Ha megnövök, VTI leszek...
Szöveges ítélet
Hol is kezdjem? Kezdjük talán a külsőségeknél. Eddig kétféle emberrel találkoztam. Volt aki imádta a formáját, egyszerűen sportosnak, eltaláltnak vélte, a másik tábor viszont unalmas, jellegtelen „tipikus 90-es évekbeli japán” autónak tartotta. Szerintem lapos, nyúlánk formája inkább sportosságot sugall, számomra semmiképpen nem jellegtelen (az a régi Swift!).
A beltér nem prémium minőség, de minden kézre áll, a kapcsolók, karok és egyebek 9 év után is precízen teszik a dolgukat. Az alacsony üléshelyzettől vagy felforr a véred és azonnal vezetni akarod, vagy azonnal megfájdul a hátad és rögvest ki akarsz szállni. Nem egy kényelmes autó. No nem az ülésekkel van probléma, azok rendben vannak, bár az oldaltartásuk lehetne határozottabb, ugyanis a futómű remek partner a gyors kanyarvételhez (amin a VTI felnik és a rájuk húzott Bridgestone papucsok sokat javítottak). Egészen sokáig semleges majd enyhén alulkormányzott, de gázelvételre, fékre megindul a segge is és akkor lehet kapaszkodni… :) Ezért (és persze a peresebb gumikért) cserébe áldozni kell egy keveset a komfortból.
A motor rendkívül megbízható, viszont elvárja a rendszeres és gondos karbantartást és gyűlöli ha hidegen forgatják. Ha ezeket a (alapvető autós) szabályokat betartod hosszú életű és rendkívül hálás lesz. Melegen már vígan pörög, hörög, a mutató kamikaze módra rohan a piros mező felé.
Ideje váltani. A váltó pontos, kis erővel közepes utakon tologatható. Kicsit már lötyögős, de még így is messze jobb mint napjaink francia váltói.
A fékéről semmi többet nem tudok elmondani… Kérem kaccsolja ki.. Működik, teszi a dolgát ennyi.
Összességében nagyon szeretem. Csak már nem fiatal. A többi hasonló korú és futásteljesítményű Civichez képest viszont kitűnő állapotban van. Nem eszik olajat (5W40 Mobil), nem volt többször rommá törve, nem hajtotta szét valami lelketlen állat.
Mondhatnák, hogy micsoda szerencsém volt, hogy találtam egy ilyen példányt a használtautó piacon, de nem. Azért jártam ilyen jól mert a Bátyámtól vettem.. :)
Hibalista
- Leginkább semmi... :)
- Ja, de klímagázt kellene tölteni (először 9 év után)
Ide hordtam szervizbe
Na ez egy érdekes dolog.
Honda Grohoczky
Kedvesek udvariasak és miközben mosolyognak lopják a zsebedből a pénzt és magasról tesznek a kocsidra..
Aki teheti kerülje
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Ismerős
Gyors, olcsó, és BECSÜLETES
Bár ezen az autón még csak olajat és fékbetétet cserélt, láttam már tényleg "dolgozni". Bizonyított
Van egy harmadik is, Honda Kapos.
Szintén 10 pont. Korrekt, nem vészesen drága, alapos. (láttam)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 85000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 22000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Micra 1.3 SRi | Következő autója? | Accord Type-S, Lexus IS250 (ez sem holnap lesz) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
