101 zakatoló ló
Szöveges ítélet
Mindig is szerettem volna egy civicet... 3 ajtósat type-r t, aztán valahogy egy 1.7 d 5 ajtós lett belőle :) Visszagondolva ésszerű választás volt.
Az autó maga nem valami szép, de megszokta a szemem, belül egyszerű minden kézre esett nem kellett keresgélni semmilyen gombot,hogy mi hol van :) A belső tér az egyszerűségről szólt, sokat nem is lehet róla írni. Az autóban belül viszonylag nagy hely található, más ekkora autókhoz képest, illetve a hátsó sor komfortosságt nagyban segítette hogy nincs benne kardánalagút, így hátul akár hárman is kényelmesebben elfértek. a csomagtartója lehetett volna nagyobb. Talán ez volt az épphogy elég kategória, viszont ledöntött ülésekkel sok mindent eltudott nyelni. Vezetni nagyon szerettem, viszonylag jól ki lehetett vele gyorsítani, bár sok csodát nem várhattam el a 101 paripától, de rendesen tette a dolgát városban és autopályán is. A fogyasztása nagyon kedvező volt. Némi odafigyeléssel könnyedén lehetett 5 literrel járkálni az autóval. Vegyes autopálya+városi utak során se sikerült 6 liter fölé vinni a fogyasztást, bár nem is állt szándékomban. Hidegen nagyon traktor hangja volt, melegen meg már csak kicsit volt traktor. A futóművét én egy kicsit keménynek éreztem, viszont cserébe nagyon jó uttartása volt az autónak. Az alkatrészeket kissé drágának éreztem az autóhoz, azzal nyugtattak minden japán autóé drága... ettől nem lettem nyugodtabb. Amit ki kellett cserélni rajta azt mindig cseréltem. talán ami a legjobban fájt az a komplett futómű felujítása(szilentek+lengéscsillapítók+stabpálca...)
Sok városi használat után állandó jelenség volt, hogy letiltotta a turbót az autó, mindenhol turbót akartak cserélni, aztán egy helyen pár ezer forintért kitakarították az egr szelepet, utána rendesen működött az autó. Nem volt valami vicces előzés közben egy felvillanó check engine lámpa és a vele együtt jövő lassulás. Ilyenkor, félrehuzódás vészvillogó motort leállítani várni 10 mp -t és mehet minden előről.
Mindettől függetlenül nagyon szerettem az autót. Ha egy picit nagyobb csomagtartója lenne ideális családi autónak tartanám a kedvező fogyasztása és fenntarthatósága miatt. Nem elhanyagolható, a jó értéktartása sem.
Hibalista
- egyszer a generátor, sajnos márkaszervízbe vittem.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 96000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 160000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | ALMERA 1.5 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.2/10) |
