A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Civic (1995-2001)

Civic 1.4i Aerodeck 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Neppertől soha?

Szöveges ítélet

Egy Corolla után gondoltam úgy, hogy egy kombira lesz szükségünk, mivel bővül a család és egyébként is sokkal jobban pakolható... Mindenképpen japánt szerettem volna, a Corolla nagyon megbízható volt, leszámítva a rozsdásodást. Megjavíttattam a karosszériát, majd eladtam. Pár hétre autó nélkül maradt a család, de nem akartam elkapkodni. A villanyablak, kp. zár és a klíma volt követelmény az extrákat tekintve, meg hogy maradjunk 600.000 Ft alatt. Megláttam a használtautón egy kép nélkül hirdetett 2001-es Civic Aerodecket, felhívtam, kaptam képeket. Itt-ott meg volt ütve (nem baj, gondoltam, legalább látszik, hogy nem törötten hozták be). Elmentem megnézni. Ki sem volt takarítva, látszott rajt, hogy úgy van, ahogy behozták. Nem tudtam alábújni rendesen, de kívül semmilyen rozsda nem volt rajt. Próbaúton érezhető volt, hogy kell vele foglalkozni, de az órában lévő 160.000 km minden szempontból reálisnak tűnt, ráadásul a motortérben találtam egy feljegyzést egy olajcseréről, 2011-ből 122.000 km-rel. Alkudtam belőle rendesen, 630 helyett elhoztam 535-ért, honosítással, átírással mindennel.
Reménykedtem benne, hogy nem csináltam rossz üzletet. Elvittem egy jó barátom szervízébe. Írt egy listát: Hátsó fékbetétek, féktárcsák, első betétek, kormány gömbfej, bal féltengely, folyadékok, vezérlés, és még pár apróság. A hátsó féknyeregnél megijedtem, cirka 50.000 lett volna, szerencsére javítókészlettel megoldódott (be volt szorulva). Így is belekerült a mutatvány 120.000 Magyar Forintba. Kicseréltem a jobb első fényszórót is, mert repedt volt. Feltöltettem a klímát (+három tömítést cseréltek - 16.000). Vettem rá nyári gumikat és alufelnit használtan, gyári Hondát (50.000). Le volt törve a vezetőoldali belső kilincs. Hívtam bontókat, állítólag típushiba, nincs nekik, csak a gyári horror áron. Leszereltem az ajtókárpitot, belülről csavarokkal megfogadtam, a letört alkatrészeket pillanatragasztóval összegyógyítottam. Kívülről semmi nem látszik és azóta is masszívan a helyén van. Azóta csak a hibalistában leírt probléma adódott, amit betudok a német síkosságmentesítésnek. Nyáron kapni fog még egy alváz és üregvédelmet, ezt mindenkinek ajánlom, aki német, vagy osztrák kocsit vesz. Továbbá egy polírozáson is töröm a fejem, de ez csak a maximalizmus.
A rozsda szempontjából még időben voltam, valóban nem ütött át sehol az a fránya korrózió, de bizony már belülről megindult. Aki angol Civicet vesz, minél hamarabb vegye le a hátsó kerékívek gumiborítását, bizony befolyik mögé a víz és megindul a rozsda! Gondolom pont azért tették oda, hogy megvédje a fémet, de pont az ellenkező valósul meg. Az enyémen is megindult, csiszolás fémig, korant, alapozó és alvázvédő. Az első sárvédőket is leszereltem, valamint a műanyag küszöböket. Nem szerettem volna újra, ha egy szerkezetileg és motorikusan nagyon jó autómat elkezdni megenni a rozsda, ezért kissé mániákus lettem! Viszont higyjék el, megéri! A lakatos sokkal drágább és sose lesz már a régi, a hegesztés mentén hamar újra elindul... Szóval az első sárvédők is belülről csiszolás fémig, korant, alapozó, alvázvédő.
Az autó egyébként rendben van. Az úttartása kiváló, nagyobb sebességgel is be lehet vállalni kanyarokat. A motor nem túl erős, mint minden japánt pörgetni kell és akkor sem egy erőgép, igaz, nem is versenyzésre vettem. Azért ha apuka néha odalép neki, lehet élvezkedni kicsit. Fogyasztásától sem hasaltam el, télen városban (igaz, sok-sok rövid úttal) volt hogy karcolta a 10 litert. Nyáron, hosszútávon 6 literrel beéri. Kormányzás, fék, váltó kiváló. Külseje és belseje is szerintem esztétikus, az enyém fekete, az új alufelnikkel és a króm elemekkel kifejezetten jól néz ki.
Ja! Beázott a csomagtartó. Jobban mondva nagy eső után víz állt a pótkeréknél. Lebontottam a kárpitokat, minden lehetséges helyet próbáltam kizárni. Kínlódtam vele eleget, már majdnem feladtam. Kevés vízről volt szó, hiába öntöttem le, az nem volt elég, hogy lássam a beázás helyét. Végül meglett, hogy rohadjon meg. A tetősínnél folyt be valahogy és a kárpitok mögött szépen lefolyt a legmélyebb pontra, a pótkerékhez. Leszedtem a tetősínt és tömítettem, megoldotta!
Összességében jó kocsi, szeretem. Sajnos az enyémet elhanyagolták az utóbbi pár évben, ezért kellett rá költenem, de jó áron vettem, sok-sok extrával, olyanokkal,melyekről kis hazánkban forgalomba helyezett társai nem is álmodtak akkoriban (bőr kormány, bőr váltó, fautánzat berakás helyett karbon, színre fújt tükrök és kilincsek, klíma, kp.zár, két el. ablak) és a föbb elemei (motor, váltó) kiválóak. Ha a vételárhoz hozzáadom, amit ráköltöttem és a beázás miatti bosszúságot nem számolom, még mindig nem vagyok ott árban, mintha vettem volna egy jó állapotú 2001-est 7-800 ezresért. Ráadásul arra is költettem volna egy 50-est (vezérlés, olajak szűrők). Szóval lehet neppertől venni autót, csak alaposan meg kell nézni, szemérmetlenül kell alkudni és szükség van némi szerencsére is.
Még nem mentem vele túl sokat, remélem sok tízezer kilóméter után is meghálálja a kicsike, hogy rendbe tettem. Majd írok!

Hibalista

- Egy elrohadt bilincs miatt levált az egyik hűtővíz cső, elfolyt az összes víz, szerencsére télen történt és hamar észrevettem, mivel semmit nem fűtött. Nagyobb baj is lehetett volna belőle, de nem az autó hibája, inkább a német útszóró sóé.

Ide hordtam szervizbe

Kis magánszervíz

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2001
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 160000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Corolla Sedan Következő autója? Toyota Camry
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Civic 1995 (1996 - 2001)

További ítéletek (305 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)