Mindennapi örömforrás - imádom
Szöveges ítélet
Integrát szerettem volna eredetileg, de Mo-on egyszerűen képtelenség jó állapotú eladó Integrát találni, ami van, azt mind össze-vissza tördelték vagy valami kalados múltú svájci egyed "garantált" kilométerrel. Ha véletlenül akad egy-két jó példány, azt meg aranyárban mérik, szóval tele lett a hócipőm az egésszel.
Elkezdtem hát "alternatíva" után nézni, és így jött a Civic. Tudom! Nem ugyanaz, de sztem ésszerű kompromisszumot kötöttem. A fenti igényeimből adódóan csak az 1.6 VTI jöhetett számításba, gyengébbet nem akartam. Na itt is elég húzós a használt piac. Nem elég, hogy a 99%-át összetörték, még agyon is tuningolták, ami véleményem szerint (bár nem vagyok szerelő) nem a hosszú távú tartósság záloga.
Aztán hosszú hónapok után végre találtam egyet, ami elmondás alapján sosem volt törve, minden gyári rajta és ELSŐ tulajos.
Megnéztem, semmi direktszűrő, semmi sportkipufogó, semmi ültetés, semmi 19"-os felni, pont olyan, amilyet akartam.
Szervízbe be, minden ok, 5 nap múlva már le is foglalóztam.
Az autóról:
Motor:
Nagyon tetszik, de ezt már rengetegen leírták előttem. Én nem érzem olyan drasztikusnak a szelepvezérlés váltást, szerintem jól gyorsul az autó alul is (bár 5500 felett a hangja nagyon ott van:)) ). Ami különösen tetszik, hogy 100 Km/h-tól is erős, nagyon magabiztosan gyorsul és teszi ezt kb. 180/190-ig. Onnantól feljebb tornázni egy örökkévalóság, de azért ettől még nyugodtan tudok aludni. Tiltásig forgatva a váltás után is 5500-as fordulat felett (az erős tartományban) marad. Ami gondom van vele, hogy 130-140 km/h-nál már hangos 5-ben is (utasok szerint nem, lehet, hogy csak én vagyok erre érzékeny). 5W30-as olajat teszek bele (ezt ajánlja a "használati utasítás") és egy csepp sem fogyott belole 7000 km alatt. (érdemes a gyári olajszűrőt használni, nem drága)
Váltó:
Mit is mondhatnék. Etalon. Mondjuk egy hatodik sebességet elbírna, ez főleg autópályán jönne jól, hogy ne 4500-5000-es fordulaton kelljen hosszú távon kínozni a motort, de hát állítólag bírja. Hátramenetet néha nem veszi be elsőre, de ezt nem csak az enyém produkálja. Egyébként precíz, gyors, bírja a strapát.
Kormány:
Igaz, hogy nem rendelkezem rally-s múlttal, de nekem tökéletesen megfelel. A fordulókör viszont nagy, kell vele manőverezni eleget, ha meg szeretnénk egy úton fordulni.
Futómű:
Nincsenek különösebb limuzin igényeim ezen a téren, számomra kényelmes bár kemény, cserébe stabil, bár nem nagyon szoktam kanyarokban vitézkedni vele. (Lehet, hogy ezért nem is törtem még össze...:) )
Fékek:
Hát igen. Ez elég vékonyra sikeredett. Hiába a négy tárcsafék, hamar elfárad. Egy-két nagy fékezés után már ráz. Ettől még megáll, de elég kellemetlen érezni, hogy rázkódik tőle az egész autó. Cserével állítólag orvosolható a probléma. Bár még nem mélyültem el a dologban, ha valamit, akkor a féket cserélném ki rajta.
Belső:
Egyszerű, a kárpit ronda, viszont nagyon kézre esik minden, azonnal tudtam, hogy pontosan mit és hol keressek benne és logikusan a kezelőszervek. Engem a funkció foglalkoztat, ebből a szempontból tökéletes. Számomra az ülés is kényelmes, bár lehetne kicsit jobb az oldaltartása. Vezető és utasoldali légzsák van, remélem sosem kell használni. Esőben hamar párásodik, de klímával szinte azonnal el is tűnik a pára, csak el kell olvasni a használati utasítást, hogy mit kell tenni ha párásodik. Bosszantó viszont, hogy a biztonsági öv nem megy normálisan a helyére, ha meg van csavarodva, de ez gondolom azért van, mert viszonylag messze van a B oszlop a válltól.
Kaszni:
Nekem egy három ajtós van (hatchback). Ízlés kérdése, nekem tetszik, minden reggel öröm ránézni az autóra. Szerintem az újabb Civic-ek már messze nem ilyen szépek, persze ez egyéni vélemény.
Szerintem aki ilyet tervez, talál egy jó példányt és a fenti dolgokkal (hangos, kemény, belső) nincs problémája, nem fog csalódni benne. Ez az autó nem fog ott hagyni sehol és megfelelõ karbantartással (olajcsere, hűtőviz utantöltés stb.) gyakorlatilag örök életű. Nekem anno nagy dilemmát okozott, hogy egy majd´ 9 éves autó ér-e ennyit (mert valljuk be, a korához képest nem olcsó), de a levezetett 7000 km után bátran kijelenthetem, hogy IGEN! Ha valaki szeret sportosan vezetni, de nem akarja a gatyáját rákölteni az autóra, fontos a megbízhatóság és nem f.rokhosszabbításra kell, annak egy igen jó választás.
Ha valakinek kérdése van a típussal kapcsolatban, szívesen válaszolok: vticivic(kukac)citromail(pont)hu.
Hibalista
- Jobb hátsó féklámpa kiégett - ~100 Ft.:)
- Hátsó fékbetétek elkoptak (még nem javíttattam) - 20.000 + szerelési ktg.
- Jobb hátsó kerékív rozsdásodik (még nem javíttattam) - gondolom lesz vagy 50.000
Ide hordtam szervizbe
Honda Alba - csak olajcsere
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 120000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Integra - ha lesz egy épkézláb darab |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
