Gazdaságos élvezet :)
Szöveges ítélet
Második autóm, hamar megszerettem és ez az autóm nőtt eddig legjobban a szívemhez.
Motor és váltó
Az 1.5 literes motorból az átlagnál nagyobb teljesítményt hoztak ki a japánok, a változó szelepvezérlésnek köszönhetően 114 LE-t, ami érződik is. Nyomatékban is elegendőnek hangzik a motor méretéhez és az autó súlyához képest a 148 Nm, ám mindegyik érték a szokásosnál magasabb fordulaton érhető el, vagyis pörgetni kell. Így viszont alacsonyabb fordulaton használva önkénytelenül kevesebbet fogyaszt, a nyugodt városi közlekedéshez ideális. Az 5 sebességes váltó áttétele eléggé elnyújtott, főleg a pörgős motorkarakterhez ez nem igazán passzol, de hamar megszokható. Országúton ha már megszoktuk a pörgős karaktert, rugalmasan lehet vele haladni, de az átlagosnál gyakrabban kell használni a váltót. Ez tulajdonképpen nem kellemetlen, mert a váltó precíz, kapcsolása kellemes, a szívómotor hangja szép. Előzni remekül lehet vele, egy 60-nal döcögő teherautó gyors előzéséhez nyugodtan vissza lehet pakolni ketetsbe, 105-ig is kiforog a motor, hármasban pedig 150-ig. 5000-es fordulattól húz a legjobban, lankadás nélkül 7000-ig. Előzéshez úgy érdemes visszaváltani, hogy 4000-et már forogjon a motor. 10 mp alatt képes 100-ra gyorsulni, mivel ezt a tempót még éppen 2. seb.fokozatban eléri, így egy váltás idejével kevesebb.
A 16 szelepes motor fogyaszt némi olajat, de nem többet pár decinél az olajcserék között. Párezer km-enként azért érdemes ellenőrizni és picit rátölteni.
Fogyasztás
Városban 6,5-7 liter körül fogyaszt, de dinamikusabban vezetve és pörge a motort könnyen felszökhet 8-9-re. 120-nál pörög a motor 3000-et, így ezzel a tempóval autópályán 5.5 literes átlagfogyasztást lehet elérni, 90-100-as tempónál 5-5,5 között.
Menettulajdonságok
A futómű felfüggesztése az átlagosnál némileg sportosabb, ezért az ember sokkal könnyebben bevállalja a nagyobb sebességű kanyarokat még biztonsággal. A fékek átlagosak, hátul ugye csak dobfék van, de a korának megfelelő elvárásokat telejsíti. A rövid fékúthoz azért egy jó gumira szükség van, ami legalább 185-195-ös szélességű. Az autó viszonylag jól kiegyensúlyozott, inkább az orrát hajlamos tolni kifele az ívből, főleg ha gázt adunk. Nagyobb tempónál hirtelen gázelvételre hajlamos a hátulját kirakni, főleg ha ülnek hátul, vagy tele a csomagtartó.
Komfort
Az ülések átlagosak, többször olvastam, hogy sokaknak nem kényelmes, nekem semmi gondom nem volt vele hosszú távon sem, de tény, hogy el tudok képzelni kényelmesebbet. A hátul ülők számára jóval több hely van mint egy Audi A4-esben. Van elég pakolóhely, esetleg a pohártartót lehet hiányolni. A csomagtartó is elegendő pakolóteret nyújt, elfér egy teljes értékű pótkerék is a rakodórész alatt. A belső anyagok minősége egész jó. A magasabb részeken puha anyag vesz körül, lejjebb pedig kopogós műanyagok. Összességében érintésre kellemesebb mint a következő generációé. Zötyögős úton hallani mindenfelől apró percegéseket, ropogásokat, nem túl hangosak, de érezni, hogy a kasztni lehetne merevebb. Szinte mindenhol bolhás megoldással vannak összepattintva az elemek, amelyek idővel könnyen sérülhetnek és megszűnik az egységes tartásuk - ezek is percegős zajforrást hozhatnak létre. A menetzaj korának megfelelően átlagos, mai szemmel már hangosnak mondható. Leginkább a futóműzaj jön az utastérbe, főleg ha meg van pakolva az autó, hosszú autópályás utakon fárasztó hatása van. Érdemes olyan gumit venni rá, ami csendesebb futású, sokat számít. A klíma jól hűt, csak a motorteljesítményből érezhetően sokat levesz, ezt főleg nagyon meleg nyári napokon érezni.
Az autóban minden megbízhatóan működik, minden egyes alkatrész úgy teszi a dolgát ahogy kell.
Összességében nagyon szeretem, mert ha kell gyorsul, ha kell nagyon tud spórolni. Vigyázok rá, néha meghajtom, de nem eszetlenül, hanem egészségesen, és nem fölöslegesen :). Élvezet vezetni és szerintem az autó is élvezi, eddig nem volt hálátlan :). A szervizre is odafigyelek, rendszeresen 10e km-enkénti olajcsere jó minőségű olajjal.
A következő autóm is legnagyobb eséllyel egy újabb Honda lesz. :)
Hibalista
- semmi sem romlott el, a kipufogórendszert kellett cserélni a 8. évében.
Ide hordtam szervizbe
Honda Flick Győr - a szervizben igen korrekt csapat dolgozott
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
és két maszek szervizes
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 10 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 92000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 68000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Fiesta 1.1i | Következő autója? | Civic 7gen 1.7 ctdi |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.6/10) |
