Nem gyorsulunk egyet!?
Szöveges ítélet
Mikor összetört a Golfom (belém jött egy idióta nő...), kb. három hónapig nem volt kocsim. Imádok vezetni, de nem volt mit. Szóval otthon ültem és csak autóversenyes játékokat tudtam nyomatni. A "Need for Speed Undergroud 2" -ben, imádtam a Civic -et: brutál a hangja, könnyű vezetni, jól teljesít gyorsulásnál és kanyarokban is... és jól is néz ki. Annyira megtetszett, hogy elhatároztam élõben is kipróbálom. Biztos ami biztos, kicsit utána néztem a neten is (TcNépitélet), nehogymár egy PC-játék miatt megszívjam, de úgy nézett ki jöhet a verda. Szóval vettem egyet, persze kereskedésből használtan: 1998-as, 1690000ft, klíma+ 4 e.ablak+ távirányítós k.zár+ gyári alufelni. Kérnem sem kellett és a kereskedő azonnal hozta a rétegvastagság vizsgálót. Vezetett szervízkönyves, törésmentes autót találtam. Rögtön el is hoztam.
NOS, a játék készítői kicsit sem túloztak...
A kapcsolók többnyire kézre esnek és kis, pontos kattanásokkal jelzik, hogy "sikerült a kívánt művelet". A 4-ajtósban hátul meglepően sok hely(lábtér) van. Én pl.: 100Kg(180cm) körül vagyok, és nagyon kényelmesen elférek magam mögott. Persze ez is csak papíron 5 személyes, valójában 4 (szerintem). Az ablakemelők hangosak. Az ülés nem egy bőrfotel, de 2-3 órát(folyamatosan) ki lehet bírni benne minden gond nélkül. A motor is hangosabb az átlagnál, de ez kicsit sem zavaró, sőt élvezet hallgatni, -a hangja valahogy erőt sugároz, de erről később. :-)
Rossz minőségű úton a futómű pattog és dobál. A kaszni könnyű, vékonynak tűnik, nem kelti egy négy kerekű betonkocka érzését.
Ezt az autót nem a kényelméért és nem a szépségéért szeretjük(bár nekem tetszik).Szokatlanul keményre hangolt futómű. Feszes kuplung. Gyári(!) toronymerevítő. 9500-ig skálázott fordulatszámmérő. -kezd gyanús lenni a dolog nem? Még nem is említettem a rövid úton járó, gyorsan és pontosan kapcsolható sebességvátót. A futóműről már volt szó: minden egyes kanyar után bánom, hogy nem mentem bele egy kicsit gyorsabban! -nem himbálózik, nincs olyan érzésed mintha felborulna, egyszerűen csak gyorsan veszi be a kanyart és kész.
Ez a kocsi annak való, aki imádja a gyorsaságot, a kanyargós szerpentineket, a gyorsulási versenyeket és aki legszivesebben korsóból inná az adrenalint. Azért ne felejtsük el, hogy ez egy kis köbcentis (1.6-os) szívó motor. Ez azt jelenti, hogy alacsony fordulaton nyomatékszegény. Magyarul: ha ötödikben 60Km/h-nál lepadlózom, nem történik semmi. Viszont cserében nem eszi le a fejemről a maradék hajat.
Nagy teljesítményt három féle képpen lehet "csinálni":
1.Nagy köbcentis motor, óriási nyers erővel (pl.Dodge Charger): Állítólag nagy élmény csak brutális étvágya van.
2.Turbó(vagy egyéb) feltöltés (pl.Lanchia Delta HF Turbo): a hengerekbe sűrített levegő és több üzemanyag kerül, így a teljesítmény egy nagyobb motoréval ér fel. Ezt már próbáltam, nagyon király és mindenkinek ajánlom. Kár, hogy ez is sokat fogyaszt.
3.Magas fordulatszám -nagyon pörgős motor(Pl.Honda VTI, de így muködnek az F1-es kocsik is): ezek csak bizonyos fordulatszám felett kezdenek el húzni, Viszont ha nem hajtod ki a belét, akkor nem is fogyaszt sokat. Olyan a hangja mint valami verseny motornak. -megőrülsz mikor meghallod! ...és a mai benzinárak mellett egyedül ez éri meg annak, aki minden nap használni akarja és nem milliomos...
Aki nem szeret sebességet váltani, az felejtse el, vegyen inkább egy 3L-es PDabcdTDI-t. Ezt az autót pörgetni kell, ha azt akarod, hogy menjen. (ha 8000-nél ügyesen váltasz, nem megy 6000-alá a fordulat)
Erre tervezték. "Ő" is szereti, hallani a motor zúgásán, érezni az autó viselkedésén és a saját (lúd)bőrödön. Hány autóban van 1.6-os szívómotor 160Le-vel? -őrült japánok...
Azt hinné az ember, hogy ez egy végletekig kiélezett szerkezet és nem húzza sokáig, de ez tévedés. Sőt: erős, strapabíró anyagokat használtak a fejlesztők, így ha nem sajnáljuk tőle a jóminőségű olajat (pl.:5W-40), agyon sem lehet ütni.
Spóroljunk a naftával:
Először is tisztázzuk, hogy a most következő pár sort nem szívesen írom le!
Állítólag ha tojást raksz a gázpedál alá 7,5-bol el lehet vele járni, ez igaz is már kipróbáltam. Ilyenkor Városban 2000-nél válts el, autópályán ne engedd 140-fölé! Így érezheti magát egy rövid pórázra kötött kutya is. Szégyen-gyalázat így használni ezt a kocsit, valójában nem ismerek olyan embert akinek ez huzamosabb ideig sikerült volna, ugyanis ez az autó igényli, hogy nyomják neki.
És most használjuk arra amire tervezték:
Képzeljétek el a szitut, mikor a piros lámpánál, mellétek áll valami droid aki fel akar vágni a nője előtt, az aputól kapott zsír új kétezres Audival (de 2.5 –ig minden gyári szívó jöhet)! Csak azt látja, hogy a Civic-re 1.6 -van írva és goze sincsen mi az a VTI.
Kuplung be, vátó egyesbe. 5000-res fordulaton tartod a motort, majd határozott mozdulattal(de azért érzéssel) leveszed a lábadat a kuplungról. Megvárod, hogy megtapadjon a gumi (ezt a csikorgó hang megszűnése jelzi :-) ), aztán padlógáz! A motor nyomatékgörbéje egyenletesen emelkedik, tehát a fordulatszám növekedésével egyre nagyobb erővel gyorsul a kocsi. Eddig semmi szokatlan, de: 6000rpm-nél, mikor más kocsiból már kezdene kiesni a motor, hirtelen vadállatiasan érces hang üvölt fel és nagyon durván megindul a szekér (átváltott a vezérlés). Kicsit belepörgeted a pirosba, majd gyorsan és pontosan váltasz kettesbe (ezzel a váltóval nem nehéz). A fordulat esni kezd, de gázadásra valamivel 6000 fölött megál, kis nyiffanás a kerekek felől és a fordulat újra emelkedik. Kicsit erősebben kell tartani a kormányt, nehogy kicsavarja a kezedből! Hideg fut föl a gerinceden, és izzadtság csepp gördül le a homlokodon. Alig várod a 8000-ret, hogy a másodperc tört része alatt kapcsolhass magasabb fokozatba és megint végig nézhesd, ahogy a 6-ostól katapultál a fordulatszámmérő mutatója. Élvezed a hangját és ahogy az ülésbe présel. Észre sem veszed, hogy már rég vissza előzted a másik kocsit, a kölyök meg értetlenül nézett belőle és azon tűnődött, hogy hol rontotta el a váltást, vagy ha kitette volna a nőjét akkor könnyebb lenne a kocsija... -Nem rontott el semmit. Egyszerűen csak nagyoncsúnyán elverte egy ezerhatos.
Kb. 180Km/h -nál eszedbe jut, hogy "csaknem kéne ennyivel menni városban". Lassítasz 50-re és már van időd a csajodra nézni: Az anyós ülésen ül, sápadtan remeg az izgalomtól és még mindig a "majrévasat" szorongatja. Már azon gondolkodsz, hogy hogyan lehetne kidumálni magad, de akkor odafordul hozzád és elmosolyodik...
Ez is azok közé a kocsik közé tartozik, amiknél elvileg fizikai akadálya nincsen, hogy levedd a lábadat a gázról, de mégsem tudod megtenni. Azok közé tartozik, amikre vagy féltékeny lesz a barátnőd, vagy beleszeret.
Most jönne az a duma, hogy jobb mint a szex, de ez nem igaz.
...én előjátéknak ajánlanám...:-)
Hibalista
- termosztát 4000ft
- klíma töltés 16000ft
- kipufogó dob -heggesztés 3000ft
- féktárcsa szabályzás(elől) + új fékbetétek 28000ft
Ide hordtam szervizbe
Mikor hova...
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 100000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 17000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Golf3 | Következő autója? | Honda Integra TypeR |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
