Olasz piacos kombi féleség
Szöveges ítélet
1.4-es 16 szelepes 90LE olasz piacos kombi féleség,
5 sebességes kézi váltóval.
14-es vasfelnin, olcsó a gumi, könnyű a felni.
Ritkán kell hozzányúlni, a kopó alkatrész olcsó, minden más horror. Sok a bomtott alkatrész, de kétséges a minőségük. Ha valami elromlik akkor nem érdemes bontottat venni az is rossz lesz.
Ez az első Angliában, a rover gyárban készült típus ráncfelvarrása. Közös platformja van a Rover 400/45-el. Néhány kasztni elem azonos is, és a beltér szinte teljesen.
És az ömlengés:
2012 nyarán került hozzám az autó olaszországból. Rokonom lakik kint és a szomszédja adta el, egy 70 éves idős úr. Egy autónepper ismerős elintézte a papírozást. 900000 foritba került akkor. Jó állapotban volt, de minden elem festve volt, ez betudható az olasz autósok mentalitásának (ha nem fér be a parkolóhelyre, akkor arrébtolja a másik autókat). A 200e-es nagyszervízt megcsináltattam rajta akkor. A meleg tengerpart miatt nem kapott havat soha, így egy alvázvédelmi kúrával megleptem még tél előtt.
Munkához használtam, havi 4-5000 km. Gond nélkül mentem hónapokig, töltöttem bele a benzint, meg kéthavonta olajcsere. Kezdtem megszeretni az autót.
2013 tavaszán befogott a jobb hátsó fék, a munkahenger gumi tömítése elöregedett.
A szervíz szerint a másik oldal sem volt jó, így cserélve lett.
Ekkor keresett fel az Angol Civic Tulajdonosok Klubbja, pontosabban az egyik admin.
Így tagja lettem egy csodálatos közösségnek, és kapcsolatba került több bontóssal és szakival, akik sok segítséget adtak a későbbi ápoláshoz, és karbantartáshoz.
2013 nyara: Az autó továbbra is probléma mentesen üzemelt. kapott menetfényt, mert valamiért 20e km alatt elfogyasztotta a H4-es égőket, márkától és ártól függetlenül. Megtanultam kezeli megfelelően, és a fogyasztásom 6 liter körül állandósult. Nem vezetek spórolósan, és általában sietek. 60/40 város/közút a használata.
2014 tavasza óta kevesebbet használom, mert munkahelyet váltottam. Azóta nyugisabb a tempó.
Nehéz szívvel de lassan eladó sorba kerül. Idősödik, és kevés az a 90 ló benne.
Összefoglalásképp:
Amit az angolok tettek bele, azzal van gond, de sokkal kényelmesebb és szerethetőbb mint egy japán Civic.
Hibalista
- Váratlan: - Befogott a hátsó fékem 210e-nél - Hátsó fékmunkahenger csere 30000/oldal + betétek - 225e-nél Termosztát + hőgomba 5000 összesen - Elengedte a ragasztás a tetőkárpitot valahol 230000-nél, újrakárpitozás 12000 - 240e-nél belém tolatott egy vezetni nem tudó, hátó lökhárító sérült, csere bontottra 15000 - - Tervezett: - 180-nál volt nagyszervíz - 100e forint - vezérlés, összes folyadék, szűrők, gyertyák, fékbetétek, klíma, szepelhézag - 10e km után olajcsere, szűrőcsere 25000/alkalom - 50e km után gyertya 5000/szett - 240e-nél lengőkarok, szilentek 100000
Ide hordtam szervizbe
Honda ZalaegerszegPrecíz és hozzáértő szakemberek, márkaszervíz árban.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Autó Varga AndráshidaRégi ismerős, olcsón gyorsan és jól dolgozik, az apróságokat csináltattam vele.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 175000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Fiesta 1.8D | Következő autója? | vagy Mitsubishi |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |
