Hondab*zivá tesz. Episode 2
Szöveges ítélet
Bevezető:
Gyerekek… 3 hónapot vártam a bejegyzéssel. Nem véletlen. Volt mit kiheverni. Az itt leírtak NEM MINDEN 6. GENERÁCIÓS HONDÁRA VONATKOZNAK, bár vannak típushibák, és másoknál is elöferdülő dolgok, valamint tények, de egyben alapos indok, hogy miért AUTÓSZERELŐVEL MENJÜNK AUTÓT VENNI ! Biztos jó kocsi lett volna, ha a végére nem utáltatja meg magát.
Lényeg:
Nézzük először is előző autóból kiindulva ( http://nepitelet.hu/index.php?op=itelet&cat_id=88745 ) mi is következik soron. 3 ajtós szerelmet eladtuk… nagy hiba volt. Kell egy másik Honda, valami jó állapotú, ne kelljen faragni. Legyen ennek is szépsége, árban elfogadható ! Honda Civic Coupe 96-01 ! 1.6 Voltak fenntartásaim a 6. generációs béka frontjával (nem véletlen békalámpás civic), viszont 2 ajót. 2 ajtó nyert, ritka, és a legszebb a szériában. Biztonságosabb mint a vajkrémes doboz 5gen… ez már határozottan löncshúsos konzervdoboz…. nem vicc. Kinéztünk egyet, karosszériás srácot vittünk, hmmm-hmmm elöl sérülésmentes, oldalt láthatóan törve volt. SEBAJ ! Hazafele útón itt-ott fulladozott, prémium benzinnel is. A kormány ráz. Ez volt a leges leg kisebb probléma. Ezt folytatom…
Maga az autó:
Külső: Szép, eleje kicsit fura, mindenkinek tetszik, nekem hiányzott az elöző széria jópofa lámpái.
Motor: 1.6vtec D16y8 125le 130Nm…. nagyon jó gyorsulásra biztos, a gond csak az, hogy minden nap szeretem élvezni autómat, és sokat is megyek. No itt tényleg úgy kell vezetni, hogy 3ezer felett legyen ha gyorsítani akarunk. Ha előzni akkor 4 felett… Nagyon nyomaték szegény alsó fordulattartományban. Felül meg kifordul önmagából, és megjelenik az a bizonyos 130nm amint eléri a 4500-as fordulatot, onnantól egy élményautó. Nagyon lehet élvezkedni a 4500-7500 közötti fordulattartományban, csak ugye ez minden nap ? Nem tartozom az „irány csajozni a kocsival” táborba, így erre ritkán került sor, inkább alsó fordulaton használtam az autót, úgy nem túl erős. Viszont gazdaságos. 6-7liter. (vidéki használat). Ez végül is jó tulajdonság is, meg rossz is, alul egy takarékos mindennapi autó, felül meg egy élményautó. Ezt lehet imádni, meg is lehet unni. Mindenesetre a vtec egy jópofa dolog (4500 nál vált a szelepvezérlés, és ettől a kategóriájában nagynak számító erő)
Belső tér: nekem nem tetszett… 5gennek jól ált a puritán belső, itt viszont már kicsit többet vártam volna… kaptam is, de tényleg csak kicsit. Hasonló korú toyotákban pl. sokkal jobban kidolgozott tér fogad, franciák németek olaszok meg pláne. Az angol testvére a rover rokon, nekem jobban tetszett, bár némelyikben a fa berakás nagyon elüt a kocsitól, lehet ha angolt veszek, még mindig meglenne, ott a zaj és a komfort is más.
Kényelem: NINCS. Gyári rugókkal sem nevezhető kényelmesnek, de nem is annak tervezték, arra ott a francia kocsik, ez inkább aszfaltfaló, keményebb, közvetlenebb.
Zaj: VAN, szinte csak az. Hosszú úton zavaró !
Vezetési élmény: nagyon jó ! Precíz, pontos kanyarvétel, viszonylag jó fék, de ki volt az a barom aki hátulra DOBFÉKET rakott ? Elöl viszont a VTI 262es tárcsái vigyorognak. Ha valaki tolakodik-letol az útról, könnyen megviccelhető. Ez a kocsi erre van kitalálva, semmi másra, vezetési élménynek. Egyben praktikus is.
Hely: van bőven, az autó oldaloszlopig 3ajtós civic, még az ajtók is cserélhetők, de kapott egy hatalmas csomagtartót, bármi elfért benne. Szuper. Fiatal pároknak tudom javasolni !
Lámpák: Fogd meg, szépen vedd ki, majd dobd be a kukába és vegyél siküvegest+xenont ha nem akarsz meghalni. Magát a fényerőt az ablakba kitett 20forintos mécses 100%-ban növeli. Gyárilag csak kicsit jobb mint 5gen. Nekem E betűs Depos síküveges lámpa volt, H4bixenonnal. így már lehetett vezetni. Ez nem vicc.
Költségek: minden olcsó… és sok van. Picit azért 5gen felett… de nem vészes annyira. Kiegészítők pedig szintén elég olcsók.
Hibalista (kapaszkodniiiiiii)
Hozzátartozik, hogy az összes autómat, nagyon kíméltem, sebességhatárokat többnyire kb. betartottam jó úton maxxxxx 120-30 de inkább 110 nyugi. Mindig megvártam amíg bemelegedik a motor, nem gyorsultam, nem Hondás stílusban vezettem, inkább a nyugis de mégis dinamikus haladás híve voltam. Sajnos előző tulajról ezek nem mondhatók el, amit cimboráknál látok, hogy ha nincs gyilkolva, ezek a motorok túlélik a gazdit is. Esetemben nem így történt, köszönhető előéletnek:
- lambdaszonda 2x mire jó lett. Denso-t javaslom.
- Féltengelyek
- Kézifék bowden megszorult magától (típushiba, legalábbis a bontós szerint) útközben elforrt a fék. Mázlival álltam meg.
- Lámpák…
- bal első fék munkahenger
- mapszenzor
- kipufogórendszer
- ülések gagyi anyagból vannak, javaslom a prelude 2.2vti üléseit, 2 vassal beépithetőek, és sokkal jobbak, van oldaltartásuk, ami a gyárinak hiányzik.
- kerék csapágyak
- lengéscsillapítók
- lengőkarok + szilentek (magyar utak)
- teljes motorgenerál. Nagyon sokba tud kerülni.
- Fényezés, az egész oldalát az előző barkácsolt javítás eltüntetésére. Ez is sokba kerül.
Amiket kapott a felsoroltakon kívül:
- a fenti alkatrészek gyárira cserélése
- műbizonylatos sötétítés
- gyári kipufogórendszer tökéletes állapotban + egy végdob
- maxspeed rugók
- 16 felni + continental gumik.
- prelude 2.2vti fekete ülései (fantasztikusak)
- gyári vti toldatok körben
- depo fekete hátteres lámpa+xenon
- belső tér műanyagok cseréje
- nagyon sok törődést
Ezek után az autó már hibátlan volt, egy közel gyári állapotú szolidan szépített gép, de egyszerűen nem tudtam szeretni. El akartam adni. Ekkor már a legutolsó dolgokat is kicseréltem, mint az ablaktörlő… izzó csatlakozó… ott állt az udvaron egy autó amiben minden létező dolog ki volt cserélve. Ha a végére nem is szerettem, de egy örök élmény marad. Azóta is azt mondom: Ha egyszer sok pénzem lesz, veszek egy 6gen civic coupet….:)
Hibalista
- Majd a leírásban
Ide hordtam szervizbe
Minden hondások által kedvelt helyen ismert.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 162000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Honda Civic 92´ 1.5 | Következő autója? | Honda Civic 1.6 sport 2002 |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.1/10) |
