Skizofren Cilike
Szöveges ítélet
Emlekszem regen, mikor mentem haza a gyalog a gimibol, mindig megbamultam a Honda-szalon kirakatat, oda-odakacsintva egy piros, haromajtos verdanak. Teltek-multak az evek, es vegre eljott az en idom, VTI-tulaj lettem. Nem egyszeru talalni egy jot a sok leutott peldany kozott, de ha megvan, elfelejtesz minden idegeskedest.
A VTI-rol itt mar majdnem mindent leirtak, VTEC-valtas, miegymas, ha szeretsz vezetni, tenyleg ez a Te AUTOD.
Dizajnra a kulseje meg csak-csak, de belul aztan hajjaj…Csakhogy ez engem nemigazan erdekel:)
Nem vagyok kimondottan utcai harcos, mar kinottem belole, inkabb versenypalyan kuldtem kemenyen, ha volt ra penzem. Igy erzi meg igazan az ember a VTI kettosseget. Ha csak siman, kozlekedesi eszkozkent hasznalod, semmi kulonos, megy, (viszonylag) keveset eszik, halad. Ami feltuno, az a magas fordulatszam. Autopalyan otosben 140-nel kb 4600-4700-at forog (fogyasztas ilyenkor 8-8.5), ami foleg az elozo dizel kocsim utan kisse fura volt. Aztan hozzaszoksz. Pedig hangos, meg a szel is behallatszik, meg az ajtok csukodasa kozelrol sem Lexus-filing, de valahogy megis megszereted.
Aztan kimesz a versenypalyara.
Es elobujik a masik en, a soforbol es az autobol is. Nagyon jol huz meg harmasban is, negyes meg elmegy, otodikben mar nem annyira gyorsul, de otost ugyis ritkan kell kapcsolni.
Eszmeletlen jol lehet kontrollalni csuszas kozben, gazra orrtolas, gazelvetelre segg indul, kozepes gazzal meg negy kerekkel sodrodas, sosem lehet megunni.
A futomu is rendben van, persze lehetne kemenyebb, de eleg jol tartja iven a gepet. Elvezetes vezetni a VTI-t, egy kis gond gond a fekekkel azert van. Egyszeruen a gyari fekek nem az autohoz vannak meretezve. A tarcsak hamar elmelegednek, elkezdenek fekezeskor utni, illetve a betet fustol es esetleg kigyullad, ha nincs eleg a menetszel. En vagott Brembo tarcsaval es Ferodo DS sportbetettel + 5.1-es fekfolyadekkal probaltam megoldani a gondot. A fekhatas igy kb a gyari, csak nem melegszik el, nem ut a tarcsa, es nincs "eges" a palya kijaratanal:)
Erosebb fekhatashoz mar nagyobb tarcsa kell es mas feknyereg (pl Integra), aki hosszabb tavra tervez, mindekeppen a nagyobb tarcsa mellett dontson.
Ami nagyon nem tetszett, az a kormanyattetel, 3,5-et fordul utkozestol utkozesig, ez a VTI egyetlen hibaja szerintem, es sajnos nem is talaltam semmi modot a kormanyattetel csokkentesere.
Ulest sokan fitymaljak, annyira azert nem rossz, egyszer sem akartam kiesni belole, es nekem kenyelmes is volt (190 cm).
A gondom igazabol (a fuggosegen kivul) csak az volt vele, hogy minel tobbet vezettem, annal inkabb osszeallt bennem a kep, hogy meg mit kene benne kicserelni, igy a vegere mar eleg horribilis osszeg lett volna a feltupirozas.
- jofajta allithato futomu+allithato stabik
- nagy fekek
- igazi kagyloules
- kormanyattetel ( sajnos nem lehetseges)
Aztan kozbeszolt az elet, tortent egy durva baleset az elottem halado verdaval, es rajottem, hogy nem kell ez nekem, es ket heten belul eladtam a Hondam.
Aztan heteken belul rajottem, hogy ez egy nagyon x@r dontes volt :) Kiut --->lasd:jelenlegi verda
Tipushibak:
- kormanyattetel tul nagy
- alulmeretezett fek
- elso ules lotyog, cserevel vagy ganyolassal javithato. Mi szetszedtuk, kicsit hegesztgettunk rajta, csapagygolyok+gorgok vissza, es mintha uj lenne.
- hatso feknyereg bedoglik, a kezifek miatt neha szorul - felujitas, rossz esetben uj - ara horror.
- futomu kopog - kutyacsontok elol-hatul, hatso stabilizator gumiagy
- biztonsagiov nehezen huzodik vissza
- lampak nem vilagitanak tul jol
- valtokar kicsit lotyog - no problem, vezetes kozben eszre sem veszi az ember
Infok:
Sebessegek:
1.fokozat 65 km/h, 2. 100, 3. 140, 4. 190, 5. sik uton 226, nagy lefeleben megvolt a kb.245, a leszabalyozas otosben:) (ora 230-ig van skalazva)
0-100-ra legjobb idom 7.1 sec - ures tankkal, de maig sem ertem hogy sikerult :) (7.7-8-sec kozott meg csukott szemmel is:))
Fogyasztas:
atlag 8.3
140-nel 8-8.5, 160-nal 9-10, varosban labfuggo 7-9, VTI-kent hasznalva 10-12
Minimum fogyasztasom 7,8, felesegeme 5,7 (!!!) :)
Olajfogyasztas egyaltalan nem volt, jofajta 10W-40 (Helix Plus) 8-10ezer km-enkent.
Hibalista
- Indexizzo:)
- Kutyacsontok elol-hatul (bp-i volt az elozo tulaj)
- Anyosules csuszkaja
-
Ide hordtam szervizbe
Honda Gyor
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Honda Amian Koln
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 103000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 27000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Focus TDDI 3d | Következő autója? | Civic Type-R |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
