Nem csak VTi-ből áll a világ.
Szöveges ítélet
Ahogy a címben szerepel, nem csak egy VTi lehet igazi Honda Civic. A kisebb motorral szerelt változatok is ízig-vérig azok, ugyanazon pozitív tulajdonságokkal, csak szerényebb teljesítménnyel. Másfél éve vettem meg, sokadig gazdája vagyok. Féltem, hogy ennyi "kéz" után, ennyi Km-el a motorban, mely alkatrészek fogják megadni magukat. Az eredmény: semmi. Hihetetlen, de még hibajelző lámpa nem égett a műszerfalon. Időnként a tankolj lámpa fel-felvillan, egyébként hála Istennek eseménytelen. Ezt az autót úgy összerakták, hogy még 10+ év után 200.000Km környékén is visszaadja szinte a gyári állapotot. Az autó tömegéhez képest ideálisabb lenne min. 110Le, de korabeli 1.4-es társai elbújhatnak mellette így is minden tekintetben. Ára kiss híjján 1.000.000Ft volt, és azt mondom teljesen megérte.
Egyetlen negatív dolgot tudnék mondani, az pedig a belső tere, műszerfal. Kissé egyszerű, puritán, dehát izlések és pofonok, van akinek nagyon bejön. Minden esetre ne feledjük, hogy a 90-es évek közepén dobták piacra.
Motor: D14A4 90Le, EJ9. Sikerült kifognom egy full felszereltet, légzsák, ABS, centrálzár, elekromos ablakok és tükrök. 1.4-es 6gen Civic-ekben elég ritka a légzsákos, illetve az ilyen felszereltségű.
Hibalista
- Generátor szíj hangoskodott, egyébként csak a kötelező szervízalkatrészek voltak cserélve.
Ide hordtam szervizbe
Haver, ismerős. Egyszer informálódtam márkaszervíznél olajcsere ügyben, dobtam egy hátast...
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 180000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Swift Sedan 1.3 | Következő autója? | Honda vagy Mazda |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
