A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Civic (2001-2005)

Civic 1.6 Sport 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ez csak teszi a dolgát, ahogy kell

Szöveges ítélet

Családi autónak indult (merthogy jön a gyerek), így lett bel?le a 3 ajtós Type-R optikás gyönyör? ezüst szín? Sport kivitel.
A gyereket meg majd bepakoljuk az els? ajtón, nekem ennyit megér (így legalább nem esik ki a véletlenül kinyitott hátsó ajtón).

1.5 hónapot vártunk rá, pedig már rendelés alatt volt, ezt az id?szakot nem szivesen idézem fel - sajnos nem vagyok valami türelmes tipus. A szalonban egyébként végig nagyon rendesek voltak, bár azt hiszem ez alapdolog, ha az ember ennyit kiad. Közben nem túl boldogan konstatáltam, hogy Cascoja kb. 2x annyi mint a tök ugyan ezt a kategóriát képvisel? 1.6 -os Corolla Sport-nak. Na mind1, ez szebb, Hondább, meg amúgy kis trükközéssel (nálam id?sebb kisvárosban lakó üzembentartó) a költség némileg csökkenthet?.

A Sport felszereltség egyébként elég sok mindent tartalmaz alapban (abs, 4 légzsák, 16-os felnik, Type-R spoilerezés, b?r kormány, váltógomb, sport ülések, ködlámpa, cd-s rádió, stb stb), és nem is nagyon rendelhet? hozzá semmi.

Átvétel óta egyik ámulatból a másikba esek, hogy mennyire egyben van, mennyire jól kanyarodik, mennyire jó fogdosni a b?rkormányt, milyen precíz a váltó, stb stb. El?z? autóimhoz képest (Fiat Bravo, Alfa 156, Opel Calibra, Pug 206) egy isten, kb. minden téren. Gyakorlatilag nem tudnék rosszat írni róla, vagy olyat ami nem tetszik benne. Azt tudtam, hogy a csomagtartó csak 315 liter, meg hogy csak 110 Le, ezért nem olyan mint a régi VTI-k, de semmi meglep? negatív tapasztalat nem ért.

Motor: 110 Le, 152 Nm - papíron kategória átlag, valóságban nagyon is jó! Alul is elég nyomatékos, nem kell agyonpörgetni, ezért városban remek társ, és autópályán se kell szégyenkezni. A vége 200 fölött van egy kicsivel (nem bírtam ki hogy ki ne próbáljam, amint letelt az els? 1000 km). Hangja kicsit vérszegény (belül nem is hallatszik alapállapotban), pörgetve némileg izgalmasabb. Kipufogója gyárilag sport "imitáció", valójában csak krómvég. Na ezt sürg?sen orvosoltam, azóta szebben szól. A motort egyébként nem takargatja m?anyag burkolat, a maga fémes valójában terpeszkedik a motorháztet? alatt. A VTEC váltás alig érezhet?.

Futómü: Állati jó, mint ahogy az összes tesztben meg is írták. Sínautó, gyárilag 16-os felnikkel, 205/55-ös gumikkal. Kicsit ráz, de valamit-valamiért, autópályán végsebessége körül is megnyugtatóan stabil. Körforgalomban, kanyargós úton a kategóriatársak még erölködve se nagyon tartják vele a lépést. A fék teszi a dolgát, jól adagolható, elöl-hátul tárcsa.

Kormány, váltó: Mindkettö gyárilag börözve, finom fogású, baromi precíz szerkezetek, még akkor is ha a váltó csak bowdenes, élvezet vele kapcsolgatni (nem volt még japán autóm, gondolom ezért is meglepöen jó). A pedálok kicsit talán közel vannak (fék+gáz - eleinte néha egyszerre nyomtam öket, ami piros lámpához begurulva elég vicces volt... nyilván a sárgáknak nincs 45-ös lábuk)

Beltér, kényelem:
Gyári sport ülések vannak benne, tök kényelmesek, oldaltartásuk remek, sok egyebet nem lehet elmondani. Ja: Pohártartó van elég, már csak poharakat meg bögre kakaókat kéne a kocsiba hordanom, hogy valami értelmet is adjak nekik. A müszerfal világítás narancssárga, az órák fehér számlaposak. Belsö tér mérete: elférek benne. Már hogyne férnék el? A trabantban is elfértünk 4-en, két hétig. :) A hátsó üléseknél is biztos nagy a lábtér, de még senkit nem engedtem odaülni - nehogymár bekoszolják az autót - tehát egyel?re kétszemélyes státuszban van.

Fogyasztás:
Bejáratás alatt van, de meglep?en jó egy 1.6 -os benzineshez képest! 90 körül autókázva - ami ezzel az autóval büntetés - 4.9 L körül. Nekem vegyesben 7.2 L eddig (pedig már az els? héten megbüntettek gyorshajtásért) gondolom kés?bb még csökken, ha a jogsim elveszik, akkor meg f?leg.

Megbízhatóság: Egyelöre mittudomain. :) Angol honda, de utolsó széria, úgyhogy reménykedem. Érzesre bombabiztos, "örök élet meg egy nap", valóságban majd kiderül. Alfa 156-ok meg hasonlók után engem már nagy trauma úgysem érhet.

Eszembe jutott azért 1 valami (amit persze el?re tudtam), hogy a kijelz?je mindössze 1 soros, ezen váltogatható a megtett össz km, a napi km, h?mérséklet, fogyasztás, stb.. Én megértem hogy nem akarták telezsúfolni mindenféle hülye kijelz?kkel (és díjazom is), de azért két soros LCD-t tehettek volna bele. :)

Érdekességek:
- A m?szerfalra felpakolt váltóról mindenki megkérdezi, hogy "nem rossz?", "nem szokatlan?" - ezúton is mindenkinek üzenem, hogy k*rva jó :) tanulságképpen a 8. generációban ezért le is rakták újra a padlóra - még jó, hogy határozottak. :)
- Annyira precízen össze van rakva az autó, hogy ha csak egy ajtó van nyitva, azt tök nehéz becsukni, annyira jól illeszkedik minden, hogy a becsukáskor betömörül? bels? leveg? miatt nehezen csukódik be. (Remélem érthet?! :) Ez nekem még új volt...
- A kézikönyv amit hozzáadnak, szintén jellemz?en precíz japános, kb. 500 oldal, minden - mint a hülyéknek - le van benne írva, meg tele hasznos tanácsokkal. Kb. mire lejár a hitel, ki is tudom olvasni.
- Sok hasznos apróság, amikkel a japók a szivembe lopták magukat, pl. a gyári sz?nyeg rögzíthat? az ülés alatt, így nem csúszik fel állandóan a pedálok alá - hogy ez mekkora találmány!

Mindent összevetve imádom és er?sen elfogult vagyok iránta. Ebben a kategóriában újonnan, kerek 4M ft-ért nem tudom mi mást vettem volna...?

--------------------------- Fél év és 7500 km után --------------------

Az autó továbbra is remek. Kezd némileg bejáródni. Persze ez a jelenlegi futásteljesítmény is nevetségesen kevés, de hibák, zörgések, olajfogyás - továbbra sincsennek. Időközben a család bövült egy kisbabával, megnyugodva konstatáltam, hogy a háromajtósba is 5 mp alatt ki-be tudom pakolni a gyerekülést.

----- 2 év, 23000 km után --------

Továbbra is teszi a dolgát, semmi nem romlott el rajta, még egy kiégett izzó sem volt. Unalmas autó? :)
Nézegettem az újabb generációs Civicet, és tulajdonképpen nem kéne. Kivéve talán a Type-R.
Érdekesség: végsebesség GPS-el mérve: 198 Km/h (Gyári adat: 187)

----- 4 év, 41000 km után --------

Bizony, szomorúan jelentem, megjelentek az első hibák... sajnos... kiégett ... két izzó. :D :D Pár hét eltéréssel. Súlyos összegeket kellett költenem az autóra, kb. 2000 Ft-ot. Francba, lehet, hogy le kéne cserélni!? :)

Hibalista

- Semmi

Ide hordtam szervizbe

Honda Wéhli, Szeged

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2005
Kényelem (10) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 41000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Peugeot 206 1.4 HDI Következő autója? Majd 1x egy másik Honda
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Civic 2001 (2001 - 2005)

További ítéletek (197 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)