Angliából Japánba, 8 év alatt
Szöveges ítélet
Kedves Olvasók!
Egy rövid, velős összehasonlító véleményt szeretnék bemutatni az autók gyártási országairól.
A vezetett km és az együtt eltöltött évek kissé megtévesztőek, mivel az előző Civic-emhez kapcsolódnak. Mindkét Civic VII. generációs, a különbség hozzávetőlegesen annyi, hogy az előző Angliában gyártott ötajtós, a mostani japánban gyártott sedan. A felszereltség, állapot nagyjából azonos szinten mozog. Az irományban néhány szembetűnő különbséget próbálok meg részletezni, mely véleményem szerint köthető a gyártás helyéhez is. Szögezzük le. Elfogult voltam már az előző autóval szemben is.., de azt hiszem aki "népítélet ír az elfogult..."
A Honda is elromlik, bár 8 év alatt sosem hagyott cserben...illetve még a karbantartást is addig húzhatod míg a szíved bele nem hasad. Ha épp úgy jön ki a lépés, időd, anyagi helyzeted vagy bármi más miatt.
A jelenlegi Japán példány még csak pár hete van a tulajdonomban (pontosabban a páromé lett :(), de már ezen idő alatt is szembetűnő különbségeket fedeztem fel.
Tehát! Ami néhány együtt eltöltött nap alatt arcon ütött (inkább simogatott), mivel 8 évig idegesítettek az Angolban, de ez már a múlt homályába merült:
-Az ajtó határolók érdekes módon, mind a négy ajtót megtámasztják, még ha valami felület egyenetlenség miatt befelé is dőlnének. Nem csukódik rád, ergó fenékkel való kitámasztás nélkül is tudod porszívózni.
-Megnyomod a klíma gombot, és láss csodát nem esik le a feszültség, nem halványul el minden fényforrás és még a motort sem öli meg teljesen.
- A váltó: az előző sem volt rossz, de a jó az ilyen, rövid úton, határozottan, pontosan jár, ilyen jót én még nem használtam (MX5 és társai sajnos még nem voltak meg, de sok más igen)
-Sokkal rugalmasabb a motorteljesítmény, bár ez lehet betudható a kisebb önsúlynak is
-Futómű: semmi köze nincs a kettőnek egymáshoz, a Japán 2x olyan jó, csak hogy ne túlozzak. Nincs az az iszonyatos karosszéria dőlés-billegés, úthibán való elpattogás, persze ebben még a több lengőkaros (asszem így hívják) van hátul, elől még meg sem néztem, de megfogom...sínautó
-Csomagtartó: na ennek már van, és én még kombit akartam, ha lenne..:)(mondjuk már van)
Visszaolvasva nem tűnik soknak a különbség, de pont ennyi kellett a boldogságomhoz, így legközelebb is Honda lesz. Ja és még egy fontos, nem röhögnek ki a haverok az Angol csalási "busz" Civic-emel.
Egy régi vágyam is teljesülhet, mehetek Parkolóparádéra (lelkileg megtehetem asszem) a 150.000 km-ert futott 14 éves, full extrás (Civic módra: napfénytető, lámpamosó, gyári felni, űlésfűtés...stb...stb...) a csajom kocsijával.
Utóirat: persze a kormánymű kopog, mint állat (típus hiba) de megcsináltatom, rohad de megcsináltattam, szilentek kimennek de megcsináltatom, alkatrész nem olcsó (nyilván ha nem gagyit veszel) de nem érdekel, kifizetem. Városban sokat fogyaszt, de nem érdekel mert a csajom tankol...
Mindenki vegyen Civicet, aki szereti a technikát és hajlandó költeni is rá, amikor kéri (ritkán).
Hibalista
- Kopó alkatrészek, valamint a szöveges részben említettek. Az apróságokkal nem foglalkoznék.
Ide hordtam szervizbe
Szerelő haverok.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Egyszer egy idegen szerelőnél vezérléscsere, aki kivágta flexel a váltóm alját... köszi...azt mondta csak így lehetett meglazítani..persze. Ja és 3 napig tartott a vezérléscsere.
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 150000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | civic | Következő autója? | mindegy igazából... |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
