Minden autó *csak* ennyit tudjon
Szöveges ítélet
Volt egy Clio RSi-m. Imádtam. Csak sűrűn cserbenhagyott, és egy idő után ez pénzben is megeröltető volt. A család is bővült, kellett egy nagyobb kocsi. És ami megbízható. És legalább olyan fürge, mint az RSi. Legyen Honda, abból is egy 4 ajtós Civic 1.6 VTi - fürge, nagy csomagtartó, megbízható... mi kellhet még?
A kocsi beváltotta a hozzáfűzött reményeket, olyannyira, hogy 3 éve a feleségem használja, teljes megelégedésére - soha, egyetlen egyszer sem hagyott ott minket. Mindig indul, minden működik rajta, nem zörög, nem kerepel, nem csattog, nem füstöl, nem tűnik el az olaj - szinte már unalmas a Clio után :)
A futóműve nagyon stabil, de a magyar "utak" kikezdik. A fogyi nem rossz, sőt... eddig 6.9 volt a legkevesebb, amit kért, és 9.6 a legtöbb (most nem számolom a negatív tyuning marhaságokat, amiket elkövettem a kocsi ellen - azokat visszacsináltam... mindenki lehet 1x hülye... csak tanuljon belőle...). A csomagtartó négyünknek elégséges pakolóhelyet biztosít két hétre való csomagokkal - de a négy kerék nem fér be, hála a "karoknak", amik belógnak a csomagtérbe ajtócsukáskor. Érdekes, az előző szérián ez telós volt....
Az ülések. Nos. Gyenge pont. Kemények és nem tartanak kellően, és nem állíthatóak túlságosan. DE még nincsenek kiülve és a kárpit sem kopott meg.
Hűtés - fűtés. A klíma nem éppen a leghatékonyabb, de ez van. Ha sokat áll napon nyáron, csak sokára hűti le az utasteret. A fűtés is lassan indul be, kell neki idő - nincs sok hőfelesleg, ami elhagyja a motort.
Világítás - én elhiszem, hogy közel 60% javulás az előző szériához képest, de akkor is kevés. Nagyon.
Viszont ennyi! Olajcsere minden évben vagy 7500km-ként, szelepállítás olykor, fékbetétek kibírtak már 60e km-t, tárcsák is, pollenszűrő félévente cserélődik - igazándiból benzin és olaj kell bele, más nem nagyon.
Ez az autó (alattunk) még elszalad jó 100e km-t. Nem tapossuk esztelen és untalan, nincs "csak hangos legyen" kipuffja, nincs ültetve, nincs vele semmi - jár, mint egy pontos óramű.
A szerviztapasztalat azért egy csillag/pont, mert sűrűn nem jártam vele oda :) Tehát nem a szervizek minősítése!!!
Hibalista
- Klímakompresszor csapágya - csere bontott kompresszorra
- Termosztát - 145e km-nél jött ki az eredeti
- Kuplung - 160e km-t bírt a gyári :)
- "Kutyacsontok" - többször is.
- Szilentek itt-ott.
- Hátsó kerékjárati ív - korrózió
-
Ide hordtam szervizbe
Honda DRM
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Francia Autók Szervize, Gödöllő
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 102500 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Clio | Következő autója? | Japán |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
