Szolid, de szeretnivaló kis ördög
Szöveges ítélet
Eredetileg egy 1,6VTI Civicet szerettem volna, de gazdaságosság szempontjából emellett döntöttem. Nem bántam meg. Nem mondható lustának, sőt! Bár nem egy sportautó de kimondottan kellemes vele közlekedni. Ha sietni kell akkor nem árt megpörgetni, ilyen helyzetben azért megindul, de ekkor azért kicsit megnő az étvágya.
Fogyasztása 5,3-7,5L/100km, 5,3 nyáron hosszabb úton, 7,5 pedig télen sietösebb közlekedéssel. A nyári fogyasztáshoz képest a téli kb +0,6 liter/100km. Persze többet is meg lehet vele etetni, én átlagos használónak számítok.
A motorolaj minőségére érzékeny. Ha nem megfelelő az olaj akkor hajlamos csipegetni belőle, ilyenkor előfordulhat, hogy a motor a vájtfülüek számára enyhén csörög alacsony fordulaton, viszont ha tetszik neki akkor ezek a problémák nem jelentkeznek.
A futóműve nem tökéletes, de egy Hondához illő. Aránylag kemény, ebből következik, hogy ha jó az út, és megfontolatlanúl megyek be egy kanyarba akkor van rá esélyem, hogy ki is jövök belőle egyben. A hátulja nem tőr ki inkább csak lassan elkezd csúszni, evvel lelassítva az autót, és így máris van esély korrigálni. Hátránya is van, az itthoni "szép" utakat nem tolerálja annyira. Viszont ennek is van előnye, hamar megtanultam, hogy figyeljem az út minőségét autózás közben, ennek hátránya viszont, hogy kevésbé figyelem a forgalmat.
A belseje puritán, de mondhatnám úgy is, hogy korhű, vagy akár hagyományörző. Természetesen megtalálható az elmaradhatatlan "kvarcóra", de már elfogadható kinézetben. Nem mondható túl kényelmesnek, az ülés szivacsrésze elkopott, a műanyagok egy része nyöszörög, de nem rosszabb bármely másik hasonló kategóriájú és korú autónál. A klíma nem hűt meggyőzően ha a belvárosban a dugóban ácsorogsz.
Elektronikai probléma egyáltalán nincs. Mindene úgy működik mint ahogyan egy japónál kell ( nem úgy mint néhány Európai bajtársának. Persze nem szidom őket, hiszen van aki rájuk esküszik, de nekem eddig nem volt sok jó tapasztalatom velük ).
Öszeségében egy kellemes kis gép, megbízható ( még így 10 évesen is), jól fogyaszt, és ha kell még a lábait is hajlandó szedegetni. Aki szereti a japán autókat az meg tudja szeretni.
Vezettem már több autót, Európai modelleket is, más japo vasast is. Mindegyiknek megvan a maga sajátossága, de valahogy egyik sem volt számomra ideális. Amelyik tetszett volna az vagy túlzottan drága, vagy elképesztő gyári hibákkal rendelkezik. Úgy érzem megtaláltam azt az autót ami ugyan nem tökéletes de mégis van benne valami ami megfogott. Lehet, hogy a V-tech szelepvezérlés, vagy a nyugodt közlekedés mellett az alacsony fogyasztás, vagy mindkettő.
Apró cseprő problémái ellenére megszerettem, de korosodása miatt megváltam tőle. Egy újabb Civic-et vásároltam, melyről egy másik leírást készítek ha már érdemben is tudok nyilatkozni.
Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy egy autó csak akkor jó, ha a kopott alkatrészeket új gyáriakra cseréljük, és rendszeresen karbantartjuk. Ezek a műszerek érzékenyek a silány termékekre legyen az olajszűrő, gyertya, vagy bármi más. Ha valaki hajlandó rááldozni némi pénzt akkor az idővel megtérül és marad egy megbízható autója.
Hibalista
- Kopó alkatrészek ( olajszürő, légszürő, fékbetétek, féktárcsa, ablaktörlő gumik ), hátsó lengéscsillapító szilentek ( megöregedtek ), kipufogó megöregedett, hátsó kerékjárat rozsdásodott, leömlő csonk elrepedt ( gyártási hiba ), A fékekkel nem vagyok megelégedve hiába is cseréltem le szinte minden részét gyári újakra. A tárcsák és a dobok is hajlamosak a vetemedésre.
Ide hordtam szervizbe
A szerelő nevét sajna nem adhatom ki, de ha mindenhol ilyen korrekt emberek dolgoznának, akkor sokkal kevesebb gond lenne az életben.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 130000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | csakis Japo vas |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
