Tipikus japán
Szöveges ítélet
Életem első saját autója, előtte a család ladáját hajtottam, ezért mielőtt megvettem elég sokat töprengtem hogy milyen márka is legyen. Végül a honda melett döntöttem a sportosság és megbízhatóság miatt. Egy 99-es(faceliftes) ezüst 4 ajtóst sikerült megvennem nagyon jó gyári állapotban. Először 1.5 vtec-et szerettem volna, de alig volt belőlük kínálat és drágábbak is votlak.
A külseje gyári állapotban nem túl érdekes, de 1-2 változtatással szerintem szép. A kasztni elég vékony lemezekből van összerakva, könnyen horpad. Emiatt nem ad nagy biztonság érzetet.
Az 1.4 motor nagyon jó, 4000 fölött eléggé megindul és a hangja is szép, nincs az az érzése az embernek h szét akar esni, élvezet néha 6500-ig pörgetni, tovább felesleges. Alacsony fordulaton nyomatékszegény(1.6 esi leömlőjével ezen lehet kicsit javítani), de lehet vele normálisan haladni így is és keveset is eszik. Hosszútávon 6,5 el is beéri, városban 7-7,5 liter volt nekem. Télen elindulás után 3-4 percel már üzemi hőfokon van a motor, addig tilos pörgetni.A kuplungja vajpuha és a fék is elegendő hétköznapi használatra, a 99 utániak már elől 260 as tárcsákkal vannak szerelve nem 240! A kormány áttételezése lehetne jobb. A váltót 1 ujjal lehet kezelni,a hátramenetet nem mindig veszi elsőre (honda betegség).
A futóműve is nagyszerű, sportos és kényelmes is egyben-gyári állapotban. Nekem kicsit le van ültetve és 15-ös felnik vannak alatta, ami rontott a komforton, viszont így már nagyon jól néz ki és a kanyarstabilitása mégjobb lett.
A beltér nem egy nagy durranás, bár nekem a műszarfal tetszik. Az ülések már annyira nem. Kicsik az ülőlapok és a háttámlák is és az oldaltartásuk is kevés, pedig nem vagyok 1 nagy darab, gondolom elsődlegesen nem európaiakra tervezték:). A másik a hideg-meleg levegő állító csúszka, tekerős megoldás sokkal jobb lett volna, főleg hogy ez még szorul is. 110-től már elég jól behallatszik a menetzaj. Pozitívum viszont h négy ember is viszonylag jól elfér és a csomagoknak is marad hely.
Összességében jó kis autó, én nagyon szeretem. Szervízre nem kell sokat költeni, meg amúgysem egy túlkomplikált konstrukció egyszerűbb dolgokat otthon is meglehet csinálni. Keveset fogyaszt, de ha kell sportosan is lehet vele közlekedni.
Hibalista
- Két hátsó nagy szilent és lengéscsillapító szilentek. - Termosztát. - Jobb első-alsó gömbfej -
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 136000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 11000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Lada 2107 | Következő autója? | Civic, Accord |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
