A tökéletes pénztárcakímélő
Szöveges ítélet
Egy Accord után választottam ezt. Mindenképp dízelt akartam, mert anyagi helyzetem és a relatív sok városi közlekedés ezt kívánta. Kifutó modellként vettem meg szeptemberben, hatalmas kedvezménnyel. Helykinálat nagyszerű, csomagtér lehetne nagyobb de mondjuk éppen elég, vezetési pozició tökéletes, váltó helye és működése elsőosztályú ( ezt most miért is említem, mikor Hondáról beszélünk?), a kormány egy picit nagyobb a kelleténél, kezelőszervek elhelyzése nagyon átgondolt. Automatikus klíma nagyon jól végzi a dolgát, télen kezd el lassan fűteni dízel mivolta miatt. Könyöktámaszt utólag vettem, és a kormányt is már én bőröztettem.
Futómű jó, rugózás feszes de kényelmes, rázós utat pl. Thököly nem szereti. Ekkor hangos a futómű. Zörgések normális utakon nincsenek.
Motorja jó, a zajszigetelés lehetne talán jobb, mert gyorsításkor hangos. Utazótempója a 130-140, ekkor még halk és a fogyasztás is jó. Az eddíg megtett kilóméterre (12000) vetített fogyasztás 6.8, amiből 800 km volt csak városon kívűl. Ezt én nagyon jónak tekintem.
Gyári CD-s hifi jól szól, nekem elég. Lámpák nagyon jó hatásfokkal világítanak.
Néhány negatívum:
Az üléshuzat nagyon kényes, könnyen kijönnek a szálak ( vissza lehet húzni)
Az elektromos szervókormány álló helyzetben nem partner az egykezes koppanástól-koppanásig való gyors áttekerésben, nem ad kellő rásegítést.
A turbó egyszer leállt. Mivel nem gyulladt ki az EC lámpa ezért nem is tárolta el a hibát, emiatt a szervíz még nem cserélte ki. A hiba azóta sem fordult elő.
8000-nél voltam egy köztes olajcserén. A Honda-Szabóhoz vittem, korrektek, kedvesek.
Az autóban most 33000 km van. A 30 ezres nagyszerviznél a kötelező olaj és szűrőcseréken kívül kapott egy új turbót és előre új fékpofákat.
A turbó cseréje már nagyon indokolt volt, mert nem telt el úgy nap, hogy az autó egy-egy nagyobb gyorsítást ne "büntetett" volna egy letiltással. Ilyenkor 3 perc leállás után minden rendbe jött.
Az első fékpofa csere után megszűnt az elöről jövő zörgés, amit a kopott hézagoló lemezek által kotyogó fékpofa okozott.
Nemsokára két éves az autó. A turbón kívül semmilyen hiba nem fordult elő. Eddigi átlagfogyasztás 90-10% a város javára 6.7 l/100. Én ezt jónak tekintem.
Hibalista
- A turbó egyszer leállt, majd reggel mintha mi sem történt volna újból működőképes. - A turbó végképp megdöglött, gariban cserélték.(30000km)
Ide hordtam szervizbe
Honda Szabó
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 33000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Accord | Következő autója? | Civic vagy Accord |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |
