A legfürgébb busz
Szöveges ítélet
Hol is kezdjem. Egy 2003-as büszke Seat Leon tulajdonos voltam már két éve, és bár sosem voltam oda a Volkswagen termékeiért, egy egész jó állapotú Leont sikerült kifognom, emiatt úgy terveztem még sok hosszú éven át gondoskodó tulajdonosa leszek. Habár mindig az volt a tervem, hogy legalább 10 évre veszek autót, a sors mégis úgy hozta, hogy egy Chrysler és egy Seat után most újra autót váltottam. Épp akkor történt ez, amikor már sok vívódás után eldöntöttem, megjavíttatom Leonom legidegesítőbb baját, a váltó szinkronját. Erre haverom küldött egy linket…
Ennyi kellett csupán és már tervezgettem a másnapi utazást az ország másik sarkába, hogy unokatesómmal megnézzük a szóban forgó Hondát. Mindig is tetszettek a Civicek, főleg az 5. generáció óta. Erről a busz-Civicről meg néha az volt a véleményem, h fura, néha meg h milyen királyul néz ki. Aztán az utcán kellett egyszer rádöbbennem, hogy élőben sokkal jobb kiállású, mint képeken. Aztán, ha külsőnél vagyunk, biztos sokaknak okozott fejtörést, hogy vajon milyen lehet a kormány mellé szerelt bowdenes váltót használni. Így voltam vele én is, ám mivel a vezetési élményt minden netes cikkben dicsérték, elfogadtam, hogy rossz semmiképp sem lehet.
Eljött a nap, beültem az autóba. Az első erős benyomást egyértelműen a hiro-elektromos szervókormány okozta. Egyszerűen nagyon furcsa volt, hogy az autónak szinte nincs holtjátéka. Ha elfordítottam a kormányt jobbra, jobbra ment, ha pedig balra, akkor balra ment (ugye milyen meglepő? ). Viszont amikor egyenesen akartam menni, nem igazán találtam a megfelelő mozdulatokat, amivel terelgethettem volna a két vonal között. Ez épp annyira volt zavaró, mint amekkora a szerelem volt, így egy szervizes átvizsgálás után már meg is történt a hivatalos kézfogás. Hazafelé persze még rágódtam volna a dolgon, ha unokatesóm hagyja és nem azon ügyeskedik folyamatosan, hogy hogyan tartsa folyamatosan 6500 fölött a fordulatszámot Gyönyörűen pörög a motorja. Meg is kapja a törődést minden 10 ezredik kilométerénél. Egyébként szokható a kormánya, pár kilométer után végül ráállt az agyam. Aztán teltek a hetek, a rejtett hibák miatti aggodalmam eltűnt, a kormányra ráállt az agyam és csak gyűltek a gondtalan kilométerek. A legjobb döntés volt ez a kocsi, a Seatban már haldoklott a lelkem, vezetési élményről ott nem beszélhetünk, főleg nem azzal a váltóval. Végre egy olyan autó tulajdonosa voltam, amire mindig jó ránézni, beleülni és vezetni.
Persze mint minden gép ezzel is jártam szerelőnél. A megvételkor már tudtam, hogy volt koccanva az autó. A hűtőm pedig két év után kilyukadt, amit gyorsan ki is cseréltettem. A kopó alkatrészeket leszámítva még egy fojtószelep állás érzékelő potméter ami rakoncátlankodott, alapjáratom hidegen 2500ig felment, melegen pedig 700ig leesett. Ezt épp a napokban cseréltem ki egy gyári bontottra, mivel az után gyártottakban nagyot csalódtam. Így lekopogjam, ez a probléma is már a múlté.
Japán autóról beszélünk, hozza is a tőle elvártakat, pöccre indul, nem eszi le a hajam a 200lova ellenére sem, itt-ott nyöszög valami a kormányműnél (elvileg semmi hátránya ezen kívül nincs), ha kinyomom a kuplungot az is nyekereg, mit egy régi karosszék (már jó ideje tervezem, h beolajozom) és kopogós műanyag is akad bőven. Ezen a ponton derül ki, hogy nálam egyértelműen a megbízhatóság az, ami számít és az öröm, amit a volán mögött átélhetek, miközben hétköznapi teendőimet intézem.
Rengeteget tudnék még írni, a Recaro ülések szépségétől, azok olaszosan leugró nyitószerkezetéig, a számomra picit kicsi csomagtartóról, a szép motorhangról, a gagyi gyári hangszórókról, a finoman csukódó ajtókról, a hosszában nem állítható kormányról, az ettől függetlenül remekül belőtt üléspozícióig. Összességében nagyon szeretem a járgányomat. Csupán egy dolog lehet, ami miatt valamikor eladom, hogy ha családom lesz és szükség lesz még két ajtóra. De addig is még kiélvezem a vele töltött gondtalan utakat és kirándulásokat.
Hibalista
- Hűtőradiátor: jó minőségű utángyártott 32.000 Ft, Folytószelep kompletten 350ezer Ft lett volna, de az érdi szerviznek hála kicseréltem egy kis potmétert egy bontottra 20.000Ft-ért.
Ide hordtam szervizbe
BmS Érd
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 38000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 119000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Leon | Következő autója? | 6-os 2,5 GTA |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
