A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Civic (1995-2001)

Civic 1,6 VTI 

Az ítélet értékelése
2,0(1 db)

Nem gyorsulunk egyet!?

Szöveges ítélet

Mikor összetört a Golfom (belém jött egy idióta nő...), kb. három hónapig nem volt kocsim. Imádok vezetni, de nem volt mit. Szóval otthon ültem és csak autóversenyes játékokat tudtam nyomatni. A "Need for Speed Undergroud 2" -ben, imádtam a Civic -et: brutál a hangja, könnyű vezetni, jól teljesít gyorsulásnál és kanyarokban is... és jól is néz ki. Annyira megtetszett, hogy elhatároztam élõben is kipróbálom. Biztos ami biztos, kicsit utána néztem a neten is (TcNépitélet), nehogymár egy PC-játék miatt megszívjam, de úgy nézett ki jöhet a verda. Szóval vettem egyet, persze kereskedésből használtan: 1998-as, 1690000ft, klíma+ 4 e.ablak+ távirányítós k.zár+ gyári alufelni. Kérnem sem kellett és a kereskedő azonnal hozta a rétegvastagság vizsgálót. Vezetett szervízkönyves, törésmentes autót találtam. Rögtön el is hoztam.

NOS, a játék készítői kicsit sem túloztak...

A kapcsolók többnyire kézre esnek és kis, pontos kattanásokkal jelzik, hogy "sikerült a kívánt művelet". A 4-ajtósban hátul meglepően sok hely(lábtér) van. Én pl.: 100Kg(180cm) körül vagyok, és nagyon kényelmesen elférek magam mögott. Persze ez is csak papíron 5 személyes, valójában 4 (szerintem). Az ablakemelők hangosak. Az ülés nem egy bőrfotel, de 2-3 órát(folyamatosan) ki lehet bírni benne minden gond nélkül. A motor is hangosabb az átlagnál, de ez kicsit sem zavaró, sőt élvezet hallgatni, -a hangja valahogy erőt sugároz, de erről később. :-)
Rossz minőségű úton a futómű pattog és dobál. A kaszni könnyű, vékonynak tűnik, nem kelti egy négy kerekű betonkocka érzését.

Ezt az autót nem a kényelméért és nem a szépségéért szeretjük(bár nekem tetszik).Szokatlanul keményre hangolt futómű. Feszes kuplung. Gyári(!) toronymerevítő. 9500-ig skálázott fordulatszámmérő. -kezd gyanús lenni a dolog nem? Még nem is említettem a rövid úton járó, gyorsan és pontosan kapcsolható sebességvátót. A futóműről már volt szó: minden egyes kanyar után bánom, hogy nem mentem bele egy kicsit gyorsabban! -nem himbálózik, nincs olyan érzésed mintha felborulna, egyszerűen csak gyorsan veszi be a kanyart és kész.
Ez a kocsi annak való, aki imádja a gyorsaságot, a kanyargós szerpentineket, a gyorsulási versenyeket és aki legszivesebben korsóból inná az adrenalint. Azért ne felejtsük el, hogy ez egy kis köbcentis (1.6-os) szívó motor. Ez azt jelenti, hogy alacsony fordulaton nyomatékszegény. Magyarul: ha ötödikben 60Km/h-nál lepadlózom, nem történik semmi. Viszont cserében nem eszi le a fejemről a maradék hajat.

Nagy teljesítményt három féle képpen lehet "csinálni":
1.Nagy köbcentis motor, óriási nyers erővel (pl.Dodge Charger): Állítólag nagy élmény csak brutális étvágya van.
2.Turbó(vagy egyéb) feltöltés (pl.Lanchia Delta HF Turbo): a hengerekbe sűrített levegő és több üzemanyag kerül, így a teljesítmény egy nagyobb motoréval ér fel. Ezt már próbáltam, nagyon király és mindenkinek ajánlom. Kár, hogy ez is sokat fogyaszt.
3.Magas fordulatszám -nagyon pörgős motor(Pl.Honda VTI, de így muködnek az F1-es kocsik is): ezek csak bizonyos fordulatszám felett kezdenek el húzni, Viszont ha nem hajtod ki a belét, akkor nem is fogyaszt sokat. Olyan a hangja mint valami verseny motornak. -megőrülsz mikor meghallod! ...és a mai benzinárak mellett egyedül ez éri meg annak, aki minden nap használni akarja és nem milliomos...

Aki nem szeret sebességet váltani, az felejtse el, vegyen inkább egy 3L-es PDabcdTDI-t. Ezt az autót pörgetni kell, ha azt akarod, hogy menjen. (ha 8000-nél ügyesen váltasz, nem megy 6000-alá a fordulat)
Erre tervezték. "Ő" is szereti, hallani a motor zúgásán, érezni az autó viselkedésén és a saját (lúd)bőrödön. Hány autóban van 1.6-os szívómotor 160Le-vel? -őrült japánok...
Azt hinné az ember, hogy ez egy végletekig kiélezett szerkezet és nem húzza sokáig, de ez tévedés. Sőt: erős, strapabíró anyagokat használtak a fejlesztők, így ha nem sajnáljuk tőle a jóminőségű olajat (pl.:5W-40), agyon sem lehet ütni.

Spóroljunk a naftával:
Először is tisztázzuk, hogy a most következő pár sort nem szívesen írom le!
Állítólag ha tojást raksz a gázpedál alá 7,5-bol el lehet vele járni, ez igaz is már kipróbáltam. Ilyenkor Városban 2000-nél válts el, autópályán ne engedd 140-fölé! Így érezheti magát egy rövid pórázra kötött kutya is. Szégyen-gyalázat így használni ezt a kocsit, valójában nem ismerek olyan embert akinek ez huzamosabb ideig sikerült volna, ugyanis ez az autó igényli, hogy nyomják neki.

És most használjuk arra amire tervezték:
Képzeljétek el a szitut, mikor a piros lámpánál, mellétek áll valami droid aki fel akar vágni a nője előtt, az aputól kapott zsír új kétezres Audival (de 2.5 –ig minden gyári szívó jöhet)! Csak azt látja, hogy a Civic-re 1.6 -van írva és goze sincsen mi az a VTI.
Kuplung be, vátó egyesbe. 5000-res fordulaton tartod a motort, majd határozott mozdulattal(de azért érzéssel) leveszed a lábadat a kuplungról. Megvárod, hogy megtapadjon a gumi (ezt a csikorgó hang megszűnése jelzi :-) ), aztán padlógáz! A motor nyomatékgörbéje egyenletesen emelkedik, tehát a fordulatszám növekedésével egyre nagyobb erővel gyorsul a kocsi. Eddig semmi szokatlan, de: 6000rpm-nél, mikor más kocsiból már kezdene kiesni a motor, hirtelen vadállatiasan érces hang üvölt fel és nagyon durván megindul a szekér (átváltott a vezérlés). Kicsit belepörgeted a pirosba, majd gyorsan és pontosan váltasz kettesbe (ezzel a váltóval nem nehéz). A fordulat esni kezd, de gázadásra valamivel 6000 fölött megál, kis nyiffanás a kerekek felől és a fordulat újra emelkedik. Kicsit erősebben kell tartani a kormányt, nehogy kicsavarja a kezedből! Hideg fut föl a gerinceden, és izzadtság csepp gördül le a homlokodon. Alig várod a 8000-ret, hogy a másodperc tört része alatt kapcsolhass magasabb fokozatba és megint végig nézhesd, ahogy a 6-ostól katapultál a fordulatszámmérő mutatója. Élvezed a hangját és ahogy az ülésbe présel. Észre sem veszed, hogy már rég vissza előzted a másik kocsit, a kölyök meg értetlenül nézett belőle és azon tűnődött, hogy hol rontotta el a váltást, vagy ha kitette volna a nőjét akkor könnyebb lenne a kocsija... -Nem rontott el semmit. Egyszerűen csak nagyoncsúnyán elverte egy ezerhatos.
Kb. 180Km/h -nál eszedbe jut, hogy "csaknem kéne ennyivel menni városban". Lassítasz 50-re és már van időd a csajodra nézni: Az anyós ülésen ül, sápadtan remeg az izgalomtól és még mindig a "majrévasat" szorongatja. Már azon gondolkodsz, hogy hogyan lehetne kidumálni magad, de akkor odafordul hozzád és elmosolyodik...


Ez is azok közé a kocsik közé tartozik, amiknél elvileg fizikai akadálya nincsen, hogy levedd a lábadat a gázról, de mégsem tudod megtenni. Azok közé tartozik, amikre vagy féltékeny lesz a barátnőd, vagy beleszeret.
Most jönne az a duma, hogy jobb mint a szex, de ez nem igaz.
...én előjátéknak ajánlanám...:-)

Hibalista

- termosztát 4000ft
- klíma töltés 16000ft
- kipufogó dob -heggesztés 3000ft
- féktárcsa szabályzás(elől) + új fékbetétek 28000ft

Ide hordtam szervizbe

Mikor hova...

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 1998
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 100000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 17000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Golf3 Következő autója? Honda Integra TypeR
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Civic 1995 (1996 - 2001)

További ítéletek (305 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)