Sportos megbízhatóság - érzelmekre hat
Szöveges ítélet
3 éve használom teljes megelégedettségben, 50 e Km-el a hátam mögött úgy érzem objektíven, de nem érzelmektől mentesen tudok véleményt formálni róla. :-)
Akik nem szeretnek sokat olvasni, azoknak egy gyors konklúzió: Sportos vezetési élmény, elnyűhetetlen megbízhatóságba ágyazva.
Mielőtt megvettem igyekeztem utánnajárni, és bár akkor még nem ismertem a népitélet fórumait, igyekeztem szubjektív véleményeket is begyűjteni a márkáról és tipusról. Akinkek volt mindenki szerette, és joggal. Olyan felszereltségge és teljesítménnye, ami ennek a modelnek volt (115LE, klíma, abs, 2x légzsák, full elektromos ablak 4x + elekt tükrök) a hasonló évjáratú autóknál szinte csak a nagy bálna autóknak volt vagy a nagyon újaknak akkoriban, és mindezt nagyon kedvező áron nyujtotta. Sokáig nem is értettem és gyanakodtam hogy biztos van valami hátülütője hogy ennyivel olcsóbb, mint a többi ami szóbajött. Szerencsére semmi ilyesmi, és érdekes módon a vétele óta alig veszít az értékéből.
Amit szeretek benne - belső:
Mély üléspozíció, a műszerfal és középkonzol tetszetős, nem modernkedős, (hozzátezsem, hogy a 3 és 4 üléses modelleké nem igazán tetszik), nagyon jó minőségű anyagok mindenhol, kényelmes a kartámasz, nagyon ergonómikus és kézreeső minden.
Amit nem szeretek - belső:
Ilyne igazán nincs, legfeljebb egy ha már nagyon fanyalogni akarok: Az ülésnek lehetne jobb oldaltartása és kicsit keményebb, de jóval belül van a tűréshatáron.
Ami szerethető benne - külső, motor, vezetési élmény:
A megjelenését imádom, még három év után is szivesen legeltetem rajta a szemem, olyan mint egy öltönyös szamuráj. :-)
És itt jön az amit akár végig nagybetűvel irhatnék: Máig vigyorra húzódik a szám mikor odalépek neki és 3 e. fölött elkezd húzni mint egy megvadult expressz vonat és olyan egyeneltesen pörög és gyorsul egész a piros mezőig, mintha sose akarna kifogyni a szuszból. Ez leírhatatlan és soha nem is reméltem, hogy ezt megélhetem egy versenygépen kívül. Ezt ki kell próbálni. :-) A kanyarokat úgy veszi a széles kaszni, a mély súlypont és az iszonyat jó felfüggesztés miatt, mintha a legközelebbi rokonait a villamosok között kellene keresni. Pontosan jól kormányozható, nincs agyonszervózva.
Ami nem szerethető - külső, motor stb:
Egyetlen dolog, hogy a gyári fékek elég puhák és gyengének tünnek a teljesítményhez képest, de még messze áll a balesetveszélyességtől.
Összeségében bátran ajánlom mindenkinek, de főleg azoknak akik szeretnek sportosan vezetni és érétkelik a japán tecnika megbízhatóságát. :-)
Hibalista
- A gyári szervízintervallumoknál jelölteken (vezerműszíj, gyertyák, szűrők, olajok) kívül mindössze egy belső izzócsere. :-) Új korátol kezdve rendszeresen szervizelve, ezt úgy hállálja meg, hogy soha (nem csak szófordulat) nem hagyott cserben. Sportosan vezetem, amit úgy érzem szeret a motor, de nem széthajtósan. Tényleg csak jókat mondhatok.
Ide hordtam szervizbe
Debrecenben magánszerelő, erős márkaszervízes múlttal. Abszolult korrekt, nem mindent ész nélkül cserélő. Gyorsan dolgozik, sose maradtam még napokra kocsi nélkül.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 110000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |
