Nem hármasgolf, de nem is baj
Szöveges ítélet
Az úgy kezdődött, hogy le akartam cserélni a trabit. Mivel német párti vagyok, ezért egy 6N-es Polo-t, de inkább egy "hármasgolfot" szerettem volna venni. Azonban rá kellett döbbennem, hogy az a 60 vagy 75 ló (ragaszkodnom kellett 1,6l alatti autóhoz) igen karcsú. Egyetlen alternatíva a Civic lehetett.
Persze megnéztem az adatokat: 1,5, 114 LE=ez kell nekem.
A második autót megvettem amit megnéztem (sajnos beleszerettem). Felszereltsége még több is mint amire vágytam: főleg ami a tetőablakot illeti, bár ezt később megszerettem, ráadásul 9 év után is hibátlanul műkszik, nyoma sincs ázásnak.
Mivel eleve nem megyek sokat autóval így nem nagyon zavart a 150e km, de nem is lehet érezni rajta. Vétel után kicseréltettem a kötekező dolgokat. Hát itt volt megdobbenés, 40e-ként kéne cserélni, az előző tulaj 60-at rakott bele egy gyertyaszettel. Hát mit ne mondjak azóta finomabban jár. A motort nagyon kellett szoknom, nyomaték nulla (emelkedőn egyet vissza), viszont ha pörgetjük akkor megindul ahogy kell. Pár ezer km után miután kiismeri az ember, már természetesnek tűnik. Persze gyakran nincs tojás a pedál alatt, azonban klímával sem fogyaszotott 8 lityónál többet, a mimum 6,5 volt (econo lámpa ilyenkor szinte állandóan világít). Előzésnél minimum kettőt kell viszaváltani, de volt már ötből kettő is. Kaszni rendben, azt leszámítva, hogy kapott már előlről és hátulról is egy kicsit, szerencsére apró koccanás szinten.
Először kicsit idegennek hatott az autó, de mára teljesen megkedveltem.
Csak apró hibák, kis bosszúságok jelentkeztek (izzócserék, egy-két dolgot olajozni kellett (ajtó, kuplingbowden), stb), melyek könnyen orvosolhatóak voltak. Belső tere 9év után is jóállapotú, a vezető ülásen csak két kis lyuk van (kikopott). Háromajtós révén a csomi kicsit szűkos, de könnyen dönthetőek a hátsó osztott támlák, persze fejtámlák nélkül, amit aműgyis érdemes otthon tartani a kilátás miatt (90%-ban egyedül vagy ketten ülünk az autóban, így nem hiányzik). Az egész japánosan szürke, de megszoktam/elfogadtam (rosszabbat vártam, manapság a németek is szörnyűbbet csinálnak -lásd Touran), bár azért elcserélném egy fekete szettre. Apropó műszerfal. Első szürkületkor káromkodtam egyet, hogy rossz a műszerfalvilágítás, de este megnyugodtam, fényérzékelős, a mai napig megdöbbent és elismerően gondolok rá. Annyit még, hogy a tartalék benyó lámpa nem jó, de analóg óra lévén nem érzem hiányát. 150e km és 9 év után is kifogástalan a kormánya, azonban a váltógomb már kezdett taknyosodni, igy azt lecseréltem.
Annyira megszerettem, hogy már tervezgetem a szolíd átalakítását is.
Összeségében egy kényelmes, 3ajtóshoz képest tágas, és teljesítményéhez képest alacsony fogyasztású megbízható autó.
Más most nem jut eszembe, azaz mégis, csak ajánlani tudom.
Azért még mindig vágyok egy hármasgolfra, de egyre inkább csak formája miatt.
Hibalista
- Jobb első gömbcsukló, bal stabilizátor inga. (10500)
- Tárcsafék rázott/ütött: betét+ tárcsa (14000)
- Bal oldali kilincs, parkolóban javítható volt.
-
Ide hordtam szervizbe
Volt munkahelyem
Mivel volt kollégák szerintem nem kell magyaráznom az elégedettséget.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Amit tudok magam megcsinálok
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 149000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 1,1 u | Következő autója? | Opel Corsa 1,2 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
