánlom, akik sportos, könnyed, takarékos autót szeretnének vásárolni és hajlandóak megfizetni ezért a felárat, mert bizony az azonos évjáratú kategóriatársakhoz képest drágább. Nem gondolom, hogy drágább hozzá az alkatrész, mint egy német autóhoz, főleg akkor, ha kicsit érdeklődsz a Honda klubban. (Azért az megnyugtatott, amikor a közel 400e km-es futásteljesítményű autó motorja ugyanolyan szépen ketyegett, mint az enyém. Lássuk be, egy ennyire pörgős autótól ez szép teljesítmény.)

Frissítés (2011.11.24.):
Belement újabb 6000 km, így már lassan 170e-nél jár a kicsike. Továbbra is minden hibátlanul működik. Fogyasztási minimum 5,5 l/100 km. Főleg országút, 100 környéki átlagtempóval.

Frissítés (2012.05.27.):
30000-nél jár a közös kilométereink száma. Továbbra sem történt semmi említésre méltó.

Frissítés (2014.01.27.)
Elhagyta a kilométerszámláló a 206.000-et. (Közös km-ek száma ~55.000) Továbbra is hibátlanul teszi a dolgát. Most megkapta a következő vezérlést és egy új főtengelyszimmeringet. Valamint egy minőségibb szelepfedéltömítést az előzőnél a vezérléscserével együtt. Viaszos alvázkezelést is kapott január elején, hogy hibátlan legyen a következő 200.000 km is.
Még mindig imádom, egyre jobban és jobban.

Frissítés (2014.09.11.)
Lassan mennek a kilométerek az utóbbi időben, mert kevesebbet kell autóznom. Most kapott négy db új teleszkópot, két első lengőkarszilentet és két első stabilizátort. Pattogósabb, sportosabb lett és olyan, mintha új lenne. Fekszi az utat, ahogy kell. A szerelem továbbra is tart.

Hibalista

- Semmi.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2001
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 151500
Megbízhatóság (10) Vezetett km 61000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója? Accord
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Civic 2001 (2001 - 2005)

További ítéletek (197 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)