A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Civic (1995-2001)

Civic 1.5i LS VTEC 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

Gazdaságos élvezet :)

Szöveges ítélet

Második autóm, hamar megszerettem és ez az autóm nőtt eddig legjobban a szívemhez.

Motor és váltó

Az 1.5 literes motorból az átlagnál nagyobb teljesítményt hoztak ki a japánok, a változó szelepvezérlésnek köszönhetően 114 LE-t, ami érződik is. Nyomatékban is elegendőnek hangzik a motor méretéhez és az autó súlyához képest a 148 Nm, ám mindegyik érték a szokásosnál magasabb fordulaton érhető el, vagyis pörgetni kell. Így viszont alacsonyabb fordulaton használva önkénytelenül kevesebbet fogyaszt, a nyugodt városi közlekedéshez ideális. Az 5 sebességes váltó áttétele eléggé elnyújtott, főleg a pörgős motorkarakterhez ez nem igazán passzol, de hamar megszokható. Országúton ha már megszoktuk a pörgős karaktert, rugalmasan lehet vele haladni, de az átlagosnál gyakrabban kell használni a váltót. Ez tulajdonképpen nem kellemetlen, mert a váltó precíz, kapcsolása kellemes, a szívómotor hangja szép. Előzni remekül lehet vele, egy 60-nal döcögő teherautó gyors előzéséhez nyugodtan vissza lehet pakolni ketetsbe, 105-ig is kiforog a motor, hármasban pedig 150-ig. 5000-es fordulattól húz a legjobban, lankadás nélkül 7000-ig. Előzéshez úgy érdemes visszaváltani, hogy 4000-et már forogjon a motor. 10 mp alatt képes 100-ra gyorsulni, mivel ezt a tempót még éppen 2. seb.fokozatban eléri, így egy váltás idejével kevesebb.
A 16 szelepes motor fogyaszt némi olajat, de nem többet pár decinél az olajcserék között. Párezer km-enként azért érdemes ellenőrizni és picit rátölteni.

Fogyasztás

Városban 6,5-7 liter körül fogyaszt, de dinamikusabban vezetve és pörge a motort könnyen felszökhet 8-9-re. 120-nál pörög a motor 3000-et, így ezzel a tempóval autópályán 5.5 literes átlagfogyasztást lehet elérni, 90-100-as tempónál 5-5,5 között.

Menettulajdonságok

A futómű felfüggesztése az átlagosnál némileg sportosabb, ezért az ember sokkal könnyebben bevállalja a nagyobb sebességű kanyarokat még biztonsággal. A fékek átlagosak, hátul ugye csak dobfék van, de a korának megfelelő elvárásokat telejsíti. A rövid fékúthoz azért egy jó gumira szükség van, ami legalább 185-195-ös szélességű. Az autó viszonylag jól kiegyensúlyozott, inkább az orrát hajlamos tolni kifele az ívből, főleg ha gázt adunk. Nagyobb tempónál hirtelen gázelvételre hajlamos a hátulját kirakni, főleg ha ülnek hátul, vagy tele a csomagtartó.

Komfort

Az ülések átlagosak, többször olvastam, hogy sokaknak nem kényelmes, nekem semmi gondom nem volt vele hosszú távon sem, de tény, hogy el tudok képzelni kényelmesebbet. A hátul ülők számára jóval több hely van mint egy Audi A4-esben. Van elég pakolóhely, esetleg a pohártartót lehet hiányolni. A csomagtartó is elegendő pakolóteret nyújt, elfér egy teljes értékű pótkerék is a rakodórész alatt. A belső anyagok minősége egész jó. A magasabb részeken puha anyag vesz körül, lejjebb pedig kopogós műanyagok. Összességében érintésre kellemesebb mint a következő generációé. Zötyögős úton hallani mindenfelől apró percegéseket, ropogásokat, nem túl hangosak, de érezni, hogy a kasztni lehetne merevebb. Szinte mindenhol bolhás megoldással vannak összepattintva az elemek, amelyek idővel könnyen sérülhetnek és megszűnik az egységes tartásuk - ezek is percegős zajforrást hozhatnak létre. A menetzaj korának megfelelően átlagos, mai szemmel már hangosnak mondható. Leginkább a futóműzaj jön az utastérbe, főleg ha meg van pakolva az autó, hosszú autópályás utakon fárasztó hatása van. Érdemes olyan gumit venni rá, ami csendesebb futású, sokat számít. A klíma jól hűt, csak a motorteljesítményből érezhetően sokat levesz, ezt főleg nagyon meleg nyári napokon érezni.
Az autóban minden megbízhatóan működik, minden egyes alkatrész úgy teszi a dolgát ahogy kell.

Összességében nagyon szeretem, mert ha kell gyorsul, ha kell nagyon tud spórolni. Vigyázok rá, néha meghajtom, de nem eszetlenül, hanem egészségesen, és nem fölöslegesen :). Élvezet vezetni és szerintem az autó is élvezi, eddig nem volt hálátlan :). A szervizre is odafigyelek, rendszeresen 10e km-enkénti olajcsere jó minőségű olajjal.
A következő autóm is legnagyobb eséllyel egy újabb Honda lesz. :)

Hibalista

- semmi sem romlott el, a kipufogórendszert kellett cserélni a 8. évében.

Ide hordtam szervizbe

Honda Flick Győr - a szervizben igen korrekt csapat dolgozott

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

és két maszek szervizes

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 1996
Kényelem (6) Használati időtartam 10 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 92000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 68000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Fiesta 1.1i Következő autója? Civic 7gen 1.7 ctdi
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Civic 1995 (1996 - 2001)

További ítéletek (305 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)