Szerethető, hűséges Japán-Angol
Szöveges ítélet
Kedves Olvasó!
Első autóm egy Lada 2107 volt, azután nagy lépés volt egy japán szerkezet. Még ha karosszériát illetően angol olaj csörgedezik csöveiben.
A pénzét teljes mértékben megérte, soha nem hagyott ott sehol, rövid távon kényelmes, szerethető, jól pakolható autó! Hosszabb távon deréktámasz hiánya erősen érezhető, időközönkénti kávé, végtagok nyújtása benzinkúton megoldja a problémát :)
Az autó rövid története: 3. tulaj vagyok, az első gazdája hozzátartozójával később teljesen véletlenül találkoztam. Mesélt érdekességeket. Többek között, egy vihar megtépázta szegényt, ugyanis rádőlt egy termetes fa, mely az első lökhárítót, motorháztetőt, oldalsó elemeket, szélvédőt is leamortizálta. Eztán teljesen rendbe rakták, majd 120e km-ig vezették szervizkönyvét, (148e-el vettem) rendszeresen karban tartották, majd egy újabb Civicre cserélték. 2. tulaj egy családanya, km óra szerint 28e km-ert hajtotta. Motorikusan, szerkezetileg tökéletes állapotnak örvend jelenleg is, karosszériában találni némi kivetni valót, de egy 16 éves autónál, ami sajnos pár éve az udvaron éjszakázik nem újdonság!
Ami hiányzik: légkondicionáló, légzsákok, ABS, erősebb első fényszóró
hibátlan karosszéria :)
Eddigi sorsa gondozott, rendszeresen karban tartom, takarítom, fél évente teljes wax, műanyag elemek szilikonozása.
Mire szinte teljesen rendbe raktam, minden hiányzó, beszerezhető extrával/aprósággal felszereltem, az időjárás úgy határozott rövid örömömnek jégeső formájában véget vet. Ami régebbi Suzukikból majdhogynem szitát formált, a Civic motorháztetőben, visszapillantókban és a tetőben maradandó nyomot hagyott...tojástartónak még jó lesz :). Javítása sajnos nem kifizetődő! Esztétikai kellemetlenség, amivel együtt lehet/kell élni (esőben nem látszik)!
Tényleg szerethető kis autó, ami nem is olyan kicsi! 4 ember kényelmesen elfér, csomagtere sem elhanyagolható, teljesen dönthető hátsó üléstámlával nagyobb eszközök transzportjára is megfelel. Fogyasztása télen max. 8 liter, nyáron volt már 6 liter is százon. Átlagban 6,5-ből autózom. Motorikusan teljesen megbízható, nem hagyja ott az embert ha a kellő, minimális karbantartást elvégzi! FONTOS: NE TÖRD ÖSSZE...DRÁGA MULATSÁG!!!
Sajnálni fogom, ha megválok tőle :)
Hibalista
- - hátsó sárvédőívek korróziója 10 éves korában (típushiba), javítás: 60.000,- + fényezés - - generátor, mely vásárláskor már keveset töltött, bontóból csere 15.000,- anyagárban megállt, bár egy akksi ráment, mire kiadta magát - - kipufogó cseréje, gyári volt még rajt, ami jelentősen korrodált volt, nem mellesleg lyukas. Cseréltem egy kipufogócsőre új csonkkal, szereléssel: 30e - - bo. első lengéscsillapító, javítás: komplett, állítható futómű szett Németországból behozva 60.000,- anyagköltség + szerelés - - egyebekben csak kopó alkatrészek cseréje szervizkönyv szerinti időközönként. Teljesen elfogadható árakon beszerezhető minden, KIVÉVE KAROSSZÉRIA!!! Bontóból is horribilis áron adnak mindent! - - kormánybőrözést még ide sorolnám, közeli településen profi szakember 10.000-ért megoldotta - - jelenleg a tetőkárpit engedte el magát, a hátul ülőt zavarja
Ide hordtam szervizbe
Vezérműszíjcsere, karosszériamunka, fényezés ismerős munkája. A többit megoldom saját kezűleg!
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 148000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 75000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 2107 1500 | Következő autója? | Mazda 6 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
