Még most barátkozunk-megbarátkoztunk(2009.07.18)
Szöveges ítélet
Az életem eddig úgy alakult hogy eddig csak Japánban gyártott járművem volt/van,legyen az 250-es sportmotor, városi kisautó, családi autó vagy 1000-es sportmotorok. Idén Januárban úgy döntöttem, hogy a 2. számú autónkat lecseréljük. Megpróbáltam az új autó vételekor gazdasági szempontokra fektetni a hangsúlyt. Értékállóság, ár-érték arány, technikai megbizhatóság nagyon fontos volt számomra. Ezek alapján kiesett rengeteg a szívem által nagyon jónak tartott autó. Maradt végül ez a tipus. El mentem 2 nap alatt 9 Civicet néztem meg, a kilencből 3-at tartottam vételre méltónak(magyarul:az összes többi törve volt vagy/és borzasztóan lelakva). Ami miatt végül ennél a autónál raktam le a pénzt az egyszerűen az extrák mértéke volt.(klíma,gyárialu,kpzár,elektromosablak)
Miután hazahoztam 10 éves autó lévén tüzetesen átnézettem és minden olyan alkatrészt cseréltettem ami a használatból kopott vagy közel állt cseréhez. Ezeknek a kopóalkatrészeknek az ára kb.:20%-kal több mint egy német autóé. De ha belegondolok akkor inkább fizetek 4500-at egy lengőkar szilentért mint hogy Golfom legyen!
A teljesítményről annyit, hogy az első 300 km utánazt mondtam hogy a 1.3 8v-s régi swiftblokk erőssebb mint ez, de aztán rájöttem hogy a 2 blokk nyomatékgörbéje totálisan különböző, és furcsán hangzik, de megkellett tanulnom vezetni ezt az autót! Alul gyengécske a motor, 3500-4000 1/perc-től jön az ereje a motornak. Szeretem a hangját 7000 környékén, szoktam is elég sűrűn hallgatni. A vége 180-190 körül lehet, de a hosszútávú utazáshoz a 140-150-es tempót én nem haladnám meg.A váltó véleményem szerint nagyon jó, eddig csak anyósom A140-esének a váltóját tartottam jobbnak, pedig 1-2 éves francia,német, japánautókat szoktam vezetni.
Futómű, most hogy minden kopót ami elhasználódottnak látszott kicseréltem, jó keménynek tűnik a többi autómhoz képest. A fogyasztás az egy kicsit nekem soknak tűnik bár nem alapjáraton gurulok vele.
Összességében amit most leírtam az csak az első benyomások voltak lévén 1500km-t mentem vele.
Majd írok ha lesz egy pár hónapnyi használat után több észrevételem.
2009.07.18.
Újabb pár hónap eltelt és az autót talán mondhatom hogy megismertem. Egy pár érdekes és fontos tény az autóval kapcsolatban:
Futómű: jó minőségű úton iszonyatosan stabil a gép, amelyik kanyarokat eddig a családi sedannal 80-nal tudtam bevenni azt most 100-al lazán teljesítjük! A gyári méertű kereket és gumit(175/55/14) lecseréltem egy 195/50/15-re ami még stabilabbá tette az autót. Viszont! Mivel az új felnim ET-je eléggé eltér a gyáritól, az autó ugyan nagyon vagányul néz ki vele, de rossz minőségű úton eléggé kóvályog!
Teljesítmény: Városon belül elég jól lehet vele tempózni (0-100kmh 10,3sec). Autópályán is jártam vele, hát:klíma nélkül 160-as tempót lehet tartani relalatív rugalmasan,de klímával elég lomha volt a sebességnövekedés. Egyébként a vége nekem 180-190 között volt(klíma nélkül!).
Fogyasztás: 9 liter!Ez full városi autókázás gyakran 100 felett(3.ban)
Egyébként: szerintem nagyon jó választás volt.
Hibalista
- féltengely gumiharang, akksi, kormályösszekötő+rúdfej, termosztát, hátsólengőkar szilentek, első stab. karok, hátsókerékcsapágy,elsőfékbetét,gyertya
Ide hordtam szervizbe
Helyi márkakersekdő szervízvezetőjéhez járok házhoz
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 95000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Japán benzines |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.9/10) |
