Autóm, Hiroshi Higgins
Szöveges ítélet
Nagy aggodalmak után vettem meg, sok kilóméterrel, nem kifogástalan állapotban, de legalább olcsón, törésmentesen.
Meglepődtem a tágas helykínálat láttán, főleg amikor beültem magam mögé, és nem érte el a térdem a saját támlámat. Ilyet eddíg csak apósom SuperB-jében, meg Karcsi bácsiban (előző Carinám) tapasztaltam. A váltót nem kellet megszokni, jól van az ott, kb 15 másodpercig tart a furcsa nézés, de aztán rájöttem, hogy jobb is így, mert legalább nem azon tanyázok vezetés közben.
Itt mindenki már már bőg a futómű "pesti" kopogása miatt, én valahogy ebből kimaradtam, persze radikális érzésváltás ha normális útra tévedek. Kormányzása megdöbbentően pontos, pont arra megy amerre ÉN akarom, nem amerre gondolja vagy sikerül. A motor a tudatosság jegyében lett 1.4.
Ennek a brifkóm örül, feleségem okoskodik, hogy te már kiélted magad, én meg csak kussolok, és vezetem, hozzáteszem nagy élvezetek nélkül, de nagyon elégedetten. Nem zabálja le a fejem, de legalább 90 ló. Elég. Sokszor megtettük már a Milánó - Budapest távot ami 1300 KM, soha fel sem merült bennem hogy valami miatt meg kéne állnom a pisi szendvics tankolás kivételével. Néha gondolkodom, hogy az 1.6 jobb lett volna-e, de tankolásnál, díjfizetésnél mindíg meggyőzöm magam, milyen okos gyerek vagyok.
Ami nem tetszik az az ablaktörlő, a magnó, az ülésmagasság állítás, és a vezető ajtaján lévő ajtózáró gomb. Az a kva gomb kicsinálja az idegeimet, ciripel, zörög. Ha lenyomom akkor is. Beletörődtem.
Ablaktörlő kicsit komoytalan volt, a nippartsnál vettem egyenesen Japánból eredetit 15 rongyért, azóta nem kellett cserélni. ( 2 év!!!) A magnó valami egyedi szabvány, mint a memóriakártyák, eléggé f@sz megoldás, hogy nem tudok mást a helyére tenni, de sebaj, tettem fölé hehe. Annyira jó lenne öt centivel lejjeb ülni, hogy már a fűrészelés gondolata sem riaszt. Kicsit buszos így de legalább kényelmes, valaki éppen ezt szereti. Kicsit lötyög, de állítólag csak valami gumigyűrűt kell cserélnem benne. ( 2000 Ft.- volt és tökéletes lett)
Lényeg: a többi hatéveshez képest drága, de még mindíg jobb mint az új Megane-om volt amivel beköltöztünk a szervízbe, csodálkozom, hogy a rezsibe nem kellet beleadnom. Ebből a látószögből nézve viszont már olcsó, mert nem hordom szervízbe a fizum.
Mindenki boldog :)
2008.09.26.
Kint él az autó Olaszországban, és meg kell mondjam ritka látvány, mert ebből itt nem sok van.
Sokkal jobb utaknak köszönhetően nem lett "reumás" Higgins kátyút nem látott majd egy éve.
Panaszkodnék, vagy felvágnék, de egyiket sem tudom megtenni mert ez az autó baromi unalmasan megbízható.
Most voltunk doktor bácsinál, persze olasz áron, de legalább itt nincs para hogy a "jó ki, a szar be" kerül kifizetésre.
Kapott Mp3-as usb-s fejegységet, gyári hangszóró kuka, helyette 6 db JBL.
Egy komplett háztartást volt képes kihozni úgy hogy anyuci, meg kicsi én hátul ült. Ne gondolj kétajtós szekrényre, de kb 10 db kukazsáknyi ruha benn volt. Kicsit izgulok milyen sikerrel fogom majd egyszer eladni, de mindenki körülöttem vevő rá, mert unott pofával hallgatom végig a szervízben lesajnálós körömrágós élményeiket, csendben mosolygok, és jólesően hallgatom meg : te kussolj, neked hondád van nekem meg....
Majd még jövök, remélem érzelemmentesen ismét.
2009.02.15. Higgins a Magyar "utakat" tapossa ismét.
Szegénykém kopog itthon, meg recseg is benne valami, de már csak áprilisig mert utána újra jó minőségen gördülhet.
Elvittem doktorbácsihoz, 1500 kemény forintért kicserélt valami gumi izét, és már nem is kopog.
Összességében: Ha valamit pótolni kell, nem szabad utángyártottat bele venni, ha ezt betartod minden nyugis.
Most éppen a cseréjén gondolkodom, de nem merek mást venni, mert attól tartok hogy az nem lesz ilyen jó. Lehet hogy ezzel megyek nyúgdíjba?
Hibalista
- 130000 Km: kapott új generátort, kipufogót, vezérműcuccokat, fékeket, ablaktörlőt :)
- A kipufogó saját hiba meg a generátor is ennek a vonzata mert rámentem valamire ami lerántotta a kiput, utána az meg nem szeretett volna magányosan leszakadtan heverészni, megkérte generátor cimoráját tartson vele.
- Így 1900 euró lett szereléssel, nagyszervízzel együtt.
Ide hordtam szervizbe
Spinetta Marengo, Piemonte, Italy
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 95000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 135000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Carina E | Következő autója? | Bravo 1.4 T-jet sporton gondolkodom, félek!!! |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
