A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Civic (1995-2001)

Civic 1.8 VTi 

Az ítélet értékelése
4,7(3 db)

Meghálált gondoskodás

Szöveges ítélet

Kezdjük...

2003 április, esküvő előtt, megbeszélésen túl, autó kell, szülők 300km, vonat két emberrel hasonló összeg, kis idő után gyerekkel meg már az a ráfizetés. Ismerős Renault-ja balesetes, első futómű sérülését nem tudták rendesen kijavítani, így gyorsan kiesett a versenyből (hála istennek). A honda mint cél megvolt, mikor rájöttem, hogy nem csak a békalámpás van a megcélzott évjáratban, el is dőlt. A motor már csak non-plusz ultra, hogy az 1.8 lett, vti-t akartam, mert csak, végül, mielőtt az asszony majdnem visszalépett megköttetett az üzlet. 4 éves, utolsó évben Bp-n használt autó, előtte az információk szerint valami cég fejesének a munkábajáró autója volt valahonnan Pest viszonylatban, napi 100-120 km-el (már ha lehet hinni az információknak). Ennek megfelelően 110ekm az órában, ülés kormány nem tűnt túl kopottnak, reálisnak tűnt mindenestre, reálisabbnak mint az idősebb rosszabb állapotú 60ekm-et futott versenytársa. Festékvastagság-mérő szerint körbe volt fújva a jármű egy alkalommal, kissé rizikósnak tűnt ezért a dolog, de végül kiderült, megérte a kockázat. Az előző tulaj kb 7 hónapot és 1000x ennyi kilométert használta nagyjából, Accordra váltott, így gyaníthatóan azért kedvelte a kocsit. Viszont a kevés használat miatt nehéz megmondani, hogy a két korábbi közül ki volt a hanyag és ki a figyelmetlen. Vásárlás után (alku tárgyát képezte) kuplungcsere, futómű rendben, fékek rendben, nem zörög nem csörög, ment ahogyan kell, egyben is volt, viszont a gumi ’97-es goodyear (atyavilág, 2 évvel idősebb mint az autó), cseréig még összeszedett két szálszakadást is. Ennyi történt szigorúan a megvétel utánig.

Nézzük az autót, úgy általában: kényelmes, elég jó felszereltségű, jobban telepakolták, mint a japánban gyártott 1.6-ot. Elektromos- tükör, ablak (elől-hátul), aztán klíma, ABS, alufelni, LSD, légzsákok (csak elől), ebben cd lejátszó. „Hátránya”, hogy angol összeszerelés, ezért „gyengébb” minőségű, „szarabb” stb, ahogy hondás körökben elterjedt. Jó autó, nem túl nagy, de szerencsére nem is kicsi. A család simán elfér benne, pici gyerekkel a csomagtartó megtelik, ahogy nő, úgy van egyre több hely a cuccoknak :). Motorikusan nagyon jó, alacsony fordulaton nehezen indul meg, ha az ember pörgeti akkor harap rendesen. Normálisan közlekedve a fogyasztást elég jól lent lehet tartani (7-8 liter), ha nyomom, akkor iszik 10-11-et simán (városban hasonlóképpen), nekem átlag 9.5-10 liter. Futómű kicsit kemény, minden úthibát érezni vele, cserébe precíz és könnyen vezethető, hosszabb útra, autópályára ideális vagy akár vandálkodni a versenypályára, ha valakinek ahhoz szottyan kedve. Előzés nem gond vele, alapvetően legalábbis, kivételt az jelent, hogy nem nézik ki belőle azt a teljesítményt, amit le tud adni. Így lehet probléma, hogy az előttem haladó csak vánszorog, amikor én már újra a saját sávomban lennék, vagy nyomná, nehogy már elkerülhessem.
Kellemes vezetni az autót, kezes, szófogadó, amit, ahogy akarok, úgy csinálja, olyan gond még nem adódott, ami után az merült volna fel, hogy az autó nem hozta volna azt a szintet, amit elvártam tőle (lehet, hogy csak én vagyok igénytelen). Motorikusan tökéletes, egyetlen esetben se volt olyan, hogy akárcsak felmerüljön, otthagy valahol (akku miatt igen, de arról lentebb).

Krónika, csak az emlékezetesebb események:
2003. nyárigumicsere, nyáron nászút, hazafelé Szlovéniából fogyasztás 6.9 (azóta sem sikerült reprodukálni), megvolt az első szerviz, utána a fogyasztás fél – egy literrel megnőtt, ami a városi közlekedés miatt nem tűnt fel (nem volt még tapasztalat), csak később, hogy a fogyasztást se fogóval, se tojással, se semmivel nem sikerült 8 liter alá tornászni. Volt egy elnézett bal kanyarom a városban (Bp), nem lett belőle baleset, csak a szembejövőnek (~80-90) kellett kicsit fékeznie (ezért köszönet neki), ennek örömére utánam jött és jó megrugdosta az autót. Ősszel feltörték, emiatt zárcsere, ajtófényezés (a megrugdosott ajtó, szerencsére), új hátsó ablak és paranoia a következő 1 évben. Jellemzően ez idő alatt, ahány rendőrautóval találkoztam ami velem azonos irányban haladt, vagy állt, mind megállított igazoltatás céljából (azóta egy sem). Vezetett sz.könyvvel vettem, úgyhogy a következő két szervizre még márkaszervizbe vittem, nem volt értelme.

2004. Kedves gyalogos ráugrott a járműre, jobb elől az oldalindexnél behorpadt az elem, következménye fényezés. Autópályán (M1) külső sáv 150, tükörből látom jön egy Ódi hatalmas sebességgel, előttem kamion döcög vagy 90el is. Picit lassítok, bemérem, Ódi elmegy én besorolok mögé, aztán minden szép és jó. Ahogy Móricka elképzeli, az Ódiban keleti szomszédok ültek, mögötte 150 centire! VW vagy másik Ódi, de ha ez nem lenne elég az mögött hasonló távolságra még egy, szépen mindegyik kicsit balra a másiktól, épp annyira, hogy lássanak ők is előre valamit és a külsőből ne nagyon lehessen észrevenni őket a tükörben… Már épp soroltam volna be, mikor még belenéztem a tükörbe, épp időben. Fékteszt, nyomom mint az állat, az ABS nem kapcsol be, tapad az új gumi ahogy kell, ráz, de lelassulunk, amennyire kell, meleg volt, szomszédaink közben majd 200-al heted-hét országon túl… Futómű állítás, kész csoda, hogy eddig egyenesen ment az autó, beállítják, húz az autó balra mint a veszedelem, visszamegyek a próbakör után fussunk neki még egyszer, kicserélik a kereket, állítanak rajta, ugyanaz megint, ha lehet még jobban húz, harmadik után inkább már nem mentem vissza, másik szerviz, komolyabb felszerelés, újabb nekifutás, 1x, 2x. A második után már nem hisz nekem a szaki, mondom ülj bele, aztán hisz. Harmadjára nekiállnak rendesen, mindent előröl és végre végigellenőrzik a listát, sikerül rájönniük ekkora, hogy a kormányközepet kéne állítani, vissza a helyére... Meguntam a márkaszervizt, nem tudják miért fogyaszt sokat, de szerintük nem. Privát „kopó”: ismerős szerelőjét tesztelem, odadobom neki az autót, ugyan nézze már át. Szelephézag… Amióta kijött a gyárból valószínűleg nem nyúlt hozzá senki, ennyit az összes kötelező + szakszervizes dologról. Haza az ősökhöz, tesztüzemben, fogyasztás 7.1, megtartom a szerelőt. Miután már 20x hagytam lehúzva az ablakot úgy, hogy bezártam a kocsit, komfort ablakemelő, riasztóra rákötve 14e, elöl-hátul. Tél, gumit fel, azaz csak tetetném, elbénáztam, nem néztem meg előtte, majdnem slickre van kopva. Nézem meredten, tavaly télen én ezzel jártam, a márkaszervizben szó nélkül felrakták rá, nem tudom most dicsérjem emiatt őket, vagy szidjam. SOS gumivásárlás, persze relatív drágán, így jár aki hülye.

2005. Kátyúév, nagyöröm, a pár hónapos téligumi (H), 70-nel bele a lyukba, mintha ágyút sütöttek volna el. Utána látom a számtalan dísztárcsát az út mellett, 100 méterrel előbbre egy autó emelőn, nekem azért megy a kocsi, de a szívem majd megszakadt. Hazagurulok, nincs messze, 50 forintosnyi dudor, szálszakadás, legalább nem durrdefekt. Új gumi még drágábbért, az alig 1000 kilométert futott helyére, nem veszem párban, ennyi bele kell férjen. Futóműves megnézi, nincs gond, hála istennek. Már egészen összeszoktam a kocsival, ennek apró jelei is láthatóak, a lökhárítón. Lazulok, elütöm a garázskaput jobbról, pár hónap múlva a falat balról, vagy fordítva, megvan a dekoráció jobbról-balról. Csapatépítő tréning Egerben, autóval megyek, akkor nem kell igazodni senkihez. Másod, harmadnap terepre ki, jármű leparkol, aztán mennek a dolgok. Egyik reggel korán értünk ki, gyújtás rajtamarad, zenét hallgatunk a novemberi mínuszokban, maximum 20 percig, lemerül az akksi. Nincs más hátra, majd a napi teendők után jöhet a bika, kábel ugyan nincs, de majd megoldjuk valakinél csak lesz, van ott vagy 10 autó. Nap végére, azért kicsit összeszedte magát az áramforrás, sikerült elindítani, így hazajutottam, feltöltöttem, majd vettem egy új akkut, ez kipurcant. Ez volt az egyetlen olyan eset, ahol komoly esélye volt, hogy nem fogok tudni elindulni vele. Decemberi esőzések, viharos szelek, hazafelé egy fa combnyi vastag ága szakad a jármű orrára, rendszám leszakad, lökhárító kapott mégegyet.

2006. Tél végi gumicsere, szokásos futómű beállítás ellenőrzése: be lehet állítani, de nincs értelme. Nézek mint borjú az újkapura, mondja a stabilizátor szar, csak nem értem, lehív az aknába megmutatja, hát ez tényleg nem sokat stabilizálhat. Szilentek szintén. Gondoltam, ha már ott vagyok, ugyan nézze meg a lengéscsillapítókat, az utóbbi időben a hátulja ugrál a kocsinak, ami előrevetíti a problémát de biztos akarok lenni. Elől 52-52%, hátul 44 és 9, frankó. Közben márciusi fagy, jobbkanyar bömös megáll, én meg rácsúszok, vagy 10-el, kár 250eFt neki, szép. Nekem a lökhárító kapott egyet megint, javításérett. Felkészülés az első nagyszervizre, alkatrészkeresés, ismerősök, hondások mindenki mást mond, nem nagy segítség. Utángyártott vagy gyári, miből milyet, hogyan. Ha már csere, ültessem, vagy ne? Még előtte elmegyek szakszervizbe is, ott is megnézetem a futóművet, paranoiás vagyok, ez van. A diagnózis nagyjából ugyanaz, plusz a hátsó nagyszilent még ha 2 hónapot kibírna, szerencsére típushiba, így nem kell hozzá lengőkart venni gyáriból, maga a szilent meg vagy 8000 forint, kibírt mennyit is? 7 évet, akkor megéri bőven. Végül a stabilizátor alkatrészeket is gyáriban rendelem, 7 év az 7 év (kivéve persze, ha a kátyú az kátyú), volt aki az utángyártottat 1 év alatt hazavágta. Jöjjön a gyári, 16 kisszilent a 2 nagy, plusz „kutyacsontok” előre-hátra kb 80k. Lengéscsillapító, végül engedtem a rábeszélésnek, sárga koni, március végén megrendelem, 25-én van szállítás, szóval csak április vége felé lesz. Remek, addig megjön minden más alkatrész, gondoltam ha már szét lesz bombázva félig az autó, akkor a pár hónap múlva esedékes vezérműszíj, illetve olaj, egyéb rendszeres cserék is legyenek meg. Április 28, lengéscsillapító? Nem tudja, telefonáljak később, addig megnézi. Megnézte, nem jött, bambulok a telefonba, 1 hónap alatt nem bír megérkezni? Akkor mikor lesz? Május, talán. Hö? Eladtam, még mielőtt megjött volna, lett helyette Bilstein, 1 héten belül. Szerelés megvolt, az autó újra fekszi az utat, mintha muszáj lenne :), kanyarok stabilan, autópályán suhanva. Azóta azon pesti sofőrök közé tartozom, akik kerülgetik az összes kátyút, hogy a végén lehetőség szerint a legnagyobbat találják meg, szerencsére még nincs meg… Családhoz haza vidékre, kisváros, balról rámhúzza a kisteherautós a kormányt, a tükörnek vége, szerencsére más nem történt. Ősszel izzócserénél szól a szerelő, jobb lámpa érintkezése szar, megolvadt a foglalat, bal oldali fényszóró foncsorozása „rohad”, nem lehet beállítani. Jobb lámpát megpiszkálom, szerencsém van, még 3 hónapig világít rendesen, a bal világít, csak ő meg nem szabályosan. Januárban vizsga, hosszú kutatás, hátha akad erre a típusra valami jópofa pimpelt pilács, de nem. Az „angol” civic nem olyan, nincs, nyista, semmi, megrendelem a két gyári lámpát, horribilis, de pár forinttal olcsóbb, mint az utángyártott, közben a foglalat megadja magát végleg, úgyhogy csere, az legalább megvan párszáz forintból.

2007. Lámpák lecserélve, világít mint a veszedelem, én 6-8 évenként kötelezővé tenném a lámpa cseréjét :), lassan vizsga. Elöl a műszerfalon elkezdett valami zörögni, jelenleg zavar kicsit, vagy megszokom, vagy szétszedem.

Ami még vár javításra, motortető végén a faág miatti horpadás nincs megcsinálva, parkolásnál lefejeltettem lazulásként a falat, jobb hátsó ajtó más vezérlete alatt nem fért be a garázskapun, jelenleg dekorált állapotban van. Tervek: motortető csere, átfényezés, fék erősítés, jobb tükör csere, valaki megkínálta, kisebb sérülés van rajta.

Hibalista

- Stabilizátorok + szilentek (elöl-hátul, mindkét oldal összesen) 80e
- Fényszórók elől 80e
- Lengéscsillapítók (elöl-hátul, mindkét oldal összesen) 80e
- Kuplungtárcsa 40e (széttapostam :( )
- Zárcsere mindennel együtt 180e
- Lökhárító műanyagozás, újrafényezés 25e
- Vezérműszíj 12e + Feszítőgörgő 18e
- Fékbetét + féktárcsa hátul komplett kb 40e
- Fékbetét előre 20-25e
- Akku 14e (*2)
- Bal oldali visszapillantó ~35e (biztosító fizette, nekem 3e volt, mert "avult" a motorja)
- Ezen felül a szokásos cuccok, olaj-, szűrő, levegőszűrő, pollenszűrő, gumik (bár még egy se kopott el, csak szög, fém, defekt stb)

Ide hordtam szervizbe

Honda Royal, miután feltörték a kocsit.

Fényezés:10
Ajtóvisszatétel: 1 (1,5 centire elállt az autó oldalának síkjától), visszaviszem, mi a gondom? hiszen záródik, mondom ja, de hogyan... Nagynehezen visszaigazították, de hogy miért világít az ABS lámpa, azt nem tudták megmondani.
Összeségében

Értékelése: 2

Másik szerelő értékelése

Honda Éles

Fényezés, ABS lámpavilágítás megoldása (szar akksi), alapvetően mindent megcsináltak, de a szelephézagra rá se szagoltak.

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1999
Kényelem (9) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 113000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 60000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Civic 1995 (1996 - 2001)

További ítéletek (305 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)