A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Civic (1995-2001)

Civic 1.5 ils (4 ajtó) 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Ezt még nem konzumidiótáknak építették

Szöveges ítélet

2000-ben 2,5 millióból kellett sportos, kis fogyasztású, jó megjelenésű kocsit venni, amibe a család is belefér. Sok jelölt közül ez a kétéves civic lett a befutó, főleg azért, mert akkor nagyon kevés volt belőle és ettől egy kicsit menőbbnek hatott.
Márkakereskedő alkalmazottjától vettem, a lenti hibákkal, amiket persze nem kötött az orromra. Ráadásul úgy találkoztunk, hogy 70km-ről mentem oda egy karcmentes kocsi hirdetésére, amit a kolléganője szintén "másodállásban" árult. Amikor kifejtettem, hogy szerintem milyen a karcmentes kocsi, akkor ajánlotta ezt, amin karcolás tényleg nem volt, ha már ez a kívánságom. Ha nem imádnám ennyire az autót, jobban felhúztam volna magam rajta.
A kocsi a mai napig a szívem csücske, pedig a növekvő család miatt feleség autóvá fokoztuk le (Napi 6 km 8 részletben, minden nap, természetesen reggeli és délutáni csúcsban).
A címet illetően:
Ebben a kocsiban van egy erős és gazdaságos motor, egy piszok stabil, de kényelmes futómű, egy precíz, de vajpuha váltó, és egy szép, áramvonalas karosszéria. Akkoriban a Hondánál ez volt az autóépítés kiinduló pontja, és erre aggatták az extrákat, amiből a kort meghaladóan jutott rendesen: klíma, ABS, két légzsák, elektromos ablakok, fényszórók és tükrök, hővédő üvegezés, állítható kormány.
A súlya 1030kg, amihez a 114 lóerő több, mint elég. Sajnos akinek jogsija van, de nem tud vezetni, az nem azt látja, hogy a hosszú áttétes váltó miatt kisebb a fogyasztás, hanem hogy nyomatékszegény a motor! 135Nm-ből 12,27 jut a vezetővel 11 mázsa mindegyikére. Ez pl egy új Focusnál 11,92, de alacsonyabb fordulaton elérhető. Váltogatni kell és pörgetni, ha muszáj. Mivel ritkán muszáj, többet van gazdaságos tartományban a motor, mint "készenlétben".
A váltó rendkívül precíz és könnyen jár, a hosszú áttétek miatt ötödikben 120-nál pont 3000-et pörög, efölött kezd a v-tec beavatkozni, vagyis eddig kb öt literes a fogyasztás. 160-nál 4000, ami még mindig elfogadható, inkább a futómű zaját hallani, mint a motorét. A hosszú áttétek egy kellemetlenséggel azért járnak: városban, majdnem állóra lassítva egyesbe még nem lehet visszakapcsolni, de a kettesben még szenved. Ilyenkor fék és egyes, vagy kettes, finom gáz és feléled. Ez még a feleségemnek sem adta fel a leckét.
A futómű igényes: duplakeresztlengőkarok elöl is, amitől úgy fordul, mint a körhinta. Az alacsony súlypont és a jó futómű miatt nem kellett a rugókat feszesre hangolni, lágyabb, mint az újabb civicek. A belső anyagai nekem tetszenek, 2000-ben kiejezetten szépnek számítottak. A műanyagok nem kopogósak és tartósaknak bizonyultak, a kárpitok nem feslenek sehol. Apró-cseprő dolgok nem idegesítik a tulajt: kapcsolók, zsanérok, fogantyúk nem lógnak, nem töredeznek. Kipufogó kicsit hangosabb, lehet, hogy csere lesz nemsokára.
A megbízhatóság van ahol elérhetetlen álom, van ahol egyetlen erény, itt majdnem elfelejtettem írni róla, mert ez a kocsinak észrevétlen, természetes velejárója. Ha beleülök, nem az jut eszembe, hogy jé már megint gond nélkül elindult, hanem az, hogy sajnos, ha odaérek ki kell majd szállnom belőle. Út közben pedig nem az, hogy biztos nem áll le, hanem az, hogy hol van már a következő kanyar, vagy a következő teherautó.
Amikor a feleségem előző kocsija elöregedett, úgy döntöttünk, hogy nem neki veszünk újat, mert akkor ezt pár év múlva el kéne adni (szó sem lehet róla!), hanem ez lesz az övé és nagyobb családi lesz a másik. Azóta egyre több nőt látok ilyen autóban, lehet, hogy másnak sem akarózik megválni tőle?

Hibalista

- Szervízkönyv szerint karbantartom ma is.
- Első fékbetétek (90000km), gumi távtartó a jobb első futóműnél (110000km), kuplung munkahenger (120000km), termosztát (145000km) ezek javítása összesen 50-60e ft. volt.
- Amikor megvettem, vagy az első tulaj, vagy a kereskedő trógersága miatt jobban zsebbe kellett nyúlni: kőfelverődés a szélvédőn (CASCO), ócska olasz riasztó, amelyik két ablakemelőt tett tönkre (bontott 10e/db), olajcsöppenés valami szimering miatt (alkatrész 5e, munkadíj 23e), feszültségszabályozó (ezt gariban cserélték, egyszerűen nem értem, hogy miért nem csináltatták meg, új akksival adták el a két éves kocsit, ami másnapra lemerült). Kormányban zörgött valami, és a duda nem szólt: SRS szalag csere (25e). Korábban egy kis koccanást szépen kilakatoltak, de a sárvédőív gumi peremét (5e) és a számtalan patentet (600/db) én vettem. Padkázott dísztárcsákat fényezők hibátlanul kijavították (3e/db). Egyszerűen nem értem, hogy tudták a fenti dolgokat tönkretenni, ugyanis azok 100000km óta hibátlanul működnek, mint ahogy a kocsi többi része is.

Ide hordtam szervizbe

Honda Éles
Márkaszervíz, ennek megfelelő árakkal. Jól megcsinálnak mindent, főleg, ha pontosan el tudod mondani, hogy mi a baj. A "valahol valami zörög" típusú panasztól őket is kirázza a hideg, és ezt észre is lehet venni rajtuk. Az ott dolgozók többsége korrekt és nem tolakodó, kilencedik éve a család 4 hondáját oda hordom kötelezőre, de még nem vettem észre, hogy át akartak volna ejteni.

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Helyi szerelő, fényező, futóműves és gumis.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1997
Kényelem (9) Használati időtartam 9 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 55000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 92000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? samara 1.3 Következő autója? cr-v 2007
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Civic 1995 (1996 - 2001)

További ítéletek (305 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)