Sportautó dízelfüsttel és kombikarosszériával álcázva
Szöveges ítélet
Használtan vettem az autót, bár kinézetre majdnem újnak is elment volna. (Ami azt illeti, még most is.) Korábban volt már egy 3 ajtós VTI is a családban, formailag ugyanazt a sportosságot sugallja a kombi is. A bivalyerős dízelmotorral álom előzni, nagy tempónál is halk, ami az autó egészéről is elmondható. A futóműnek nincs párja, kanyargós úton elég gyakran okoz meglepetést a többi autósnak, egy szolíd kis kombitól nem ezt várják. Csak leheletnyit alulkormányozott, de nem kell sokat erőlködni azért sem, hogy a fara táncba kezdjen. Kanyargós úton simán megy kilinccsel előre is. A menetdinamikáról csak annyit, hogy a dízelmotortól ez még igazi honda, úgy is viselkedik. Ha nyomom a gázt, akkor nem gondolkodik, csak megy, és nem akar kifogyni az erőből. 2000-től bivaly erős, és 5000-ig tombol. Elég sokat használom, többnyire országúton, többnyire 130km/h felett, és a 6-7 l/100 km-es fogyasztását egyenesen imádom. Az 5 l-t fogyasztó dízelmotorok csak legendák, kezdd el hajtani, és mindnek megjön az étvágya. Az extralistán gyakorlatilag minden van, amit mi földi halandók elvárhatunk egy autótól. A kedvencem viszont a csomagtartója. Azt egyszerűen nem lehet telerakni. Kalaptartó ki, térelválasztó háló be, és lehet pakolni. Az ülés ledöntése gyakorlatilag felesleges, hacsak nem valaki teherautónak akarja használni. A szervízköltségekre, alkatrészárakra nem lehet panasz, japán alkatrészekkel lett mindeddig javítva, megfizethető áron.
Hogy azért mondjak valami negatívumot is, meg kell hagyni a sportosságnak is van ára. Annyira alacsony a hasmagassága, hogy állandóan vigyázni kell, nehogy felüljön valahol. A gyári 185/65R14-es kerekek helyett 195/60R15-össel vettem, ezzel kb. 1 cm-vel magasabb, így kevésbé problémás, csak kanyarban egy kicsit billegősebb. Azért az átlag magyar autóst még így is állva hagyja a kanyargósabb utakon. A következő garnitúra viszont /55-ös lesz, vállalom a kockázatot.
Hibalista
- 180000-nél 4 féktárcsa csere, 200000-nél kuplung, bár ezeket ennyi km-rel nem nevezném váratlannak. Ezen kívül csak kötelező szervíz.
Ide hordtam szervizbe
szigorúan otthon és fanatikus hondás haveroknál
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 158000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Swift GLS 1,0 | Következő autója? | Honda Accord Tourer 2,2 iCTDi |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
