Nem akartam eladni...! :)
Szöveges ítélet
Régóta álmodoztam egy ilyen Civicről, és két évvel ezelőtt sikerült vásárolnom egyet. Az autóban 206.000km volt, első tulajtól, pakolási karcokkal (nem vészes) kisebb rozsdával a hátsó sárvédőíveken (talán ez is az egyetlen komolyabb hibája).
Ennyit a rövid bemutatásról. Vágjunk is bele.
Vásárlás után vezérlés, olajcsere, megtörtént kb 50 ezer FT-ból, ami nem igazán sok valljuk be. A munka közben levételre került a szelepfedél, és a tapasztalt szerelőm (30 éve a szakmában) annyit mondott, h nem hiszi el, h ennyi km van a kocsiban, mivel egy hasonló km-t futott VW-ben már rá van égve az olajsár,és mindennek kékes égett színe van. Én nem értek hozzá, csak idéztem. Teszem hozzá, h elfogult Honda vásárló vok, viszont nem nézek le más autókat, így a VW-t se.
Mivel külföldön dolgozom rengeteget futott nálam autópályán az autó, és 650km-t tudtam elmenni vele kb 120as tempóval, 3 személlyel, telepakolva. 39 litert tudtam utána tankolni. Apropó, hely! Ez egy kis 3 ajtós autó, viszont én és barátnőm bőven elférünk benne, sok hely áll a rendelkezésre, még hátul 2 embernek is. Azért hosszú távra nem a legalkalmasabb autó, és nem is arra tervezték. Hátsó üléseket előre döntve, nagy helyet kapunk, ha pakolni szeretnénk. A beszállás kiszállás kissé nehézkes a hátul ülőknek, ami sokszor idegesített engem, ezért is döntöttünk egy nagyobb autó vásárlása mellett párommal. Na meg persze más okokból is. Később majd írok erről is. Egyébként egy Accord 2.2 i-CTDI. :) De most maradjunk a kis 1.5 benzinnél.
Jöjjön műszerfal és a beltér... Nem igazán szép, nagyon egyszerű, ha nem csúszkás lenne a hőfokállító, akkor még azt is mondanám, h jó. Azt valahogy nagyon elrontották Japánban. Különben meg lehet szokni, minden kézre áll, nem bonyolult. Az óraegység korabeli. Fordulatszámmérőt szeretem amikor 7200-on van! :) Pár ismerősöm azt mondta, hogy egész jó anyagok vannak benne...meglepődtek!:) Én teljesen elfogadtam, nem koptak az anyagok az évek alatt, nincs karcolás, szakadás, ülések szépek, talán a könyöklőn kopott el a huzat...na és?! 15 éves autó.
A motor és a váltó.. Kezdjük a váltóval. Szerintem a világ egyik legjobb váltója, minden autóba ilyet!! Jobb mint az újabb Accordomé, tényleg! Kuplung is szuper, pont olyan amilyennek lennie kell. A motor 1.5i VTEC, változó szelepvezérlésű. ECONO motor. Nagyon jó fogyasztással, és méretéhez képest nagyon jó teljesítménnyel. Pár autót megleptem már vele. Sőt német autópályán 4 személlyel óra szerint kb 215öt mentem vele 4. sebességben. Persze miután 5.et kapcsoltam lassultunk vissza. Az az üzemanyag spórolós fokozat. :D Különben nem hajtom az autót, normálisan közlekedek vele, csak pár teszt volt, muszáj..
A motor csendesen jár, alacsony fordulaton nyomatékszegény, de ez nem újdonság, viszont 4000 felett már éledezik, utána meg nagyon jó.:) Na de ha normál autózást nézzük, szerintem rövidebb távokon, városban tökéletes, mint menetteljesítményben, mint fogyasztásban, és fenntartásban.
Futómű..Imádom, nem ültetett, kényelemre mentem a hosszabb utak miatt, de nagyon jó, sőt szupi, nem olyan, mint egy modern autóé, de én szeretem, még a szüleim is, pedig először kritizálták azért, mert kcisi és alacsony és, hogy ez biztos kényelmetlen, erre imádják.
Kívülről...rengetegen megnézik maguknak, és tényleg szép, gyönyörű forma ez a 6gen civic 3 ajtósban, főleg ez, ezzel a szerintem ritka színnel, a fehér alufelnik már csak az általam vásárolt extrák. De jól mutatnak a kocsin. Különben teljesen tuningmentes.
Hibák...Az első legyen az említett rozsdásodó hátsó ívek. Típushiba, ez van...csere. Alul nem rohadt, le is van kezelve. Tetején minimálisan jön le a lakk. Illetve a parkolási hibák, amiket az előző tulaj vétett a kis autón. Volt egy meghibásodott termosztát, ami nem egy nagy összeg, illetve szilentek,fékbetét ja meg egy szelephézagállítás. Más hibával nem találkoztam hál istenek.
Összegezve...Korához képest kiváló autó, takarékos, olcsó fenntartási költségekkel, alacsony fogyasztással, ugyanakkor sportos, kis kanyarvadász, családosaknak inkább a 4 ajtós, de ez egyértelmű. Nem a legolcsóbb autó, viszont ha talál az ember egy szépet, nem fogja megbánni!
Az enyém marad a családban, megörökölte a testvérem. Az az igazság, hogy nem volt szívem eladni, annyira megszerette mindenki. Párommal vásároltunk egy Accord i-CTDI, mert ideje volt váltani a munkánk miatt, amit szintén imádunk, főleg, hogy full extrás, más kategória, most ilyen kellett! Majd írok arról, ha lesz elég tapasztalat.
Hibalista
- -Termosztát - -Kopó alkatrészek cseréje (szilent,fékek)
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 206000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Accord 2.2 i-CTDI |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
