Sportos családi fenevad
Szöveges ítélet
Az első "igazi autóm". A családban volt egy ilyen honda civic és annak az autónak győztek meg először a tulajdonságai. Jó teljesítmény, mégjobb futómű, gazdag felszereltség. Az autó 1.6-os VTEC vezérlésű 126 lovas motorral szerelt, ami sztem utcai közlekedésre az átlagembernek igencsak elég. Ha nagyon sportosan szeretnénk vele közlekedni -akkor igaz- pörgetni kell. 3000-res fordulattól kezd el igazából élni és egyenletesen növekszik a lovak száma a fordulatszámmal arányosan egészen 4700-4800-as fordulatszámig aholis vált a VTEC és még rátesz egy lapáttal. 6500-as fordulatán pedig leszabályoz, de nincs is értelme addig forgatni, érdemes elváltani 6000-es fordulatnál. Itt meg kell jegyeznem, hogy én többnyire 4000-es fordulat felett használom az autót és ebben a tartományban bizony csipegeti az olajat. 8 ezer kilóméterenként cserélem az olajat és e km teljesítmény alatt 7 dl és 1 liter között eszeget meg belőle. Véleményem szerint az eggyik leggyönyörűbb autó amit valaha gyártottak átlag emberek számára. Igaz ez nem a honda érdeme, ugyanis engem az 5 ajtós karosszéria szolgál ami ugyebár angliában készült rover konszern alapján. 2,5 év alatt ami elromlott és cserélni kellett: a kilincs ki volt szakadva az ajtóból amikor vettem, bontóból használt került a helyére 7 ezer forintért. Egy féltengelycsukló szorult cserére amit simán betudok a vezetési stílusomnak, utángyártottra cseréltem 15000 Ft. 148 ezer kilóméternél pedig a lambdaszonda adta meg magát. Cseréje 30 ezer forintba fájt de gyári került bele ennyi pénzért. A fogyasztás nem kevés de nagyon soknak sem mondanám. A legkevesebb 7.6 liter lett javarészt városon kívül 80-100 km/h tempó mellett egy kevés klíma használata mellett. A legtöbb 12 liter, télen, kizárólag városban és igen agresszív használat mellett. Hosszabb autópályás szakaszokon 130-140 km/h-val teli autóval 8,5 liter.
A váltója a legjobb amivel valaha autóban találkoztam, rendkívül könnyen és pontosan kapcsolható. A szervókormány is a legjobbak közül való, a fékbe viszont bele lehet kötni. Lehetne erőssebb egy kicsit és a nyomáspontja is lehetne pontosabb. A futómű hihetetlenül jó volt anno, mikor megvettem, kicsit sportos, feszes de nagyon jó visszajelzést adott az útviszonyokról és abszolút támogatta a gyors kanyarváltásaimat. Ez mára már változott, a gátlók rosszul csillapítanak és a rugók is puhultak. Mondjuk ez nem biztos, hogy óriási probléma egy 12 éves autónál, főleg ilyen agresszív igénybevétel mellett. A közeljövőben tervezem a komplett rugó, lengéscsillapító szettet, valami állítható sport változatra.
Összességében nagyon megvagyok elégedve az autóval, egyáltalán nem bántam meg a választásomat, sőt!
Hibalista
- féltengelycsukló 15000 Ft, lambda szonda 30000 Ft, ajtó kilincs 7000 Ft
Ide hordtam szervizbe
Itthon szervízeltük autószerelő cimborámmal.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 129000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 27000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Honda Accord |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
